pomaraqcz Napisano 4 Listopada 2014 Napisano 4 Listopada 2014 Witam. Ostatnio ukradli mi rower, całkiem niezły cross. Ale, że na uczelnie i do znajomych jakość trzeba dojeżdżać, a pieniędzy za dużo nie mam, kupiłem używany rower za 300 zł. Sprzed całkiem ok, dość hmm, "oldskulowy" ale przynajmniej w oczy się nie rzuca, to i mniejsza szansa, że ukradną;] Ale ja nie o tym, chciałem zamontować sobie w tym rowerze kierownicę "baranek" ale jak zacząłem czytać o tym w necie, to wymiękłem. Myślałem, że zwyczajnie kupuje kierownice, starą odkręcam nowa przykręcam i heja ho do przodu. A ty hamulce muszą być takie, napęd siaki itp. Hamulce mam chyba cantilevery, napęd 3x7(to chodzi o to, że z przody ma 3 tarcze a z tyłu 7?) Hamulce wiem, że pasują, a napęd? i gdybym zamontował tego barnaka to mogą być takie hamulce http://allegro.pl/dz...4736005483.html ? A jeżeli zamontuje takie hamulce, to gdzie montuje się przerzutki? Może te pytania są głupie, ale naprawdę pogubiłem się już w tym ;] Z góry dzięki za rozwianie moich wątpliwości.
realkrzysiek Napisano 4 Listopada 2014 Napisano 4 Listopada 2014 Cantilever pasuje do klamek szosowych. Z napędem to nie wiem, jaki masz rower i co w nim siedzi. Jeżeli manetki są przykręcone do ramy to nie ma żadnego problemu, jeżeli w starym rowerze masz klamkomanetki to przykręcone do baranka nie będą elegancko wyglądać, a same manetki też nie, ale ujdzie osobno z klamkami szosowymi na kierownicy. Można kupić manetki przyczepione obejmą do ramy, ale wtedy nie będzie indeksu, a może będzie jak się trafi jakieś używane tradycyjne manetki 3x7. Można szukać klamkomanetki szosowej, ale znaleźć 3x7 to nie będzie prosta sprawa. 3x8 to nie jest problem, bo są nowe produkowane, ale kosztują więcej niż twój rower i jeszcze do wymiany kaseta, łańcuch, a może nawet tylna przerzutka.
djzatorze Napisano 4 Listopada 2014 Napisano 4 Listopada 2014 Do manetek 8-rzędowych wcale nie trzeba wymieniać napędu, wszystko będzie śmigać, tyle że nie będzie wykorzystany pełen zakres manetki. Różnica 0,2 mm odległości między zębatkami jest do ogarnięcia regulacją. Tak czy inaczej optowałbym za delikatnym przerobieniem tanich manetek mtb 3x7, jak widać się da. Do tego tanie klamki szosowe, mogą być takie jak podałeś.
zekker Napisano 5 Listopada 2014 Napisano 5 Listopada 2014 Manetka w takim miejscu nie jest wygodna. Jak już kombinować to wsadzenie jej obok klamki, np. https://picasaweb.google.com/114429717076057867312/ZrobionyWBarana?noredirect=1#5242099723413103058 Wyglądem roweru na miasto bym się nie przejmował, grunt, żeby się wygodnie jeździło i obsługiwało sprzęt. A jeżeli zamontuje takie hamulce, to gdzie montuje się przerzutki?Na kierownicy masz klamki (dźwignie) hamulców i manetki od przerzutek. Jak masz możliwość, to wrzuć zdjęcie tego roweru, będzie łatwiej doradzać.
Garlock Napisano 5 Listopada 2014 Napisano 5 Listopada 2014 Tak rozszerzając to co napisano wczesniej... Pomijając klamkomanetki szosowe (jak napisał Realkrzysiek nie ta półka cenowa) manetki do przerzutek mozesz zamontować 1. tradycyjnie na ramie (ergonomia taka sobie, ale da sie jeżdzić) 2. Na sztycy kierownicy: http://www.mytenspeeds.com/My_TenSpeeds_1/Bicycles_Table/Canadian_Bicycles/Cambio_Rino/CambioRino_Blue_2/CamRin_Blue_2_Shifters_2.jpg Z górnego chwytu zmienia sie całkiem wygodnie, z dolnego nie bardzo) 3. Na baranku przy mostku: Z górnego chwytu zmieniasz fajnie, z dolnego nie da sie zmienić. 3 Na końcach baranka (wkładane w rurę) Tych nie używałem, może inni sie wypowiedzą. Plus oczywiscie różne wariacje na w/w temat
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.