Skocz do zawartości

[przerzutki] Przerzutka Sora z manetką Alivio


Sniffles

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, buduję coś na kształt roweru szosowego pomieszanego z trekkingiem. Zamierzam zastosować typowo szosową kasetę: http://allegro.pl/kaseta-shimano-sora-cs-hg50-12-25t-9-rzedowa-i4588472514.html i przerzutkę Sora: http://allegro.pl/shimano-sora-rd-3500-ss-przerzutka-tylna-szosa-ct-i4585602297.html . Nie zamierzam monotować baranka, lecz zwykłą prostą kierownicę i przez to pojawiają się problemy:

- kompatybilność szosowej przerzutki Sora z manetkami typowo MTB, np: http://allegro.pl/manetki-shimano-alivio-sl-m430-3x9-mod-2014-i4578120785.html . Wiem, że istnieją manetki Sora na zwykłą prostą kierownicę jednak są 2x droższe! Przeglądając internet natknąłem się na informację, iż ciąg linki w przypadku tej przerzutki Sora jest inny niż w przypadku przerzutek MTB i mogą być problemy gdy będę chciał zmieszać przerzutkę szosową z manetkami MTB.

- kompatybilność hamulców szosowych szczękowych, np: http://allegro.pl/hamulce-alhonga-dlugie-ramiona-27-28-romet-i4598329316.html z klamkami hamulcowymi na prostą kierownicę. Większość obecnie sprzedawanych klamek jest pod hamulce V-Brake, podobno ciągną one inaczej linkę niż hamulce na baranka. Podobno powinienem zastosować klamki od hamulców Cantielever jednak nie wiem, które wybrać.

Napisano

Przerzutka z manetkami dogada się bez problemu, bo mają ciąg linki 2:1 (SIS). Dopiero przy 10 rzędach zaczynają się rozbieżności.

 

Do hamulców szczękowych rzeczywiście powinieneś dać klamki od cantilever, bo ciągną mniej linki niż te do V-brake. Gdybyś założył klamki V-brake to nadal by hamowało, ale przez to, że chciałbyś wyciągnąć więcej linki na raz to musiałbyś wkładać więcej siły w hamowanie i straciłbyś modulację siły.

Napisano

A ja bym się przyjrzał klamkom dokładniej. Część modeli posiada możliwość zmiany położenia mocowania linki dzięki czemu uzyskujemy większą dźwignię i mniejszy ruch linki.

161580931_1_644x461_klamka-hamulcowa-nex

Ta akurat jest przeznaczona do obu typów hamulców, ale w jakichś tektro też widziałem taką możliwość (nie koniecznie jako v/canti, a po prostu regulację siły).

Napisano

 

 

kompatybilność szosowej przerzutki Sora z manetkami typowo MTB

 

Kompatybilność 100%, bo obie działają w systemie SIS. Mam taką konfigurację w swoim tworze.

 

 

 

kompatybilność hamulców szosowych szczękowych

 

Hamulce szosowe są kompatybilne z klamkami MTB. Użytkowanie jest trochę dziwne, bo skok klamki jest mniejszy niż normalnie. Jednak nie ma problemów. W odwrotnej konfiguracji - hamulce MTB + klamki szosowe - nie działa dobrze, gdyż ilość wyciąganej linki przez klamkę szosową jest zbyt mała, aby uzyskać dobrą siłę hamowania. Nie wiem jak kiepsko taka konfiguracja działa, bo jej nie próbowałem.

Napisano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Doszedłem do wniosku, że kupuję przerzutkę Sora, kasetę Sora i klamkomanetki Alivio. Nie wiem jeszcze jakie wybrać hamulce i pancerze. Obecne standardowe hamulce Rometa wykrzywiają się przy prawie każdym hamowaniu a pancerze wyginają się tak bardzo, że gdy chcę zmienić bieg z tyłu muszę pozycje manetki ustawiać o 2 pozycje wyżej i następnie zrzucać. Moim pierwszym wyborem były te hamulce: http://allegro.pl/hamulce-alhonga-dlugie-ramiona-27-28-romet-i4598329316.html oraz te pancerze: http://allegro.pl/zestaw-do-przerzutek-i-hamulcow-road-jagwire-racer-i4645189099.html . 100zł za taki komplet to wysoka cena i prawdę mówiąc chciałbym zaoszczędzić trochę na tych elementach jednak wydaje mi się, że jest to bardzo ważne dla dobrego działania przerzutek i hamulców. Chciałbym też się spytać czym różnią się pancerze przeznaczone do szosy i do MTB?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...