whitey Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Witam, chcę wymienić cały napęd w rowerze crossowym i czytając posty w tym dziale tak to sobie wymyśliłem: Przerzutka tył: Deore XT RD M772 (długi wózek) Przerzutka przód: Deore XT FD M770 Korba zamontowana w rowerze to SHIMANO FC-M371 (48/36/26) Kaseta SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegów Chciałbym to wszystko podłączyć pod manetki XT SL M770. Czy nie będzie problemu ze współpracą nowych części z korbą i kasetą?
zadra1965 Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Lepiej zamontuj korbę z najwieksza zebatka 44 lub nawet 42 zeby. Ja w swoim rowerze miałem 48 , zmieniłem na 44 a teraz mam 42 i stwierdzam , że to najlepsze rozwiazanie . Wykorzystujesz częsciej kasete na małych trybach- sa bardziej miekkie przełozenia i ponadto tryb 48 zebów byłby niezbyt często wykorzystywany.
Mod Team Puklus Napisano 2 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 2 Czerwca 2014 To zależy jakie ma koła oraz gdzie jak jak jeździ ch0oć treking to raczej kołą 28". dla mnie 44 to za dużo ale co kto lubi, w każdym razie wszystko będzie ze sobą pasować.
whitey Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Napisano 2 Czerwca 2014 Problem z tym, że korbę chciałem zmienić dopiero jak się skończy łańcuch i kaseta. W tej chwili na korbę nie narzekam natomiast z obecnych przerzutek i manetek nie jestem zadowolony.
dziobolek Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Lepiej zamontuj korbę z najwieksza zebatka 44 lub nawet 42 zeby. Ja w swoim rowerze miałem 48 , zmieniłem na 44 a teraz mam 42 i stwierdzam , że to najlepsze rozwiazanie . Wykorzystujesz częsciej kasete na małych trybach- sa bardziej miekkie przełozenia i ponadto tryb 48 zebów byłby niezbyt często wykorzystywany. No popatrz, a ja w swoim crossie miałem 42/34/24 i brakowało mi czegoś... Tak więc postanowiłem wymienić na coś o większym zakresie. Miałem dylemat 44 czy 48, finalnie kupiłem 48/36/26 i nie żałuję. Ale ja wolę mieć lekki zapas, niż znów ma mi czegoś brakować. Tak więc nie ma co generalizować, albowiem... każdemu według potrzeb
whitey Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Napisano 2 Czerwca 2014 Lubię krótkie (20-40km) w miarę szybkie trasy dlatego według mnie 48/36/26 to wybór optymalny. Co do głównej kwestii to wybór przerzutek i manetek jest ok?
Mod Team Puklus Napisano 2 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 2 Czerwca 2014 Pok względem technicznym jak już napisałem ma być gitara
whitey Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Napisano 2 Czerwca 2014 Dzięki za odpowiedź czyli ten zestaw kupuję. Na wymianę korby mam jeszcze trochę czasu, będzie okazja poczytać o wadach i zaletach różnych rozmiarów korb.
Synergy Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Ja bym nie inwestował tyle pieniędzy w grupę 9sp. Wstrzymaj się do zajechania kasety i zmień na 10sp. Jest zdecydowanie lepszy pod każdym względem.
Shiryu Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 No nie wiem, czy pod każdym względem. Sam się zastanawiam, czy nie przenieść się z 8sp. na 9sp. (zamiast na 10sp.) ze względu na koszt takiej operacji. W moim wypadku konieczna byłaby kompletna wymiana (łącznie z korbą), bo chcę poszerzyć zakres przełożeń (moje nogi, 13% podjazd i 28x32 jako najlżejsza kombinacja nie współpracują za dobrze ). Kompletny i fajny napęd 3x9 nawet w sezonie da się złożyć za 450 zł, gdy do 3x10 pewnie musiałbym dołożyć jeszcze minimum stówkę.
dziobolek Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 ... Jest zdecydowanie lepszy pod każdym względem... Możesz rozwinąć/uzasadnić??? Bo słyszałem/czytałem kompletnie odwrotne opinie, szczególnie w kwestii trwałości, że o kosztach eksploatacji nie wspomnę. Ja osobiście przesiadłem się z 7 na 8 tylko dlatego, że... brak dobrej jakości komponentów na rynku daje się we znaki. Z 8-ką jeszcze jest spoko - całkiem dobre komponenty jeszcze można dostać, i dla mnie 8-speed jest wystarczające. No ale pewnie nadejdzie czas, kiedy i ta grupa zacznie zanikać i pozostaną tylko śmiecie.
Synergy Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Raz, bardziej odporne na błoto. - ciąg linki kształt łańcucha który wg mnie się nie zapycha tak jak 9sp, dwa lepiej zestopniowana kaseta, trzy płynniej przerzuca biegi. Cztery łańcuch tak się nie wygina podczas przerzucania, wg mnie wytrzymuje o wiele więcej niż 9sp.Poza tym 9sp to standard na wyginięciu, coraz ciężej o dobrą kasetę czy łańcuch, ci co mają 9sp mogą pozostać, ale nie widzę sensu zakładania nowego napędu 9sp tak wysokiej klasy kiedy on jest już przeżytkiem, i kiedy części 10sp są tańsze.
whitey Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Napisano 3 Czerwca 2014 Być może gdyby rower był więcej jeżdżony myślałbym o przejściu na 10sp. Przy moim trybie jazdy (300-400km miesięcznie, głównie szosa, teren bez większych wzniesień) 9sp wystarczy mi aż nadto. Największe zastrzeżenia mam do pracy manetek (acera) i przerzutek (altus i alivio). Alivio jeszcze od biedy daje tadę ale reszta to bieda. Planowałem kupić komplet deore ale żonka nie ma zastrzeżeń, dlatego wymyśliłem sobie na bogato
dziobolek Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 ...Poza tym 9sp to standard na wyginięciu... Bosz... kolejny "prorok". ... i kiedy części 10sp są tańsze. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego są tańsze???
Shiryu Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Przede wszystkim: są tańsze?! Bo jakoś nie widzę tego po Allegro...
Synergy Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Bosz... kolejny "prorok". Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego są tańsze??? Gospodarka jest podażowa. Chcę V-Brake XTR najnowszej generacji z klamkami i-spec, generuję na nie popyt jak cholera. To gdzie one są?
dziobolek Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Przede wszystkim: są tańsze?! Bo jakoś nie widzę tego po Allegro... Są tańsze (a przynajmniej jeszcze niedawno były tańsze - ostatnio nie sprawdzałem)... w świecie Allegro, to nie "cały świat"...
Shiryu Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Zgadza się, ale to niezła próbka tego co i za ile można w Polsce dostać. W moim wypadku jest opcja zakupów za granicą, ale nie każdy ma ten komfort. Wtedy napęd 10rz. na pewno wyjdzie drożej.
grissley Napisano 5 Sierpnia 2014 Napisano 5 Sierpnia 2014 Bosz... kolejny "prorok". Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego są tańsze??? Chyba ma rację - jak dotychczas, przynajmniej od czasu 6ki, pojawienie się kolejnej zębatki w kasecie oznaczało wymieranie sprzętu do tych "chudszych". Mi właśnie padła lewa manetka M560 i zaczyna się kończyć tylna przerzutka, też M560, układ 3x8. Wygląda na to, że albo wyszukam gdzieś jakiś zabytek, albo pogodzę się z przesiadką na coś mocno słabszego, albo będę musiał wymienić napęd na taki z większą ilością zębatek. Tak było z 6cio rzędówkami, 7mio rzędówkami, tak jest z 8mio i pewnie będzie z 9cio. A przyczyny tańszości 10tek są dość jasne - wszystkie pozostałe grupy można dowolnie mieszać, a 10ki to dynasys i z kompatybilnością gorzej. Trzeba mieć wszystko albo prawie wszystko w Dynasys, nie założy się przerzutki 10ki do manetek nie 10tek, nie przyszpanujemy już przerzutką XTR podpiętą do roweru zbudowanego na Tourney czy innym Altusie. Popyt jest mniejszy, to i cena niższa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.