copone Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 To nie ma znaczenia, bo dokręcasz śrubę odpowiednim momentem.Masz rację, czyli w teorii aluminiowy gwint poddaje się rozciąganiu stalowej śrubie przy zbyt dużym momencie
gkc Napisano 25 Lipca 2014 Autor Napisano 25 Lipca 2014 Rower kupiony rok temu i tyle ma korba/suport. Z tym że w km to ma nabite około 7 000 km +/- 1000, gdzie połowa z tego co tereny leśne. Ale to chyba niedużo żeby już coś tam psuło?
Mod Team michuuu Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 Ale to chyba niedużo żeby już coś tam psuło? Nie ma reguły ,sprzęt na gwarancji też pada. Jeżeli jeszcze jest gwarancja można spróbować ,jeżeli nie wkręcić śrubę na klej i jeździć jak długo się da.
gkc Napisano 25 Lipca 2014 Autor Napisano 25 Lipca 2014 Gwarancja niby 2 lata więc się postaram coś w rowerowym podziałać. A jak się nie uda to aby przetrzymać do wymiany. Co na wymianę polecacie? Chodzi mi po głowie HT2 zamiast octalinka, ale słyszałem negatywne opinie o wytrzymałości HT2 - prawda to? A zależy mi głownie na bezawaryjności i żeby nie było takich "kwiatków" ja mam teraz.
Mod Team michuuu Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 ale słyszałem negatywne opinie o wytrzymałości HT2 - prawda to? Są skrajne opinie o trwałości łożysk zewnętrznych. Ja na jednym zestawie przejechałem 15tys km ale na forum są opinie że po tysiącu złom.
mklos1 Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Jaki aluminiowy gwint? Śruba stalowa, oś stalowa. Alu jest tylko ramię i gniazdo w tymże ramieniu. Śruba dociska ramię, więc jak ono poluzuje się na gnieździe, to śruba traci oparcie i nic nie stoi już wtedy na przeszkodzie, aby się odkręcała w wyniku wibracji czy ruchów samego ramienia.
Jaca911 Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 To co napisał @copone ma sens - lewe ramię i prawy gwint w śrubie = samowykręcanie. Nie ma najmniejszego sensu - korba jest zaparta na sztywno na wielowpuście, kierunek kręcenia i gwintu nie ma najmniejszego znaczenia. Racje ma Mklos1 wyrobiona korba. Pierwsze dokręcenie było niewłaściwym (zbyt małym momentem) i gniazdo dostało luzów. Potem każdy obrót to mikrowstrząsy i mikroodkręcenie śruby. Klej to słaby pomysł, prędzej czy później puści. Jeśli już ratować się do czasu zakupu nowego ramienia to podkładka sprężynową
copone Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Jaki aluminiowy gwint? Śruba stalowa, oś stalowa. Alu jest tylko ramię i gniazdo w tymże ramieniu. Śruba dociska ramię, więc jak ono poluzuje się na gnieździe, to śruba traci oparcie i nic nie stoi już wtedy na przeszkodzie, aby się odkręcała w wyniku wibracji czy ruchów samego ramienia.Zasugerowałem się pedałami i coś mi się pomyliło, rzeczywiście gwint wchodzi w oś a nie korbę
gkc Napisano 25 Lipca 2014 Autor Napisano 25 Lipca 2014 A może jakoś skasować ten luz w gnieździe ramienia? Coś tam zastosować można? I czy wiecie jak się można upewnić że to na bank ramię ma gniazdo uszkodzone a nie np. suport?
Mod Team michuuu Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 Jeśli już ratować się do czasu zakupu nowego ramienia to podkładka sprężynową Jedno i drugie ma to samo zastosowanie ,zabezpiecza przed luzowaniem więc dlaczego klej to zły pomysł. A jeżeli ma puścić to dokładnie tak samo jak podkładka. Co by się nie licytować to można jedno i drugie. to na bank ramię ma gniazdo uszkodzone a nie np. suport Suport jest stalowy a ramie alu więc siłą rzeczy pada to które jest bardziej miękkie.
gkc Napisano 25 Lipca 2014 Autor Napisano 25 Lipca 2014 Mam dość popularną korbę "Shimano M430 Octalink", długość 175mm to może uda się znaleźć w sieci samo lewe ramię do kupienia Przynajmniej na to liczę A tego HT2 widzę nikt nie poleca?
Jaca911 Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Można tym i tym tylko, że podkładka sprężynowa w jakiś sposób likwiduje przyczynę czyli drgania, a klej skutek czyli odkręcanie. Nowe ramie to jest rozwiązanie.
Mod Team Puklus Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 Lewe ramie, może być problem ale za to możesz kupić każde lewe ramie na octalink v2 bo dajże tam jest. Byle sie długość ramienia zgadzała kolor i model są mocno drugorzędne jeżeli o kompatybilność chodzi
gkc Napisano 25 Lipca 2014 Autor Napisano 25 Lipca 2014 Przeszukałem allegro i jest problem żeby znaleźć pasujące lewe ramię do M430. Wychodzi że przyspieszę wymianę całej korby i tutaj mam pytanie. Sprzedawcy piszą że korba pasuję np. do 7~8 przełożeń, albo tylko 9 lub tylko 10 a wszystkie korby są 3 rzędowe. Czy to tak faktycznie jest że tylko pod konkretną kasetę trzeba dobrać czy raczej ściema? Bo czym te korby mogą się różnić? Ktoś wie z czego to wynika? No dobra, byłem w rowerowym z tą luzującym się ramieniem - bo rower ma rok więc jeszcze na gwarancji. Gość zdjął ramię, obejrzał gniazdo i suport - twierdzi że nie widać jakiś uszkodzeń. Troszkę dokręcił sam suport do mufy. Powycierał wszystko szmatą i skręcił ramię z powrotem. Dokręcił mocno aż trzeszczało i mówi że powinno być ok. A gdyby się poluźniło to trzeba dokręcać bo tak przez kilka pierwszych tygodni może być, zanim się wszystko ułoży. Czas pokaże a ja już zakupię Loctite 243 i poszukam podkładek sprężynujących, tak w razie lepiej niech będzie Podkładki jakieś szczególne polecacie?
dran2 Napisano 25 Lipca 2014 Napisano 25 Lipca 2014 Podkladki i śruby raczej dają z korbą. 9 i 10 są kompatybilne. Miałem też kiedyś korbę 9 z kasetą 7. Tapatalk. Jak palnąłem głupstwo to to wina autokorekty!
Mod Team michuuu Napisano 25 Lipca 2014 Mod Team Napisano 25 Lipca 2014 Podkładki jakieś szczególne polecacie? Zwykłe podkładki sprężyste byle dobra wielkość. Do kupienia w Castoramie, sklepie metalowym itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.