gof Napisano 7 Sierpnia 2014 Napisano 7 Sierpnia 2014 Witam, czy sa technicznie jakies przeciwwskazania przez zalozeniem blatu 46t do kompaktowej korby szosowej poza tym ze Nie Wypada? Niedawno zanabylem stalowa szose, wrzucilem do niej opony 35mm i jezdze sobie wycieczkowo zbaczajac czasem na szuter czy do lasu. Rower ma korbe 50-34 i kasete 11-28, i juz po kilku przejazdzkach kilka rzeczy stalo sie oczywistych: - na niektorych podjazdach w terenie brakuje mi przelozenia (albo nogi) - dolna polowa kasety jeszcze lancucha z blatu nie ogladala, bo najdluzsze zjazdy w mojej okolicy to wiadukty - predkosc przelotowa wypada mi pomiedzy zebatkami tak ze ciagle jezdze z lancuchem na skos, albo kombinacja mala-mala albo duza-duza - przepasc miedzy 34 i 50 jest masakryczna, trzeba przeskoczyc z tylu ze 3 biegi zeby nadrobic zmiane Tak sobie kombinowalem, zeby zalozyc kasete 12-30 i blat 46t. Poswiecilbym 2 biegi z gory, dostal 1 na dole, mniejsza dziure miedzy przelozeniami i lepiej zestopniowane biegi jak na moje mozliwosci i potrzeby: http://www.gear-calculator.com/#KB=34,46&RZ=12,13,14,15,17,19,21,24,27,30&GR=DERS&KB2=34,50&RZ2=11,12,13,14,15,17,19,21,24,28>2=DERS&UF2=2174&TF=90&UF=2174&SL=2.5 Kwestia czy da sie to fizycznie wykonac, czy tylna przerzutka 105 ogarnie kasete z 30 zebami, czy przednia przyjmie o 4 zeby mniejszy blat, czy nie pojawia sie jakies nieprzewidziane komplikacje typu lancuch tracy o widelki? Mysle, ze nawet 48t byloby lepsze od tego, co mam teraz.
Tomek21001 Napisano 8 Sierpnia 2014 Napisano 8 Sierpnia 2014 Zrobiłem dokładnie to samo po zakupie przełaja.Nie wiem,po co tam włożyli 50/34. Blat : Fsa 46, było 105 5750 50/34 Kaseta : Ultegra 6700 12-30 było 105 11-28 Da się wyregulować tył bez żadnego problemu. Przód - wiadomo,trzeba obniżyć klatkę,u mnie jest "direct mount" wyszło na styk. Jeżdżę tak 2 sezony.
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2014 Mod Team Napisano 8 Sierpnia 2014 Nie ma przeciwwskazań. Jedyne na co trzeba, to zwrócić uwagę na to czy przerzutka będzie z tym pracowała prawidłowo.
gof Napisano 8 Sierpnia 2014 Autor Napisano 8 Sierpnia 2014 Dzieki. Tomek, pamietasz gdzie kupowales zebatke FSA albo jaki to byl konkretnie model? Najblizej co znalazlem to: https://www.bike-components.de/products/info/p37489_Kettenblatt-Super-Type-Road--N-10-11--110mm-Lochkreis-Modell-2014.html U nas widzialem takie cos, nie wiem czy blaty pod 9s roznia sie czyms fizycznie od 10s? http://allegro.pl/tarcza-szosowa-shimano-fc3550-110mm-46t-zew-czarna-i4469157695.html Edit: z przyklejonego tematu o kompatybilnosci wynika, ze nie, moze ktos potwierdzic?
Tomek21001 Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Kupowałem półtora roku temu z PlanetX (bodaj 11 funciaków i do dzisiaj żałuję,że nie wziąłem 2-3).Jest ładna i twarda. Znajomy ostatnio wstawił jakąś retro - Shimano i nie było większych problemów.Można mieć jakieś" ale" do położenia pinów ułatwiających przechodzenie łańcucha z jednej na drugą,ale to szczegóły dla ortodoksów.Jak się nie ciśnie mocno w momencie zmiany to przechodzi bez zgrzytu. Na FSA jest tylko oznaczenie 46/36 110BCD.
thomasz Napisano 9 Sierpnia 2014 Napisano 9 Sierpnia 2014 Ja ze swojej strony mogę Ci polecić Chinnok'a. Użytkuję taką 46T wraz z 30T i bardzo sobie chwalę
gof Napisano 10 Sierpnia 2014 Autor Napisano 10 Sierpnia 2014 Ale chinook to chyba do MTB na 4 sruby? W planet-x i on-one bida z zebatkami aktualnie. Nic, chyba zaryzykuje z ta Sora 9sp, wszedzie gdzie sie nie spojrze twierdza ze powinno pasowac.
thomasz Napisano 10 Sierpnia 2014 Napisano 10 Sierpnia 2014 ogólnie Specialites robi zębatki pod 4 jak i 5 śrub. Najczęściej spotykane to Chinook na 4 śruby i Zephyr na 5 http://www.wiggle.co.uk/ta-110-pcd-zephyr-outer-road-chainring-40-49t/ 46T wychodzi za 58CHF
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.