wojtas7 Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Po zakupie roweru Trek widzę że sztyca oraz osie przelotowe w piastach są nasmarowane jakimś białym smarem przeciwko zapiekaniu zapewne. Jaki to może być smar? Czy smar miedziany może też być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Pewnie pasta montażowa typu never-seez. Np Multibond czy Permatex Nickiel: http://www.kleje-przemyslowe.pl/r08-2-smary_stale_pasty_montazowe_i_przewodzace.htm albo shimano WS8000423: http://www.shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/shimano_workshop.html Smar miedziany jest smarem montażowym wysokotemperaturowym. Do hamulców, ukladów wydechowych. W rowerze raczej takich temperatur nie ma. Zamiast miedzianego wystarczy np molibdenowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Smaruj miedzianym, te pasty montażowe to praktycznie to samo tylko za cenę x5 albo x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 @@wojtas7, De facto smar może być dowolny, ale zwykle stosuje się smar grafitowy z dodatkiem miedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 12 Września 2014 Udostępnij Napisano 12 Września 2014 Najlepiej nie stosować niczego, za to powiedzmy raz w tygodniu sztycę wyciągnąć i wyczyścić też podsiodłówkę. Zabieg trwa maksymalnie 5 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.