Skocz do zawartości

[napęd] w jakiej kolejności wymieniać części


Panajapyrap

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Od pewnego czasu obserwuję sobie oto forum i stwierdziłem, że najwyższy czas się zarejestrować i o coś zapytać ludzi wiele bardziej doświadczonych ode mnie ;)

 

Właśnie staram się doprowadzić mojego Rockridera 5.3 2010 do stanu, w którym będę mógł spokojnie pojechać w jakąś dłuższą trasę, bez zmartwień że zaraz coś mi się rozreguluje, lub zepsuje i zostawi mnie w lesie 30km od domu. Amortyzator oraz pancerze i linki wymienione, więc teraz czas na napęd!

 

Chciałem zakupić jakiś zestaw 2-10, ale nie jestem w stanie wydać jednorazowo kilkuset złotych, tylko wolałbym wymieniać części stopniowo. Czy jest to w ogóle możliwe w przypadku przejścia z 3-9 na 2-10? Oczywiście mógłbym pozbierać te części i kiedy będę miał już zestaw sklecić wszystko w kupę, ale tu się pojawia problem - moja aktualna przerzutka przednia praktycznie nie działa, a tylna tylko usiłuje. Wczorajszą przejażdżkę po mieszanym terenie przejechałem na 1 ustawieniu, które jako tako działa :P. wszystkie próby regulacji nie przynoszą jakiegokolwiek skutku (chociaż może to moja niekompetencja, ale chyba aż tak źle ze mną nie jest).

 

tl;dr - czy można częściowo wymieniać elementy napędu przy przesiadce z 3-9 na 2-10, a jeśli tak - w jakiej kolejności?

Napisano

Tutaj nie ma się co rozdrabniać. W normalnych warunkach wymienia się kaseta + łańcuch, rzadko jak już zachodzi potrzeba korbę + kaseta + łańcuch. Jeżeli chcesz podzielić wymianę na etapy to musisz kupić łańcuch i kasetę z jaką będziesz jeździć na napędzie 2x10. Potem dokup korbę z dwoma zębatkami, albo jedną zdemontuj. Jednak jeżeli nie dajesz rady zmieniać już przełożeń to najpilniejsze są manetki, albo przerzutki. Zależy co tam zawodzi. To jest kupno na już, a potem się możesz zastawiać jak tu zmienić napęd. Po mojemu to Twoja niekompetencja, bo nawet najgorsze przerzutki z hipermarketu dają się zmieniać. Nie ma opcji, żeby się nie zmieniały. Chyba, że ktoś Ci wsadzi w przerzutkę kamień.

Napisano
nawet najgorsze przerzutki z hipermarketu dają się zmieniać

 

a ja się tu nie zgodzę. Miałem w rowerze przerzutkę przednią Falcon, od której gripy mi się rozkładały. Sprężyna była tak sztywna, że nie dało rady tego zmieniać. 

 

aczkolwiek nic to nie wnosi do dyskusji... :)

Napisano

Czytajcie w czym problem. Pancerze i linki już wymienił. Można wnosić, że wszystkie, ale faktycznie nie powiedział konkretnie, które. Wszystkie? Od hamulców tylko, czy może od przerzutek?

Napisano

@Abstinent

 Znaczy, te aktualne przerzutki są po prostu zajechane, wczoraj montowałem nowe linki i pancerze, przerzutek jak i hamulców.

 

Tutaj nie ma się co rozdrabniać. W normalnych warunkach wymienia się kaseta + łańcuch, rzadko jak już zachodzi potrzeba korbę + kaseta + łańcuch. Jeżeli chcesz podzielić wymianę na etapy to musisz kupić łańcuch i kasetę z jaką będziesz jeździć na napędzie 2x10. Potem dokup korbę z dwoma zębatkami, albo jedną zdemontuj. Jednak jeżeli nie dajesz rady zmieniać już przełożeń to najpilniejsze są manetki, albo przerzutki. Zależy co tam zawodzi. To jest kupno na już, a potem się możesz zastawiać jak tu zmienić napęd. Po mojemu to Twoja niekompetencja, bo nawet najgorsze przerzutki z hipermarketu dają się zmieniać. Nie ma opcji, żeby się nie zmieniały. Chyba, że ktoś Ci wsadzi w przerzutkę kamień.

Dzięki za podpowiedzi :). Ogólnie rzecz biorąc, to owszem - przerzutki pracują, rzecz w tym, że mimo usilnych starań, nie mogę ich wyregulować, więc zmiany biegów kończą się zgrzytaniem łańcucha i przełożeniu go na niekoniecznie docelową zębatkę. Używałem tych poradników -> http://www.forumrowerowe.org/topic/3668-naped-zanim-zapytasz-zobacz/ . Wygląda to tak, że te przerzutki jakby nie reagują na pozycje śrub L i H. Jakbym ich nie kręcił, to wózek z tyłu nie zmienia pozycji :s. Nie jest też ze mnie żaden spec, temu właśnie tutaj przychodzę po rade ;). Ale tutaj nie ma co ukrywać, to jest 4-letni sprzęt, utrzymywany w kiepskich warunkach. Myślę, że ma już pełne prawo odmawiać posłuszeństwa :P. Powalczę z tym jeszcze trochę, jeśli nie pójdzie, to chyba po prostu uzbieram na cały zestaw i zamówie na chainreactioncycles. Mają teraz sporo promocji i jak tak patrzę, to ceny wyglądają całkiem przystępnie.

 

 

Napisano

Śruby H i L służą tylko do ograniczania wychyłu wózka z tyłu i prowadnika z przodu! Nimi się nic nie reguluje ( z wyjątkiem pozycji na najmniejszej zębatce z przodu śrubą L). 4 letni rower? Nie, nie ma prawa o ile jest dobrze utrzymany. Zależy co to za okropne warunki, ale sprzęt bardziej się zużywa stojąc niż jeżdżąc. Co to za manetki i przerzutki? Jakieś zdjęcia wrzuć to będzie można cokolwiek konkretnego powiedzieć.

Napisano

Rower zazwyczaj nocował na podwórku, a przez pewien okres czasu stał tak kompletnie nieużywany, bo śmigałem na trekkingu. Sprawę z aktualnymi przerzutkami można zamknąć. ja po prostu jestem nadzwyczajnym antytalentem jeśli chodzi o regulację przerzutek! Poprosiłem ojca, żeby na to zerknął, on coś poprawił i biegi wchodzą. Nie jest idealnie, ale na pewno starczy do czasu, aż uzbieram trochę więcej sianka na części. 

 

Aktualnie cały osprzęt to Sram X-5 3-9, a chciałbym się przerzucić na X-7 2-10.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...