ezios Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Witam. Jak w temacie. Ile warto dać za komplet z kierownicą? Do czego służą zgrubienia na lince i czy przełożenia zmienia się jedną klamką? Będzie to jeździło na mtb z kasetą 9. http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4789492893
szybkilopez Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Nie wiem czy warto pakować się w klamko manetki... a te "zgrubienia" na pancerzu to wskaźnik przełożenia.
ezios Napisano 17 Listopada 2014 Autor Napisano 17 Listopada 2014 Hamulce nie będą wymieniane na hydrauliki, a jazda spokojna. Czemu "pakować" możesz coś więcej napisać. Ile warty jest ten komplet.
szybkilopez Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Wystarczy, że uszkodzisz to do wymiany masz całość bo nie masz ani przerzutek, ani hamulca. Typowe rozwiązanie dla rowerów trekkingowych, czy miejskich. Nie będę wspominał o kwestii ustawienia i regulacji klamkomanetki bo zawsze lepiej jest ustawić i wyregulować oddzielnie klamkę od hamulca i manetki. Co do ceny... nie jest to zestaw pierwszej młodości i za całość dałbym max 300,- jeśli bym potrzebował
Rulez Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 300 zł za ten niewydarzony styrany wynalazek ? nic bym za nie nie dał, ergonomia działania to koszmar ... za mniej niż 300 można dostać nowe XT 3X9 : http://allegro.pl/shimano-xt-sl-m770-manetki-3x9rz-rapidfire-linki-i4773553411.html Ergonomia działania dużo lepsza. PS Nie wiem jaką masz przerzutkę, do manetek DC potrzebna jest przerzutka z odwrotną sprężyną.
kamfan Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Nie wiem jaką masz przerzutkę, do manetek DC potrzebna jest przerzutka z odwrotną sprężyną. Nie potrzebna, ale zalecana... Z Top Normal działają dobrze, ale na początku zmiana biegów jest mało intuicyjna (w każdej manetce zmieniasz biegi na cięższe w "odwrotną" stronę). Odnośnie ergonomii... kwestia osobnicza. Ja mam małe dłonie i lubię klamkomanetki - wygrywałem nawet z nimi ogólnopolskie maratony kilka lat temu. Ale faktycznie większość znajomych na nie narzekała... Nie będę wspominał o kwestii ustawienia i regulacji klamkomanetki bo zawsze lepiej jest ustawić i wyregulować oddzielnie klamkę od hamulca i manetki. A tego w ogóle nie rozumiem
Rulez Napisano 17 Listopada 2014 Napisano 17 Listopada 2014 Ja jestem w grupie tych, dla których ergonomia jest koszmarna poza tym założenie ich z normalną przerzutką to zaprzeczenie idei Shimano ...
1415chris Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Jeździłem na tych manetkach parę sezonow. Obsługiwały normalny tylny mechanizm xtr 952. Zestaw dzialal więcej niż dobrze.
tobo Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Ja jestem w grupie tych, dla których ergonomia jest koszmarna poza tym założenie ich z normalną przerzutką to zaprzeczenie idei Shimano ... Bardzo wielu uzytkowników forum robi tu sprzętowe kombinacje stojące w sprzeczności z ideami Shimano. A tego w ogóle nie rozumiem Być może chodzi o ustawienie względem siebie obu komponentów, co w przypadku zestawu nie jest możliwe. Bo jeśli chodziłoby o samą regulację hamulca i przerzutki to faktycznie też nie kumam Co do użytkowania - duale mają dokręcaną "łopatę" dla osób potrzebujących innej niż zakładana przez S koncepcji obsługi - miałem styczność z rowerami zaopatrzonymi w DC kilkanaście razy i w każdym przypadku łopata nie była zdemontowana przez właściciela. Widocznie filozofia się niekoniecznie sprawdza u szaraków.
Mod Team Pixon Napisano 18 Listopada 2014 Mod Team Napisano 18 Listopada 2014 Ja bym prędzej napisał do sprzedającego i zapytał o powód sprzedaży całego zestawu wraz z kierownicą i mostkiem, dla mnie dziwne połączenie. Być może warto się dopytać o stan gwintów w klamkomanetkach, żeby nie okazało się, że śruby są wklejone bo ktoś zerwał gwint, a teraz żeby lipy nie było to sprzedaje razem z kierownicą itp. Mimo wszystko nie kupiłbym tego zestawu. Ze względu na to, że jak coś się zepsuje to trzeba wymieniać całościowo to po pierwsze. Druga sprawa to ten zestaw wyszedł w okolicach 2005/6 roku, więc parę sezonów jazdy ma za sobą, nie wiadomo czy mechanizm nie jest już zużyty, czy nie ma luzów, w związku z tym jak z precyzją zmiany przełożeń. Wolałbym nowe manetki XT, które spokojnie za 250 zł kupisz.
ezios Napisano 18 Listopada 2014 Autor Napisano 18 Listopada 2014 Jeżdżone przez 1000 km a sprzedaje bo mu nie potrzebne. Kupił coś innego.
Rulez Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Bardzo wielu uzytkowników forum robi tu sprzętowe kombinacje stojące w sprzeczności z ideami Shimano. Nie znaczy to, że takie połączenie manetek z przerzutką jest równoważne w działaniu z koncepcją Shimano ...
szybkilopez Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Być może chodzi o ustawienie względem siebie obu komponentów, co w przypadku zestawu nie jest możliwe. Bo jeśli chodziłoby o samą regulację hamulca i przerzutki to faktycznie też nie kumam Dokładnie oto mi chodziło Nie zawsze klamka hamulca i dźwignia manetki są ustawione pod tym samym kątem, a w tym przypadku nie da rady zrobić tego.
Pulse Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Jeżdżone przez 1000 km a sprzedaje bo mu nie potrzebne. Kupił coś innego. Niezla bajka, 1000km to nie jedni robia w miesiac. Sprzet zakladajac z roku 2006 co daje ~125km rocznie Wizualnie to one mi wygladaja na dobre 10k km. Nie kupuj chyba ze jestes ortodoksyjnym fanem dualcontrol, zejdziesz z ceny i zapewnisz sobie prawo zwrotu gdybys uznal ze sa zuzyte. Na moje nie warto.
Mod Team Pixon Napisano 18 Listopada 2014 Mod Team Napisano 18 Listopada 2014 Kolego aukcja skończyła się o 14:30
kamfan Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 Dokładnie oto mi chodziło Nie zawsze klamka hamulca i dźwignia manetki są ustawione pod tym samym kątem, a w tym przypadku nie da rady zrobić tego. A jeździłeś w ogóle na DC? Wiesz o czym mówisz? Czy po prostu teoretyzujesz? Dalej Cię nie rozumiem... W DC masz tylko "klamkę hamulca" i nie ma w nich żadnych "dźwigienek manetki" (ewentualnie jest jedna alternatywna, całkowicie zbędna i demontowalna), więc po prostu ustawiasz TYLKO "klamkę hamulca" (nie ma żadnego kąta pomiędzy "hamulcem" a "dźwigienkami", bo ich po prostu nie ma). Jeżeli dłoń poprawnie leży na hamulcu to zmiana biegów po prostu z fizjologicznego punktu widzenia jest wygodna... Więc raczej to jest plus, bo niektórzy potrawią ustawić klasyczne hamulce i maneteki tak, że głowa boli. W DC jeżeli klamka hamulca jest źle ustawiona (nie tworzy linii z palcami/przedramienim) to po prostu zmiana biegów jest niewygodna co wymusza zmianę położenia klamki... Inną kwestią jest już sam mechanizm działania manetek w DC (duży skok, mniejsza szybkość zmiany biegów w krytycznych sytuacjach), ale to jest kwestia osobnicza i kwestia w jaki sposób te manetki się wykorzystuje. Ja w jednym rowerze cały czas ma DC XT i naprawdę je sobie chwalę Ale z głosami krytyki i opinią, że na pewno nie jest to najbardziej uniwersalne rozwiązanie zgadzam się w 100%
szybkilopez Napisano 18 Listopada 2014 Napisano 18 Listopada 2014 W DC masz tylko "klamkę hamulca" i nie ma w nich żadnych "dźwigienek manetki" Naprawdę? No nie możliwe żeby dźwigną hamulca zmieniać również przełożenia no ale jeśli tak mówisz to tak musi być
ezios Napisano 18 Listopada 2014 Autor Napisano 18 Listopada 2014 Bardzo dziękuję za zainteresowanie. Zakup omawianych klamek się nie udał ktoś podbił ofertę. Zapraszam do http://www.forumrowerowe.org/topic/173327-naped-komponenty-do-zestawu-xtr-960/ Myślę że wiele wniesienie do dyskusji zwłaszcza że teraz macie konkretne dane.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.