Skocz do zawartości

[opona] Mała dziurka w oponie


lukasion

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, mam takie pytanie, podczas jazdy natknąłem się na małe... coś... metalowego, wielkości gwoździa.

I tutaj jest moje pytanie, wystarczy zmienić dętkę, czy raczej radzicie całą oponę?

Napisano

w porząsiu, myślicie że na wulkanizacji mi to wymienią? zresztą jaką dętkę kupić? jest to gdzieś na oponie napisane?

Napisano

zaworek? nie rozumiem troche XD wentyl?
 
to jest moja opona:
 
Rubena 26x2.10 (54x559) OCELOT

raczej samochodowy wentyl.

Napisano

Wybrana dętka pasować będzie i do opony, i do obręczy (skoro wentyl taki jak w samochodzie), ale wentyl Dunlopa to przeżytek. Poszukaj dętki z wentylem AV (Auto/Schrader). I skoro mieszkasz w Katowicach może nie z Tarnowa, tylko idź do sklepu i poproś o taką dętkę.

Napisano

26x2.10 oznacza, że opona ma 26 cali średnicy oraz 2,1 cala szerokości. Z tą informacją idziesz do sklepu rowerowego i prosisz o dętkę do opony o wielkości 26 cali oraz 2,1 cala szerokości. Prawdopodobnie będziesz mógł wybrać jakąś za niewiele ponad 10 złotych lub jakieś droższe (w Twoim wypadku myślę że nie ma sensu wydawać pieniędzy na droższe, lżejsze modele).

Możesz też oddać starą dętkę do wulkanizacji, wyjdzie taniej. Sprawdź czy w oponie od wewnętrznej strony nic nie zostało wbite, bo znów będziesz musiał dętkę łatać. Obie dętki do których podałeś linki są dla Ciebie odpowiednie, wybierz sobie tylko jaki chcesz rodzaj wentyla (bo tym się te dętki różnią). Od siebie polecam wentyl samochodowy, będziesz mógł w razie czego dopompować koło na jakiejś stacji benzynowej.

Napisano

Z dętką do wulkanizacji? Wyjmujesz ze świnki skarbonki 10zł, kupujesz na Allegro zestaw łatek (~50 sztuk - wystarczy na dobrych kilka lat jak nie całe życie) z klejem, w sklepie z art. przemysłowymi arkusz płótna ściernego o gradacji 200 i kleisz dętkę oglądając kolejny odcinek ulubionego serialu.

Napisano

nie rozumiem was trochę, kleić dętkę, na cholere, jak to jest tylko 13zł sztuka, rozumiem jakby to kosztowało z 30-40 zł, to wtedy klejenie było by w porządku, w dodatku może mi się ta łata odkleić czy coś się z nią może zrobić, dlatego wydaje mi się lepszym pomysłem jest kupno dętki przez internet, zajście na wulkanizację (kolega tam pracuje, to zrobi to w trymiga i za darmo). 

wątek się trochę za bardzo rozwinął, chciałem tylko spytać czy ta dętka jest odpowiednia do tej opony, tyle :P dzięki wszystkim, macie plusy.

Napisano

nie rozumiem was trochę, kleić dętkę, na cholere, jak to jest tylko 13zł sztuka, rozumiem jakby to kosztowało z 30-40 zł, to wtedy klejenie było by w porządku, w dodatku może mi się ta łata odkleić czy coś się z nią może zrobić, dlatego wydaje mi się lepszym pomysłem jest kupno dętki przez internet, zajście na wulkanizację (kolega tam pracuje, to zrobi to w trymiga i za darmo). 

wątek się trochę za bardzo rozwinął, chciałem tylko spytać czy ta dętka jest odpowiednia do tej opony, tyle :P dzięki wszystkim, macie plusy.

 

Są dętki nawet i po więcej niż 40zł/sztuka.

Dobrze przyklejona łatka nie ma prawa się odkleić, szczególnie gdy dętka jest już na swoim miejscu. Ciśnienie wewnątrz dociska łatkę do opony lub obręczy

Kupować dętkę przez Internet to jak zabijać muchy z moździerza. Można. Ale po co? Koszt wysyłki to tyle co cała dętka.

 

Wyjaśnienie, czemu warto łatać dętki zamiast za każdym razem wymieniać, krystalizuje się w portfelu, gdy przebijesz ją kilka razy w krótkim odstępie czasu. Wtedy z tych 13zł robi się ładna kwota.

 

Tak mi się jeszcze przypomniało: http://www.forumrowerowe.org/topic/136936-wyzwanie-dziurawa-detka-czalendz/ W takie rzeczy mało kto się bawi, bo w końcu wypadałoby taką dętkę wymienić. Ale nawet kilka łatek na jednej to żaden problem.

 

Napisano

Koncepcja łatek to nie tylko klejenie dziur w gumach ale uniknięcie wydawania fortuny jeśli ktoś takich przypadłości miewa wiele. W czasie wypadu w terenie można złapać i kilka kapci - oczywiście można wozić ze sobą 10 dętek i płacić za nie po dychu od sztuki, kto komu zabroni.


 

 

dlatego wydaje mi się lepszym pomysłem jest kupno dętki przez internet,

Zakup dętki przez internet jest bardzo trafionym i ekonomicznie sensownym pomysłem.

Ja za połowę ceny przesyłki wolałbym ruszyć tyłek z domu, udać się do sklepu i mieć nową w ciągu godziny. 

Napisano

 

 

Dodaj do tego stratę czasu poświęconą zdejmowaniu opony z dętką z koła. Łatanie tego nie wymaga.
czyli łatasz bez zdejmowania dętki? Musisz mnie nauczyć tego sposobu.

 

 

Wolę kupić lepszą dętkę
 Jak przbijesz opnę, to nawet najlepsza dętka też się przebije, moim zdaniem lepiej inwestować właśnie w opny. 
Napisano

W przypadku wyposażonego w nóżkę ciężkiego roweru z piastą wielobiegową i torpedo takie manewry są uzasadnione. W każdym innym szybciej i wygodniej jest zdjąć koło, wyjąć sobie spokojnie dętkę i wymienić/załatać, a następnie złożyć całość.

Napisano

Przyznaję, że nigdy nie widziałem tego sposobu, ale Ty napisałeś  

 

Dodaj do tego stratę czasu poświęconą zdejmowaniu opony z dętką z koła
, a na filmie i tak musisz to zrobić, tyle, że nie zdejmujesz koła. Myślałem, że masz jakiś magiczny sposób na łatanie bez wyjmowania dętki ;) ps. Tylko mi nie piszcieo jakiś areozolach, mówię o zwykłych łatkach.
Napisano

 

 

Nie wierzę, że jest szybciej zdejmując koło. To jakbym musiał kłaść auto na dach przy wymianie koła. Dodatkowa czynność niepotrzebna do naprawy. :-)
 

Nie musisz wierzyć. Manewrować samym kołem jest łatwiej niż całym rowerem. No ale kto co lubi. Można naprawiać silnik przez rurę wydechową :)

Napisano

a czy w przypadku posiadania w rowerze hamulców tarczowych hydraulicznych można rower ustawiac "do góry nogami"  żeby np wyciągąć koło ?spotkałem się z opiniami,że można w ten sposób zapowietrzyć hamulec.Chyba ,że znacie jakiś inny sposób :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...