Skocz do zawartości

[Opony] Co polecicie na maratony jako uzupełnienie zestawu


peepeepee

Rekomendowane odpowiedzi

Co użytkownik to inne zdanie. Napisałem o swoich doświadczeniach z RK i tyle. Jestem prawdopodobnie szczęściarzem ;-)  Można długo polemizować nad wyższością takich to ,a innych opon. Jeden pojedzie na błotnym maratonie na  Aka Geaxa lub Mezcalu  ,a drugi nie da rady na najlepszych oponach do tego przewidzianych....

Mam wrażenie że u co poniektórych winę za brak techniki ponoszą nieodpowiednie gumy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schwalble Racing Ralph 2.25 ma większy balon niż Continetal X-king 2.4?

Myślę że nowy 2,35 może mieć bardzo porównywalny.

 

W moim odczuciu nalezy porównywać:

 

RK2.2 vs. RaRa 2.35

XK 2.4 vs. RoRo 2,25 (tu róznica znaczna przyznaję)

MK 2,4 vs. NN 2.35 

 

Literalnie rozważając balon wygrywa Conti, patrząc na testy oporów toczenia raczej Schwalbe. Trzeba by porównac jeszcze masy odpowiadających modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co użytkownik to inne zdanie. Napisałem o swoich doświadczeniach z RK i tyle. Jestem prawdopodobnie szczęściarzem ;-) Można długo polemizować nad wyższością takich to ,a innych opon. Jeden pojedzie na błotnym maratonie na Aka Geaxa lub Mezcalu ,a drugi nie da rady na najlepszych oponach do tego przewidzianych....

Mam wrażenie że u co poniektórych winę za brak techniki ponoszą nieodpowiednie gumy ;-)

To jak to? To nie wiesz?

Tu czasem można się dowiedzieć ciekawych rzeczy np. Jak masz w rowerze V-brake to powinieneś już potencjalnie nie żyć, koła 26 nie nadają się do jazdy, stalowa rama się złamie bo zeżre ją korozją, ze skokiem mniejszym niż 140 nie da się jechać w góry etc.

Wracając do opon-po części to bardzo subiektywna sprawa, bo zależy ile ją napompujemy, ile ważymy i w końcu jak jeździmy i gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki odpowiednik dla Thunder Burt u Conti ? Speed King ?

 

Wydaje się że tak.

Szerokości porównywalne ale boczne trzymanie nieco na korzyść Schwalbe (Burta mam w wersji 2.1 na SK nie jeździłem)

Sam kombinuje nad setem do KPN - TB+RaRa lub SK-RK

Nie ośmielę się oceniac który set szybszy - na papierze Schwalbe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzisz o takim zestawie :

 

Na maratony RoRo 2.25 + RaRa 2.25 + TB 2.1 - po dwie sztuki , na KPN (mieszkam 200 metrów od granicy KPN i tam głównie trenuję) + PB + Mazovia.

Czy może RaRa w tym zestawie to już przesada ? albo zamiast nich co innego ?

Na pewno nie zrezygnuję z RoRo ze względu na trzymanie.

 

Do pracy mam w zależności od pogody Schwalbe Marathon 1.75 na lato i ewentualnie na taką pogodę jak dzisiaj (wiosna/jesień) kiedy szkoda mi na asfalt RoRo a z pracy wracam po lesie , zakładam Saguaro kevlarowe , są odporne na ścieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzisz o takim zestawie :

 

Na maratony RoRo 2.25 + RaRa 2.25 + TB 2.1 - po dwie sztuki , na KPN (mieszkam 200 metrów od granicy KPN i tam głównie trenuję) + PB + Mazovia.

Czy może RaRa w tym zestawie to już przesada ? albo zamiast nich co innego ?

 

 

Obecnie mam RoRo2,25+TB2,1 - idzie to po lesie jak strzała , prżód faktycznie trzyma, brakuje mi tylko komfortu, chcę zejść z cisnieniem na 1,8+1,6 i większy balon by się przydał.

Na KPN chyba zaryzykuję nowe TB2,25 i RaRa2,35 - jeżeli będzie bardzo uciekał to zostanie jako napędówka w góry i podmienię to z RoRO lub NN.

 

Ale nie ukrywam że na KPN SK2,2 i RK2,2 lub XK2,4 też mnie kusi.

 

Znalezione na szybko w sieci:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/2476849

 

Conti SpeedKing 15,8W 
Schw. Thunder Burt 17,8W 
Schw. Rocket Ron 20,0W 
 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też traktuję to z przymrużeniem oka ale w tym samym linku ktoś pisał że SK to już ryzyko - patrząc na profil główny i symboliczne boki trzymanie będzie znikome, zresztą nie ma się co dziwić - na asfalt bym brał bez zająknięcia.

TB jako napęd prezentuje się znacznie lepiej w teren, a już 2,25 powinno dopełnić potrzeb w KPN - oczywiście gdy sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja znowu finalnie zdecyduję się na RaRa i TB , mam RoRO , Marathon , kiedyś miałem RaRa i nie zawiodły , więc bez sensu jest zmieniać.

Kwestia oporów ... porównywalne a dla mnie amatora pewnie pomijalne.

Zresztą jak sądzę opór jest pewnie zależny od wagi roweru i bajkera a także ciśnienia , jeśli się mylę to poprawcie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specialized Renegade

 

Ja miałem jakiś czas temu w 29erze . Trzyma lepiej od Continentala RK 2.2 ale jest równocześnie ciutkę szybsza . Dobra , fajna , lekka opona . Mam ją właściwie dalej bo została mi po sprzedaży 29 jakiś czas temu i w sumie mogę puścić za jakieś grosze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , tylko o ile dobrze kojarzę to Ralph jest w wersji 2.35 ale tylko dla 29" koła , dla 26 i 27 największe jest 2.25.

Inna sprawa, że mi 2.25 odpowiada.

 

Myślę że na bazie Ralpha można budowac zestaw.

W KPN może być jaki kierunkowa w suche dni, a  na agresywniejsze trasy czy maratony jako napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściganie się na maratonach Mazovii to nie ściganie się na maratonach :D

 

 

Mi np. Poland Bike odpowiada , czy Mazovia jest gorsza/lepsza i dlaczego ?

Pytam, bo niestety mam w weekendy naprzemiennie zajętą sobotę i niedzielę stąd nie zawsze mogę brać udział w PB, dlatego wybór padł na Mazovię jako uzupełnienie.

Myślę że na bazie Ralpha można budowac zestaw.

W KPN może być jaki kierunkowa w suche dni, a  na agresywniejsze trasy czy maratony jako napęd.

 

Placek, to co byś finalnie wybrał, jaki zestaw 3 opon do Kampinosu i na maratony typu Poland Bike / Mazovia pod koło 26" ?

Czy zestaw RoRo 2.25 / RaRa 2.25 / TB 2.1 jest ok ? Czy coś byś wymienił na inny model Schwalbe , Conti czy innego producenta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peepeepee

 

Nie mam obecnie czasu na przeglądanie oferty 26 ale powiem CI jaki jest mój klucz.

 

1. Wygoda (czyt.duży balon)

2. Małe opory (szansa na dobre przyspieszenie, warunek to lekkie koła)

3. Waga

 

Sam obecnie mam TB,RoRo, NN.

Idąc za okt 1 zmieniam TB na 2,25,Kupuje RaRa 2,35 i NN 2,35 mam w ten sposób sumarycznie najszersze gumy a i dosyc lekkie (na KPN będą to pewnie najlżejsze wersje).

 

Jeżeli okazało by się że Conti robi pod 26 szersze gumy to bym wybrał:

SK+RK - ale to set ryzykowny 

więc na las RK+XK+MK

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na PolandBike i Mazovie wystarczy set 2x Conti RaceKing 2.2 Supersonic

 

Ścigałem się na tym secie cały ten sezon i polecam jak najbardziej. Mają bardzo duży balon, bardzo wysoki komfort. Są bardzo, bardzo szybkie i ciche. Wiadomo, że jak trafi się błoto to nie jest najlepiej, ale podkreślam, że nie są to opony na błoto. Nawet w piasku dzięki dużemu balonowi idą niesamowicie!

 

Przez cały sezon złapałem dwie gumy, z czego jedna na początku sezonu na dętkach 90g, a druga to kamień wyrwał mi wentyl. 30 startów w sezonie plus oczywiście treningi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam zaryzykowac i brac Race King 2.2 Race Sport moje przy rozmiarze 29er waza 515G.

 

 

Temat Race kingow jest znany . Przecieraja sie wybuchaja sa krzywe( po zalozeniu na obrecz jajko) itp itd , ale to przypadek losowy , w moim przypadku postanowiłem zaryzykować i kupć 5 zestaw tych opon własnie w wersji Race Sport trafily sie nowki w przyzwoitej cenie.  Majac przykre doswiadczenia z conti   , postanowiłem je  jeszcze raz przetestować ponieważ mój znajomy w roku pierwszy raz wystartował w Bikemaratonie własnie  na oponach Race King 2.2 27,5. Jezdzac na dystansie mimi  na takich edycjach jak Walbrzych Polanica Myslenice Bielawa  udalo mu sie zajac 3 Mc open , ogolnie jezdzi w DH ale to szczegół , byłem mocno zdziwiony jak na takich gumach mozna  powalczyc o pudło. Znajomu jezdzi na cisnieniu ok 3.0 bar.Wiadomo ze trakcja i komfort spadna , zwiekszy sie odpornosc na uszkodzenia . 

 

 

Po zakupie opon , decyzja zapadadla ze zostana uzyte razem z mlekiem. Byly kłopoty z uszczlnieniem  , uciekalo  mleko przez boczne scianki , ale tylko przez dwa dni . Podczas przejazdu przez wal złapałem dziure nie za duzą , ale mleko jej nie uszczelnilo ,  musialem wrzucic dętke . Pomyslem ze znowu wpakowalem sie papierowe gumy . Chcialem je sprzedać ale kupiec sie nie znalazł. 

 

Zbilizała sie edycja finalowa bikemaraton Swieradów Zdrój. Przypominajac  sobie trase zeszłoroczna uznałem ze  nie zagrozenia dla RK  wiec na nich wystartowalem , nie ryzykujac  zalozylem do opon dętki Geax26" - 130g , sprzedawaca RK z allegro do nowych opon dodał dętki CST 29" wazyzły jedynie 290g ( kto zakłada tanie do 29er  gratuluje katorgi;) )

 

 

Na trasie okazało sie ze doszly techniczne kamieniste odcinki takie na zjazd z wysokiego kamienia 

 

 

 

 

Gumy maraton wytrzymały   a niska waga i opory toczenia pokazaly co to szybka opona podczas wyscigu. 

 

Po maratonie zrobilem Conti na mleku i sa mega szybkie na razie bez defektu , cisnienia dmuacham sporo  tył 2.6  przód 2.2  waga 95kg .

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK jak widać jedni chwalą a inni ganią , na PB sporo ludzi na nich jeździ.

Nie wiem czy ryzykować, czy nie wziąć RaRa.

 

Co do KPN to nie dodałem/doprecyzowałem ale jeżdżę cały rok, generalnie wiosna, lato, jesień i dość często zima, nie wychodzę do KPN jedynie jak mocno popada i wiem, że będzie sporo błota, nie warte to prania ciuchów, czyszczenia roweru a i napęd w błocie też niszczy się.

Piachu może dużo nie ma ale zdarza się, korzenie w zależności od szlaku/odcinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK jak widać jedni chwalą a inni ganią , na PB sporo ludzi na nich jeździ.

Nie wiem czy ryzykować, czy nie wziąć RaRa.

 

Jak byś musiał z buta wracać kilka godz lub rozpadł by Ci się kolejny wyrób tej firmy to raczej byś nikomu takiej padaki nie polecał. Ryzykować można jak nie ma wyboru a on jest nie spory a gigantyczny. Byłem przez wiele lat związany z produktem Conti ale już mi przeszło. Poza tym nawet jak RK wytrzymują to pozostaje kwestia estetyki tych zakichanych nitek. Jak chcesz to kupuj bo przynajmniej wiesz co się może stać. Sama opona pod względem trakcji w lekkim terenie i szosie jest znakomita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...