TheKtoska Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Od dluzszego czasu zbieram sie do zakupu nowego roweru. Chce rower miejski, najchetniej holenderski, bo kiedys mialam i swietnie sie sprawdzil NIemniej jestem wysoka i wiekszosc standardowych damskich rowerow jest dla mnie za mala. Wiem, ze potrzebuje rame 22" , Rowery ktore wpisuja sie w krag moich zainteresowan znacznie przekraczaja moj budzet, a ryzyko tego, ze wroca z mojej pracy beze mnie do innego domu, jest dla mnie zbyt duze. Dlatego tez rozpatruje inne mozliwosci.Znalazalm w mojej okolicy ostatnio dwa uzywane rowery w dobrym stanie i rozsadnej cenie, ktore spelnija moje oczekiwania, ale nie maja przerzutek. Moze moglibyscie podpowiedziec laikowi, czysamodzielny zakup przerzutek i zlecenie komus ich wstawienia moze byc gra warta swieczki? Czym rower po montarzu przezutek moze sie roznic od takiego ktore mial je oryginlanie zamontowane (oczywiscie zakladam profesjonalny montaz, wolny od bledow i niedciagniec) Ile musialabym wydac na w miare dobre przerzutki?Jakie przerzutki kupic do spokojnej jazdy miejskiej (dom-przedszkole-praca) po lekko gorzystym miescie, stoisunkowo niedluga trasa, ale pokonywana regularnie. za wszystkie sugestie z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich jezdzacych do pierwszych sniegow
tobo Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Rama musi mieć uchwyt do zamocowaia przerzutki. Jeśli nie ma to pozostaje zakup najtanszych mocowanych na hak, których jakość jest jednak na poziomie rowerów marketowych. Jeśli rower nie ma przerzutek to nie posiada też tylnego koła i piasty z możliwością zamocowania kasety czy wolnobiegu, to wiąże się z nabyciem takiej piasty i przeplotem koła, ewentualnie zakupem całego koła. Jeśli rower nie ma przerzutek to ma naprawdopodobniej poziomo ustawione haki w ramie - to wiąże się z kupnem piasty mocowanej nakrętkami do ramy by połączenie takie było stabilne. Takie piasty są albo bardzo tanie (czytaj kiepskiej jakości) albo drogie, co niekoniecznie pasuje do koncepcji Twojego zakupu. To zwykłej miejskiej eksploatacji wystarczy osprzęt klasy Shimano Acera/Altus. Zamocowanie przerzutki z przodu musi umożliwiać rama. Jeśli rama nie ma przerzutek to nie ma też przelotek do mocowania linek i pancerzy - w takim przypadku pozostaje puszczenie pancerzy w całości i zapięcie ich opaskami zaciskowymi do ramy. Jakie hamulce ma rower? Gdybam że przy braku przerzutek jest to hamulec w tylnej piaście oraz jakiś hamulec obręczowy z przodu. W takim przypadku nie masz możliwości zamocowania hamulca obręczowego z tyłu i pozostanie Ci zakup piasty wielobiegowej do tyłu, czyli rozwiązania innego niż to które chcesz. Piasty wielobiegowe (piszesz o przerzutkach a te dają możliwość używania kilkunastu biegów) to w tym przypadku coś klasy Nexus 7 czy Alfine - a to tanie rozwiązania nie są. Moim zdaniem przeróbka takiego roweru - jeśli będzie możliwa - to koszt kilkuset zł lub więcej.
Garlock Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 To dodam jeszcze, ze jesli rower nie miał przerzutek, to prawdopodobnie jest na szeroki łańcuch i ma korbę też do takiego lańcucha. I nie zaloży sie na tę zębatkę wąskiego od przerzutek zewnętrznych. P.S.Ten wątek bardziej pasowałby do Napędu albo Konserwacji
szybkilopez Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Jakby nie patrzeć to lepiej szukać czegoś co ma już choć 3 biegi w piaście jeśli to ma być na miasto.
MMMAAACCC7 Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 a skoro napęd 1 rzędowy to i suport raczej nie uciągnie podsumowując-w cenie przeróbek i naprawy, uczynisz rower z przerzutkami, jako taki półśrodek, (np nie widzę opcji montażu przedniej przerzutki bez choćby jednej przelotki oporowej..)a w tej samej cenie (rower bez biegów+Twoje plany przeróbkowe) możesz już kupić dobry rower ze zmiannymi przełożeniami, wykonany tak, jak to powinno być zrobione..
firefoks Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Ze wszystkimi tymi problemami można sobie łatwo poradzić za pomocą tego: http://allegro.pl/hak-do-przerzutki-tyl-i4773666848.html http://allegro.pl/opor-pancerza-na-rame-aluminiowy-pi-m76-i4788459831.html http://allegro.pl/slizg-pod-rame-hc-002-i4705543259.html Największy problem to hamulec tylny: nie wiadomo czy są piwoty, czy jest torpedo. Jeśli jest torpedo to może warto rozważyć zakup piasty wielobiegowej lub całego koła z tak piastą np. coś takiego: http://allegro.pl/piasta-sachs-sram-s7-super7-manetka-i4791395495.html Oporu ruchu są większe niż w tradycyjnym rozwiązaniu z zewnętrznymi przerzutkami ale do miasta powinno być OK.
szybkilopez Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Ze wszystkimi tymi problemami można sobie łatwo poradzić za pomocą tego Za pomocą tego to można tylko zamocować tylną przerzutkę i nic więcej
firefoks Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Są jeszcze inne potrzebne pozycje tylko forum pozjadało
TheKtoska Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 Dziekuje za wszystkie sugestie i przepraszam za umieszczenie mojego postu w złym subforum Chyba musze szybko przygotować sie na zakup nowego roweru Pozdrawiam
Fenthin Napisano 14 Listopada 2014 Napisano 14 Listopada 2014 Mimo wszystko przemyślałbym kwestię zakupu piasty wielobiegowej. 7 przełożeń w mieście wystarczy i nie trzeba szukać patentów, by wszystko ze sobą grało. Na Allegro nowego Nexusa SG-7C30 z osprzętem można kupić za mniej niż 250zł. Wydaje się dużo. Ale decydując się na napęd zewnętrzny i tak musiałabyś kupić piastę, kasetę oraz co najmniej tylną przerzutkę i prawą manetkę, pewnie także łańcuch i korbę oraz suport (choć te trzy ostatnie ze względu na zużycie mogą wymagać wymiany również przy wyborze pierwszej opcji) co też generuje spore koszta.
TheKtoska Napisano 14 Listopada 2014 Autor Napisano 14 Listopada 2014 czyli kupuje taka piaste za 250 zl, znajduje kogos kto mi ja wstawi za roizsadne pieniadze i to wszystko? zadnych innych osprzetow?
tobo Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 Nie wiem co znaczy rozsądne pieniądze, jednak w tym przypadku usługa oznacza wykonanie zaplotu obręczy na tej piaście czyli wykonanie koła Prawie na pewno niezbędne będą nowe szprychy ze względu na zmianę ich długości (ceny sensownych od 1 do 2 zł) plus cena usługi. Cena zaplotu jest różna, zależnie od miasta i serwisu od 20 do 100 zł. Całość wyniesie maksymalnie 400 zł jeśli weźmiesz drogie szprychy a zaplatacz się ceni.
firefoks Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 allegro.pl/piasta-sachs-sram-s7-super7-manetka-i4791395495.html Tu masz piastę Sachs z całym sterowaniem - wystarczy zapleść na niej koło. Zamierzam użytkować taki wynalazek w rowerze zimowym na ten rok. Przejechane jak na razie 50 km. Ciekawi mnie tylko czy przy minus 20 stopniach będą się przełączać biegi...
Fenthin Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 Zastanawiam się, sprzedajesz tę piastę czy co, że już drugi raz ją tu wrzucasz? Ten Sram/Sachs wygląda jakby nie 4 miesiące, a lata świetności miał już dawno za sobą. Świetny interes, nie ma co.
firefoks Napisano 15 Listopada 2014 Napisano 15 Listopada 2014 To tylko przykładowa aukcja i nie napinaj się tak bo jeszcze ci żyłka pęknie...A Sachs nie jest produkowany pod tą nazwą od wielu lat.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.