Sianek Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 czy bedzie dobra do jazdy na tylnym kole i czy lepiej bedzie hamowała od v-brake . mam rame kross sign uchwyt na tylny hamulec tarczowy nie ma gwintu czy to normalne .
fylyp Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 to jak najbardziej normalne (gorzej jak byś miał ) Gwinty są w adapterze.montujesz (od strony koła) Hamulec, potem rama (uchwyt) i śruby. a TUTAJ masz recenzje tego hamulca. Sam go nie mam, jak ktoś z forum ma to niech Ci napisze.
Sianek Napisano 9 Lipca 2006 Autor Napisano 9 Lipca 2006 na alegro jest za 180zł myśle ze go kupie bedzie sie nadawał do jazdy na tylnym kole ?? i czy bedzie lepsza od winzipa i promaxsa
fylyp Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 no właśnie nie jestem pewien. nie jeździłem na nim od promaxa tak bo to nie jest dobry hamulec. Nie wiem jak z winzipem, ale CHYBA tak. Zauważ też że wielkość tarcz odgrywa dużą rolę w sile hamowania.
Paviarotti Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 Hmm do jazdy wheelie to potrzeba hampla z dobrą modulacją a z tego co wiem to BB5 raczej modulacji nie ma zbyt dobrej. Ale niech wypowiedzą sie tez inni.
Sianek Napisano 9 Lipca 2006 Autor Napisano 9 Lipca 2006 avid bb5 beda do jazdy na kole lepsze nirz v brake ??
BART_osz Napisano 9 Lipca 2006 Napisano 9 Lipca 2006 z tego co wiem to BB5 raczej modulacji nie ma zbyt dobrej. Mialem go przez wiele km z klamka avida fr7 i na modulacje nie narzekalem
Paviarotti Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 Chyba, że tak. Ale kumpel ma na przodzie i albo jest blokada albo nic
Gość BikerFG Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 ja mam go na przodzie z klamka Avid SD 7, modulacja i skutecznosc bardzo dobra.
BART_osz Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 albo jest blokada albo nic Czyli trzeba polecic koledze ponowna regulacje hamulca albo ... zmiane klamki
fylyp Napisano 10 Lipca 2006 Napisano 10 Lipca 2006 Czyli trzeba polecic koledze ponowna regulacje hamulca albo ... zmiane klamki Właśnie. W tarczówkach mechanicznych BARDZO dużo zależy od klamki a także linki i pancerza. Bez porządnej klamki nawet najlepsza tarczówka bedzie hamowała kiepsko.
ssslawecki Napisano 12 Lipca 2006 Napisano 12 Lipca 2006 czy bedzie dobra do jazdy na tylnym kole i czy lepiej bedzie hamowała od v-brake . mam rame kross sign uchwyt na tylny hamulec tarczowy nie ma gwintu czy to normalne . Każdy Avid będzie lepszy od v-brake-a. mam do sprzedania same zaciski BB5 i klamki Avid Fr-5 - w przypadku zainteresowania pisz na s6x@o2.pl.
RzemieN Napisano 17 Lipca 2006 Napisano 17 Lipca 2006 Avid bb5 to bardzo dobry wybor, na 200% lepszy od v'ek i promaxow ! konkurencja dla neigo jedynie hmx 1. Pamietaj ze modulacja w mechanikach zalezy w 90% od klamki.
Jedrras Napisano 21 Lipca 2006 Napisano 21 Lipca 2006 Ja posiadam takowe hamulce w swoim Evo Disc i powiem tylko tyle że poprostu wymiataja.. modulacja jest bdb jak sie ma odrazu z oryginalnymi klamkami.. do V-ek to nawet szkoda porównywać P.S tylko dokrec sobie dobrze tarcze bo mi w sklepie tak dokrecili ze przy gwałtownym hamowaniu wszystkie srubki powypadały i piasta sie troche "uszczerbała" :035:
peter Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 Wlasnie planuje zakup tego hamulca i nie wiem czy brac 203mm czy 160mm chce go zamontowac na przod 203mm wydaje mi sie troche za duza a z drugiej strony 160mm nie wiem czy nie bedzie za slabe..Jezdze typowe xc troszke po lesie, sciezkach itp. waze 65kg. Klamki mam Avid Fr 5 takze powinno dzialac w miare dobrze Najlepiej byloby kupic 180mm ale jakos nigdzie nie moge znalezc (tzn na allegro) takze prosze o rade
Blitzer Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 160 do xc spokojnie wystarczy, zwlaszcza ze duzo nie wazysz... Na allegro nie spotkalem sie ze 180mm a 203 to za duzo, pozostaje tylko 160
Pacmen_89 Napisano 10 Września 2006 Napisano 10 Września 2006 Jeden na aukcji ma napisane że niby za dopłata dadzą inna tarcze ale jak z tym jest naprawdę to nie wiem :] Wiem za to ze sam na przod bede brac 160 bo na tyle juz taka jest
kitrek Napisano 10 Maja 2007 Napisano 10 Maja 2007 Ja mam BB5-tkę na tyle z tarczą 160mm i klamko-manetkami SHIMANO STEF50-7 . Przejechałem na nim już ponad 200km. Po tej odległości wymieniłem pancerze i linkę którą posmarowałem jeszcze smarem. Jaki efekt?? Siła hamowania jest poprostu zabójcza. Klamka chodzi NIE GORZEJ niż w niektórych hydraulikach. TO najlepsze mechaniki na rynku. I to w przystępnej cenie.
kitrek Napisano 12 Maja 2007 Napisano 12 Maja 2007 Jednak trochę szybko się grzeje ale zauważyłem że im cieplejszy, tym skuteczniejszy.
Marcio Napisano 12 Maja 2007 Napisano 12 Maja 2007 Ja mam avidy bb5 i sa fajne tylko dostaniesz na 90% hampel z wada. jedna albo druga(jest o tych wadach na forum.) Hamulec hamuje bardzo fajnie łatwo sie go reguluje ,ale nie wiem jakie dostaje sie klocki kupujac ten hamulec:/. Dzisiaj zjechalem dlugi b. szybki zjazd na tych hamulcach no i je troche podpieklem, mianowicie zaczelo smierdziec spalenizna sila hamowania raczej nie zmalala ale na tarczy pojawily sie brazowe smugi. Jesli nie chcialbys tego uniknac to wymien klocki na takie ktore wytrzymuja o wiele wyzsze temp. A do wheele ci na pewno wystarcza...
Pyros Napisano 19 Maja 2007 Napisano 19 Maja 2007 Witam. Przepraszam że podpinam się do tematu. Ale mam zamiar kupić hamulec wspomniany w temacie, i zastanawiam się nad wyborem tarczy. Hamulec miałby być na tył, waże około 90 kg a jeżdze w FR, także obawiam się ze 160 bedzie za mało, także się zastanawiam pomiedzy 203 a 180, którą polecacie?
cookiesrulez Napisano 20 Maja 2007 Napisano 20 Maja 2007 Ja ważę 99kg i 160mm z tyłu wystarcza jeśli chodzi o siłę. Ale większa tarcza na pewno będzie bardziej odporna na przegrzanie przy długich zjazdach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.