Skocz do zawartości

[kierownica-baran] wyjaśnienie kilku spraw


pomaraqcz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Ostatnio ukradli mi rower, całkiem niezły cross. Ale, że na uczelnie i do znajomych jakość trzeba dojeżdżać, a pieniędzy za dużo nie mam, kupiłem używany rower za 300 zł. Sprzed całkiem ok, dość hmm, "oldskulowy" ale przynajmniej w oczy się nie rzuca, to i mniejsza szansa, że ukradną;] Ale ja nie o tym, chciałem zamontować sobie w tym rowerze kierownicę "baranek" ale jak zacząłem czytać o tym w necie, to wymiękłem. Myślałem, że zwyczajnie kupuje kierownice, starą odkręcam nowa przykręcam i heja ho do przodu. A ty hamulce muszą być takie, napęd siaki itp. Hamulce mam chyba cantilevery, napęd 3x7(to chodzi o to, że z przody ma 3 tarcze a z tyłu 7?) Hamulce wiem, że pasują, a napęd? i gdybym zamontował tego barnaka to mogą być takie hamulce

http://allegro.pl/dz...4736005483.html ? A jeżeli zamontuje takie hamulce, to gdzie montuje się przerzutki?

Może te pytania są głupie, ale naprawdę pogubiłem się już w tym ;] Z góry dzięki za rozwianie moich wątpliwości.

Napisano

Cantilever pasuje do klamek szosowych. Z napędem to nie wiem, jaki masz rower i co w nim siedzi. Jeżeli manetki są przykręcone do ramy to nie ma żadnego problemu, jeżeli w starym rowerze masz klamkomanetki to przykręcone do baranka nie będą elegancko wyglądać, a same manetki też nie, ale ujdzie osobno z klamkami szosowymi na kierownicy. Można kupić manetki przyczepione obejmą do ramy, ale wtedy nie będzie indeksu, a może będzie jak się trafi jakieś używane tradycyjne manetki 3x7. Można szukać klamkomanetki szosowej, ale znaleźć 3x7 to nie będzie prosta sprawa. 3x8 to nie jest problem, bo są nowe produkowane, ale kosztują więcej niż twój rower i jeszcze do wymiany kaseta, łańcuch, a może nawet tylna przerzutka.

Napisano

Do manetek 8-rzędowych wcale nie trzeba wymieniać napędu, wszystko będzie śmigać, tyle że nie będzie wykorzystany pełen zakres manetki. Różnica 0,2 mm odległości między zębatkami jest do ogarnięcia regulacją.

Tak czy inaczej optowałbym za delikatnym przerobieniem tanich manetek mtb 3x7, jak widać się da. Do tego tanie klamki szosowe, mogą być takie jak podałeś.

Napisano

Manetka w takim miejscu nie jest wygodna. Jak już kombinować to wsadzenie jej obok klamki, np. https://picasaweb.google.com/114429717076057867312/ZrobionyWBarana?noredirect=1#5242099723413103058

 

Wyglądem roweru na miasto bym się nie przejmował, grunt, żeby się wygodnie jeździło i obsługiwało sprzęt.

A jeżeli zamontuje takie hamulce, to gdzie montuje się przerzutki?

Na kierownicy masz klamki (dźwignie) hamulców i manetki od przerzutek.

 

Jak masz możliwość, to wrzuć zdjęcie tego roweru, będzie łatwiej doradzać.

Napisano

Tak rozszerzając to co napisano wczesniej...

Pomijając klamkomanetki szosowe (jak napisał Realkrzysiek nie ta półka cenowa) manetki do przerzutek mozesz zamontować

1. tradycyjnie na ramie (ergonomia taka sobie, ale da sie jeżdzić)

2. Na sztycy kierownicy:

http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds_1/Bicycles_Table/Canadian_Bicycles/Cambio_Rino/CambioRino_Blue_2/CamRin_Blue_2_Shifters_2.jpg

Z górnego chwytu zmienia sie całkiem wygodnie, z dolnego nie bardzo)

3. Na baranku przy mostku:

velocityblk08.jpg

Z górnego chwytu zmieniasz fajnie, z dolnego nie da sie zmienić.

3 Na końcach baranka (wkładane w rurę)

g4hir4.jpg

Tych nie używałem, może inni sie wypowiedzą.

Plus oczywiscie różne wariacje na w/w temat

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...