Skocz do zawartości

[6000] Zakup 27.5 #dylematy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

Szególnie, że forum przeglądam od dawna, a to dopiero mój pierwszy post. Tym bardziej mi miło.

 

Postaram się zadać moje pytanie na tyle rzetelnie na ile pozwoli mi moja wiedza.

Mianowicie. W marcu 2014 zakupiłem rowe CUBE Analog 29er. 17". Skuszony ceną (2200) i faktem, że całe życie jeździłem na 26", po 3 latach przerwy postanowiłem zakupić tenże właśnie model. Po około 2000km okazuje się, że przy moim wzroście (173 - noga 79-80cm) w bardziej wymagającym terenie jeździ się dość pokracznie. Zapał mimo wszystko nie minął, a wręcz przeciwnie. Chciałbym do tematu tym razem podejść z większym rozsądkiem. Planuje sprzedać moje 29", dołożyć ile będzie trzeba i kupić koło pośrednie.

 

I tutaj moje pytanie. Zastanawiam się nad kilkoma modelami:

http://www.giant-bic....0/17696/74022/ - Giant Talon 0

http://www.cube.eu/b...ltd/ltd-sl-275/ - CUBE LTD SL

http://www.cube.eu/b...td/ltd-pro-275/ - CUBE LTD PRO

Długości Top tube w CUBE'ach wydają mi się dziwnie krótkie. W modelach:

http://www.cube.eu/u...on-gtc-pro-275/ pozioma rurka jest dłuższa i wydaje mi sie to bardziej odpowiednia odległość. Tylko to już jest karbon, a tego się trochę boje. Uszkodzenia, wgniotki, sruty pierduty. Wole porządne ALU. (Wyprowadźcie mnie ewentualnie z błędu).

 

Czy możecie mi ewentualnie zaproponować coś przyszłośćiowego. Czyli rama i amortyzator stanowi trzon.

 

Przypomnę:

173 cm wzrostu

Noga: 79-80 cm

76kg

Jazda w terenie, niezależnie od warunków atmosferycznych.

 

Wielkie dzięki za pomoc i propozycje/sugestie.

 

PEACE

Napisano

Ja kupiłem samą ramkę xtc i choć jeszcze na niej nie jeździłem to naprawdę jest fajnie wykonana. Co do sztywnej osi to oryginalnie z tylu jest sztywna 135/10, do ramy dorzucają 142/12, ale czy do całego roweru nie wiem. Ja wziąłem ostatnią ramę w rozmiarze m, rowerów u dystrybutora już nie mieli. Musiałbyś podzwonić po sklepach. Jest jeszcze scott scale i canyon nerve podajże z takich bardziej znanych.

Napisano

Nad Giantem XtC też się zastanawiałem. Co do składania roweru jakoś nie specjalnie jestem przekonany, ze względów cenowych. W kwestii

 

 

ogólnie na ten moment mało jest modeli "przyszłościowych" w sensownej cenie

Jeżeli macie jakąś propozycję do kwoty 8-9k, to jeżeli będzie to warte zastanowienia, to nie widzę przeszkód. Dociułam jakoś. 

 

Canyon jest fenomenalny, tylko z hardtail'i nie mają 27.5 w ofercie. Nerve to full. Propozycja Scott'a..hmmm. Nie miałem nigdy okazji nawet dotknąć roweru od tego producenta :) 

Napisano

Rok temu też szukałem ht 650b w podobnym przedziale cenowym, byłem niemalże pewny że wezmę rose: http://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-2-275-2014/aid:652893 - stosunek cena/osprzęt wychodzi chyba nawet lepiej niż canyon. Ale jakoś na początku stycznia okazało się że mogę za 5300 wyrwać karbonowego whellera z rebą, cały na slx, 27.5 (z nieco gorszą geometrią do ścigania), to się nawet długo nie zastanawiałem :) - teraz nie żałuje.

Napisano

Ten Rose to dosyć powalony projekt, stosunkowo krótka rama przy dużej bazie kół, i wysokiej główce ramy jak na koło 27,5" , lipa .

Według Rose zakładający temat powinien brać rozmiar M ?, dziwaczne ...

Napisano

Mi moj xtc wyjdzie mniej wiecej tak:

Rama 1300

Fox 1100

Kola prawdopodobnie ztr crest 1000

Naped 800

Hamulce 250

Rurki 600

Razem wyjdzie 5k, a ten rowerek prawdobodbnie wyjdzie okolo 9.8kg. Wszystkie czesci nowiutkie, ale kupione czasami bardzo tanio. Jak masz czas to skladanie jest swietnym pomyslem. Kupujesz tylko czesci, ktore ci pasuja i nie musisz niczego wymieniac. W tym giancie sa strasznie slabe kola, zreszta jak w wielszosci rowerow kolo 6k.

Napisano

Zobacz Canyon Nerve AL. Full na kołach 650b i kosztuje niemal równo 6000 pln.

Obawy o wytrzymałość włókien węglowych zupełnie nieuzasadnione!

Napisano

Wielkie dzięki za odzew.

 

Teraz po kolei.

 

@Rulez

Rose faktycznie dziwny. Ewentualnie kupić, wymienić ramę i spasiba, o ile dobrze rozumuje. Rozmiary faktycznie dziwne. Poza tym jestem mocno na granicy. S zdecydowanie za małe. M - ledwo się łapie. Dla takiego XTC powinienem brać M?

 

@barbapapa11

Mógłbyś prosze podać model FOXa i hamulców? Te ZTR Cresty pod 27,5 na jakiś życiowych piastach też ciężko widzę za 1k...Ale poszperam, policze.

 

@ukaniex

No właśnie nie koniecznie full. Chciałbym bardzo, ale często gęsto poruszam się rowerem również po mieście (około 30-35km dziennie).

 

Odnośnie nieuzasadnionych obaw w kwestii włókna węglowego. Coś się zmieniło z wytrzymałością tego materiału? Poważnie będę się bał, że oprę rower o cokolwiek i przy niefortunnym uderzeniu rama wyzionie ducha.

Napisano

Nie widzę przeciwwskazań by poruszać sie fullem po mieście poza tym, ze ktos moze Cię posądzić o trzepactwo. ;-)

 

Każdy materiał na swoje właściwości. Węgiel jest wytrzymalszy od alu i kropka. Niemniej sam sobie odpowiedz... co zrobisz gdy pęknie Ci rama:

A) Aluminiowa

B) Węglowa

Napisano

Tu już mówimy o następstwach. Jak pęknie to się będę zastanawiał. Pytanie podstawowe jest takie która pęknie częściej przy 10 takich samych wypadkach. Wydaje mi się, że statystyka jest jednak po stronie ALU...tylko to moje domniemania.

Napisano

Z USA mówisz. A cło? Kolega jako używane wysyła? Ten FOX  też z USA szanowny Panie? Kurcze. Spoko ceny w takim razie. W moim przypadku składanie raczej odpada...Brak kolegi zza oceanu mnie przekreśla :bye2:

Napisano

Mam swoje dojścia:) Tata kiedyś pracował w jednym budynku z dystrybutorem Gianta i ta rama chyba była po jakiś targach, gdzie w gablotce stała. To była ich ostatnia sztuka z tego roku. A foxa upolowalem na ebayu, wysylka z niemiec. Tylko ma dosyć krótką sterówkę, ale mi wystarczy. Koła umaże błotem i smarem, i moze przejda. Możesz też kupić carbonowe obręcze, super kółka na nich wychodzą, bardzo sztywne. Możesz kupić słabszy napęd, a zainwestować w wg. mnie ważniejsze komponenty.

Napisano

Mam jeszcze jedno pytanko.

 

Co myślicie o SCOTT SCALE 740

 

Mogę wyrwać za 6500 Polskich Nowych Złotówek. Biorąc pod uwagę moje wymiary wszystko wydaje się byc OK. Linki się szwendają gdzieś na zewnątrz, ale główka taperowana. Jesteście w stanie mi coś powiedzieć o kołach i tym amortyzatorze? Czy ktoś też ma jakieś doświadczenia z tym rowerem?

Napisano

Okej. 

 

Byłem w lokalnym kramiku, przymierzyłem się do SCALE 740. Wszystko wydaje się być OK. Zdecydowanie odpowiada mi niższy "kokpit" niż w 29erze. Nogi na pedałach układają się dobrze (minimalnie można to skorygować położeniem siodełka), pozycja jest bardziej pochylona i wszystko cudnie. Przeczytałem dość obszerną opinie/odczucia autora o tym modelu, na australijskim portalu - więc jestem trochę bogatszy w wiedzę. Czy ktoś byłby tak uprzejmy i wyjaśnił mi:

- czy to jest poważnie duża różnica między szybkozamykaczem 9mm a sztywną osią 15mm, której w scott'ie niestety nie zamontuje? 

- czy RS:SID (z zaproponowanego Radon'a) sprawuje się lepiej od FOXa?

- czy bręcze Syncros XC, na których śmiga ten SCOTT są faktycznie tak mało komfortowe (chude) i wpływają negatywnie na jazdę?

 

Dzięki!

 

PS. Link do artykułu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...