Skocz do zawartości

[Przerzutka] Łańcuch blokuje się przy zmianie przerzutki

Shift

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Od paru dni jestem właścicielem Kross Level A3 2013, problem w tym, że kiedy jadę (pedałuje i przyspieszam) przy zmianie biegu na dużej przerzutce z 1-2 lub 2-3, łańcuch wykonuje pełne okrążenie na korbie i się blokuje, trzeba cofnąć jakby jeden obrót korbą i można jechać dalej, czy jest to normalne?

Napisano

Nie za jasno to opisałeś, chodzi o to że nie wskakuje łańcuch na przedniej przerzutce w górę blokując się (z małej na większą)? Jeżeli tak to musisz wyregulować przerzutkę jak nie chcesz kiedyś wywinąć orła

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Tak dokładnie, blokuje się zmieniając z małej na większą, przy przyspieszaniu po prostu łańcuch jakby okrąża całą zębatkę (Zaciąga łańcuch do góry) i się blokuje, po czym trzeba zakręcić korbą w drugą stronę aby się odblokował.. Nie znam się za bardzo na regulacji, boje się że całkowicie to rozreguluję (taki ból z marketowych poprzednich rowerów).. Droga może być regulacja w serwisie?

• Mod Team
Napisano

Sie zdarza czasami i to często bez wyraźnych przyczyn, Czasami jest jedno ogniwo łańcucha lekko nadgięte, ma zadziorka małego, ząbek w korbie któryś może być lekko krzywy i będzie zaciągać ... przyglądnij sie uważnie napędowi w okolicy korby.

Napisano

W "powietrzu" nie zauważyłem żeby zaciągnął, jednak podczas jazdy praktycznie za każdym razem.. Jutro się jeszcze dokładniej przyjrzę napędowi :)

Napisano

Dokładnie tak jak #Puklus wyżej napisał, blokowanie łańcucha wskazuje że przerzutka jest nieco za nisko... Może była zasłabo dokręcona, sprawdź też czy jest liniowo do ramy.

Napisano

Przerzutka przód: Shimano Altus M310

Korba: Shimano Altus M311 Octalink 42/32/22T

Zaraz spróbuję delikatnie podnieść i zobaczymy jak się to będzie zachowywało :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.