Skocz do zawartości

[kierownica] Co zrobic aby nie obciążąć nadgarstków


penetratore

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam od niedawna rower lazaro integral v3 21". 

Jestem bardzo zadowolony z wyboru. 

 

Jedyne na co mogę trochę po narzekać to że przy dłuższych przejażdżkach odczuwalne w moim przypadku jest że pozycja jest trochę za bardzo pochylona do przodu i nadgarstki są za bardzo obciążone ( w przeszłości miałem uraz) i chciałby tą zmienić na bardzie wyprostowaną.

 

Czy możecie polecić jakieś zmiany w ustawieniu roweru ? może wspornik kierownicy zmienić tak aby kierownice można było dać wyżej ?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Napisano

Możesz wziąć wspornik z większym wzniosem albo kierownicę z większym wzniosem i gięciem do tyłu. Albo to i to i do tego jeszcze rogi, by mieć możliwość zmiany ułożenia. A do tego jeszcze dobre gąbkowe chwyty. 

Napisano

Widzę, że nikt tu nie wspomniał o chwytach ergonomicznych, które w dużym stopniu odciążają nadgarstki. Ja miałem problem z bolącymi nadgarstkami, cierpły palce (kombinowałem z różnymi ustawieniami mostka, siodełka), finalnie - dopiero zmiana na chwyty ergonomiczne sprawiła, ze ból minął :)
Mój wybór padł na Ergon GS-2  w wersji biało czarnej (które idealnie pasują mi do roweru który jest również w czarno białej tonacji), są też inne wersje kolorystyczne, oraz opcje z dłuższymi/krótszymi rogami/ bez rogów.
Na życzenie mogę zapodać zdjęcie jak wyglądają na rowerze :)
 

Napisano

Miałem taki sam problem, pomogły rogi. Umożliwiają trzymanie rąk równolegle do ciała, podobnie do kierownic szosowych, dzięki czemu nadgarstki nie są nienaturalnie ugięte przez długi czas.

Napisano

Radek0909, a jak te rogi masz zamontowane? Jeśli w pionie to one są zagrożeniem. :down: . Rogi generalnie mają na celu zmienienie pozycji w ułożeniu rąk bez zmiany samej pozycji więc je się montuje względnie poziomo a nie pionowo. W takim przypadku trzymanie rogów w chwycie szosowym jest niemożliwe.

Napisano

robertrobert1, to że mam 50 postów nie oznacza, że nie ogarniam tematu :P Rogi mam ustawione na jakieś 15-20 stopni od poziomu, co (1) pomaga przy podjazdach i (2) pozwala uzyskać nieco podobny chwyt do dolnego szosowego. Podobny w tym względzie, że tak jak wspomniałem, ręce są ułożone równolegle do ciała, a nie prostopadle. Różne ułożenie rąk ma właśnie na celu zapobieganie temu nieszczęsnemu zgięciu nadgarstka i stałemu uciskowi w tym samym miejscu na dłuższych dystansach

Napisano

@@Tadeus, Miałem kiedyś gąbkowe chwyty. O kant potłuc. Polecam coś w tym kształcie (wspomniane wcześniej): http://allegro.pl/chwyty-ergon-gs2-leichtbau-rogi-ergonomiczne-s-i4355986193.html  Ten kształt sprawdza się w rowerze trekingowym, gdyż można przede wszystkim zmieniać pozycję ręki. Chwyty powinny być miękkie, ale gąbka jest zbyt miękka - mi przynajmniej nie podchodziła.

@@Radek0909, Wydaje mi się jednak, że bez zmiany mostka zbyt wiele nie powalczysz.

Napisano
@Tadeus, Miałem kiedyś gąbkowe chwyty. O kant potłuc

 

A to niby czemu? Od lat stosuję, bardzo dobra rzecz. Są tanie, więc nie ma problemu gdy się poniszczą. Awaryjnie można owinąć taśmą izolacyjną. Szybko też schną po deszczu czy myciu wodą z mydłem albo płynem do mycia naczyń. Pewien problem może stanowić stanowi zakładanie nowych, ale są na to patenty - zmoczenie, lub pokrycie kierownicy płynem do naczyń - wtedy naciąga się dużo lżej

Napisano

 

 

Szybko też schną po deszczu

 

Na temat szybkości schnięcia gąbkowych chwytów bym polemizował... Mam zupełnie inne doświadczenia. Nie mniej jednak - co kto woli. Skłaniam się ku zdaniu, że samymi chwytami tematu nadgarstków się nie załatwi.

  • Mod Team
Napisano

Proponowałbym sprawdzić kilka aspektów:

-ciśnienie w oponach, na wysokim praktycznie brak amortyzacji, rączki baaardzo cierpią, zejść na tyle nisko na ile pozwala szerokość opon aby nie łapać snake'ów

-pomyśleć nad szerszymi oponkami, wtedy będzie dużo lepsza amortyzacja, łapki mniej dostają ale pod koło 28 za wiele nie poszelajesz

-ergonomiczne chwyty ew połączone z rogami dla zmiany pozycji

-podniesienie kierownicy czyli wyprostowanie pozycji, przeniesienie części obciążenia na siedzenie zamiast rąk. Można to osiągnąć przez dodanie podkładek pod mostkiem jak jest zapas, założenie mostka z większym wzniosem lub obrócenie w plusie jeśli jest na płasko ew kierownica typu rizer

-kierownica z większym kątem gięcia do tyłu, niektórym to sporo pomaga

-ergonomiczne ustawienie klamek hamulcowych, powinny być prostopadle do kąta pod jakim opierają się przedramiona na kierownicy

-sprawdzenie wychylenie klamek i odstawienia manetek dla poprawy ergonomii

-rozważenie lepszego amortyzatora (niestety w rowerach pod koło 28 wybór jest mały)

-rozważenie bike-fittingu dla poprawy ogólnej pozycji (droga impreza, mało opłacalna z punktu widzenia turystycznej jazdy)

-udanie się do lekarza w celu sprawdzenia rączek np. pod kątem cieśni nadgarstka, odnowienia starych urazów etc.

Napisano

@@Tadeus, Miałem kiedyś gąbkowe chwyty. O kant potłuc. Polecam coś w tym kształcie (wspomniane wcześniej): http://allegro.pl/chwyty-ergon-gs2-leichtbau-rogi-ergonomiczne-s-i4355986193.html Ten kształt sprawdza się w rowerze trekingowym, gdyż można przede wszystkim zmieniać pozycję ręki. Chwyty powinny być miękkie, ale gąbka jest zbyt miękka - mi przynajmniej nie podchodziła.

@@Radek0909, Wydaje mi się jednak, że bez zmiany mostka zbyt wiele nie powalczysz.

Tak jasne Tanie gąbkowe chwyty są do niczego ale ESI są mega wygodne i się nie zsuwają oraz gwarantują dobre trzymanie

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...