orzechPL Napisano 3 Sierpnia 2014 Napisano 3 Sierpnia 2014 Witam mam pytanie otóż mam zamiar wymienić manetki te obracane na klamkomanetki (moim zdaniem wygodniejsze) ale nigdzie nie widze tanich klamkomanetek 3x6 w moim rowerze jest tyle rzędów.Są tanie po około 30 zł shimano ale 3x7 i mam pytanie czy dało by radę zmienić tylne koło na takie z 7 rzędami i założenie wtedy nowych manetek i czy wszystko by wtedy działało jak należy czy trzeba by było np zmieniać również przerzutki lub kupić dłuższą linkę?czy wystarczy jak zrobie tak jak napisałem? jestem trochę zielony w tym temacie poszedłbym z tym do fachowca ale budżet ograniczony ;p mam kolege który umiał by to wszystko zrobić tylko pytanie czy się tak da xd.
tobo Napisano 3 Sierpnia 2014 Napisano 3 Sierpnia 2014 Wybierając 7 biegów z tyłu możesz je zamontować w ramie/rowerze bez problemu. Jeśli zdecydujesz się na taką zmianę możesz przykręcić do koła wolnobieg z 7 rzędami (bo zakładam że przy 6 masz piastę z takim systemem. Jeśli koło jest w dobrym stanie to opcja wolnobieg plus manetki będzie najtańsza. Najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić hamulce, chyba że obecnie masz tzw v-brake - jeśli nie to czeka Cię zakup ramion hamulców. Przerzutki będą współpracowały z nowymi manetkami. Jeśli koło nie jest w dobrym stanie to lepiej zamiast wolnobiegu kupić kasetę i nowe koło/piastę przystosowane do tego systemu.