Skocz do zawartości

[obręcz] Ktora wybrac...?


ZoLT

Rekomendowane odpowiedzi

Mam obrecze, niedawno zalozone, ok miesiac temu, razem z piasta i szprchami wydalem 500 zl, obrecze Sun rims Mach IV i okazaly sie totalnym dziadostwem, wjezdzajac na kraweznik, PRZEZ OPONE uderzylem o kant tego kraweznika i oczywiscie obrecvz wgniecona, co za slabizna... Jestem totalnie zdenerwowany bo musze wymienic na tyle a nie mam pieniedzy i chce teraz cos naprawde mocnego bo nie chce takich sytuacji... Mam 3 obrecze o ktorych mysle... Alexrims DM24, Alexrims Supra MT lub Alexrims Supra V - wszystkie sa na tej stronce http://www.markus.wroc.pl/sklep/index.php?kid=16 . Zastanawiam mnie tylko jedno, Sun rimsy ktore posiadam waza cos ponad 400 g, a taka supra V ok 800... wiem ze moze to co powiem niektorych troche zgorszy, ale mam na tych dopiero co zalozone nowe szprychy na tyle i na tych obreczach nie wiem czy 200 KM przejechane i woallbym moze je zostawic... musza byc konieczne czarne ale obawiam sie ze przy tej wadze obreczy bedzie koniecznosc zmiany szprych :D Jesli ktos ma jeszcze inne prozpozycje to chcialbym aby cos doradzil, obrecz musi byc czarna wraz ze szprychami... wielkim specjalista nie jestem wiec prosilbym o pomoc :P 500 zl wyrzucone w bloto :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie "totalne dziadostwo" obręczy, lecz sposób jazdy lub napompowanie opon sprawiło ten uraz? Powiedzmy sobie szczerze, żeby przez opone uderzyć obręczą o krawężnik to trezba szybko jechać i/lub mieć za słabo napompowane opony i poprostu przypieposzyć w krawężnik nawet nie podbijając koła... normalnie takie rzeczy sie nie dzieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz przypadek, gdzie wina leży tylko i wyłącznie po Twojej stronie, a masz pretensje do jakości sprzętu. Skoro uderzając kołem w krawężnik "PRZEZ OPONĘ" wgiąłeś obręcz (nie wiem jak udalo Ci się to zrobić w tylnym kole...) to oznacza, że miałeś za mało powietrza w tylnym kole i opona (+dętka) nie zamortyzowała uderzenia. Dodatkowo, musiałeś mieć dość mocno dociążony tył roweru (pewnie siedziałeś na siodle), że uderzenie o kant krawężnika było na tyle mocne, że wgiąłeś obręcz. I na koniec, co się dziwić, że dość łatwo uszkodzić Mach IV. To bardzo delikatne obręcze, dla lekkich bikerów, do zastosowań w wyścigach XC. Żadne szaleństwa nie wchodzą na nich w grę...

Zastanów się teraz czy zależy Ci na wytrzymałości czy na masie, bo zazwyczaj te 2 aspekty nie idą w parze... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... to bylo tak, jechalem szybko, z siodelka wstalem ale nie zdazylem podbic DO KONCA tylniego kola, centralnie PRZEZ OPONE walnela w kat kraweznika... lubie agresywna jazde i do zwyklego XC nie wystarczy mi obrecz zapewne... bo wlasnie widac po tym co sie stalo... te kolo walnelo pod lekkim katem, a opona napompowana na jakies 3 atmosfery... nie wiem jak to sie stalo no ale... ehh... Co myslicie o jakis z tych 3 obreczach ktore dalem? No i jednak wole chyba ciezsza ale mocniejsza, bo wkoncu co mi z tej lekkiej MACH IV jak rozwalilem ja w bardzo szybkim czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież TD16 to obręcz tylko pod tarcze... :P A ZoLT szuka obręczy pod v-ki... Poza tym TD16 kosztują 56zł/szt :P

To, że to obręcze pod tarcze, to wiem i owszem nie zauważyłem,że chodzi o obręcze pod V-ki ale jeśli idzie o cenę, to podaj mi proszę miejsce gdzie moge je nabyć po 56 zł, trzepnąłbym na tym niezły biznes i zakupił ze dwie dla siebie. Pozdr i czekam na info ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że to obręcze pod tarcze, to wiem i owszem nie zauważyłem,że chodzi o obręcze pod V-ki ale jeśli idzie o cenę, to podaj mi proszę miejsce gdzie moge je nabyć po 56 zł, trzepnąłbym na tym niezły biznes i zakupił ze dwie dla siebie. Pozdr i czekam na info :P

 

 

http://www.markus.wroc.pl/sklep/index.php?kid=16 - tutaj sa po 56 zl :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mach IV to sa naprawdę dobre obręcze, jeździłem na nich 3 sezony, przejechały ponad 30 wyścigów XC i nie było z nimi zadnych problemów. Do tej pory jezdzi na nich moj kolega. Przezyły tez spore gleby i NIC sie z nimi nie działo. Sa to lekkie obrecze i na takim sprzecie trzeba po prostu umiec jezdzic a nie walic po kraweznikach. Jak przywalisz w kraweznik to kazda obrecz sie wygnie, nie ma bata. Spróbuj popracoac nad technika jazdy a nie zwalaj winy na obrecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...