Skocz do zawartości

[suport] ramiona ruszają się na boki. truvativ firex gxp


thepanone

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Suport będę wymieniał, ale póki co chciałbym chałupniczo wyklepać co się da, by w miarę komfortowo pojeździć jeszcze.

 

Ramiona korby ruszają się na boki i nie chodzi o dokręcenie korby śrubą imbusową. Po ściągnięciu lewej korby widać, przy ruszaniu prawej korby, luz w suporcie. Zanim będę młotkiem wyciągał prawą korbę chciałem się dowiedzieć czy jest sens w tym grzebać. 

 

Tak, suport skrzypi już jakiś czas, ale korba lata od kilku dni.

 

 

Proszę o jakieś porady.

 

2i78wli.png

Napisano

Nie wiemy jaki masz model tego wkładu. Jak to Shimano to się nie opłaca. Kup nowy wkład przykładowo Accenta i dopiero na nim będziesz mógł wymieniać łożyska.

Napisano

korbę kupowałem w zestawie z wkładem, więc raczej oryginał. Tak, planuję kupić wkład accenta, ale póki co bida i chciałbym wiedzieć czy bez nowego wkładu da się coś postukać.

 

znalazłem w archiwum allegro to co mam http://archiwum.allegro.pl/oferta/truvativ-firex-sl-gxp-44-32-22-170mm-943-g-42-i3104121451.html

 

 

ps. tak widzę, że jeszcze łapałbym się na okres gwarancyjny, myślicie że takie uszkodzenia wchodzą w gwarancje?

Napisano

Uszkodzenia suportu raczej ci nikt nie uzna.

 

Wykręć miskę, wybij łożysko i wbij nowe. Jeśli zrobisz to wystarczająco delikatnie niczego nie uszkodzisz.

Nie wybijać tylko wyprasować (śruba i odpowiednie podkładki, 10 minut roboty).

 

A nowe łożysko to bardzo konkretne pod ten model suportu ze sklepów rowerowych czy od dziadka z piwnicy da się wygrzebać?

Raczej nie bo łożyska są nietypowe, u ciebie dochodzi ten problem że Firex ma oś 22/24 i idą dwa różne łożyska. Gdyby to był standard Shimano było by 24/24 i wtedy łożyska 6805 2RS. Tutaj musisz wyprasować łożyska wziąć w łapkę i udać się do sklepu z łożyskami, koszt około 20zł. Na Allegro tańsze.

 

Aha jak rzęzi i lata to już jest jej koniec i tak czy inaczej wymiana, przynajmniej łożysk.

Napisano

Łożysko lewe w suportach Truvativ/Sram ma szerszy wewnętrzny pierścień niż zewnętrzny - a to raczej nietylko niestandardowy rozmiar łożyska ale też niestandardowa jego forma. Nie siedzę aż tak bardzo w forumowych rozterkach i poszukiwaniach ale będzie ono niedostępne. Prawe prędzej (jeśli to ono faktycznie jest "wyluzowane")

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...