Skocz do zawartości

[Napęd] XT FD M770+RD M772+ korba 48/36/26


whitey

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, chcę wymienić cały napęd w rowerze crossowym i czytając posty w tym dziale tak to sobie wymyśliłem:

 

Przerzutka tył: Deore XT RD M772 (długi wózek)

Przerzutka przód: Deore XT FD M770

 

Korba zamontowana w rowerze to SHIMANO FC-M371 (48/36/26)

Kaseta SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegów

 

Chciałbym to wszystko podłączyć pod manetki XT SL M770.

 

Czy nie będzie problemu ze współpracą nowych części z korbą i kasetą?

Napisano

Lepiej zamontuj korbę z najwieksza zebatka 44 lub nawet 42 zeby. Ja w swoim rowerze miałem 48 , zmieniłem na 44 a teraz mam 42 i stwierdzam , że to najlepsze rozwiazanie . Wykorzystujesz częsciej kasete na małych trybach- sa bardziej miekkie przełozenia i ponadto tryb 48 zebów byłby niezbyt często wykorzystywany.

  • Mod Team
Napisano

To zależy jakie ma koła oraz gdzie jak jak jeździ ch0oć treking to raczej kołą 28". dla mnie 44 to za dużo ale co kto lubi, w każdym razie wszystko będzie ze sobą pasować.

Napisano

Problem z tym, że korbę chciałem zmienić dopiero jak się skończy łańcuch i kaseta. W tej chwili na korbę nie narzekam natomiast z obecnych przerzutek i manetek nie jestem zadowolony.

Napisano

Lepiej zamontuj korbę z najwieksza zebatka 44 lub nawet 42 zeby. Ja w swoim rowerze miałem 48 , zmieniłem na 44 a teraz mam 42 i stwierdzam , że to najlepsze rozwiazanie . Wykorzystujesz częsciej kasete na małych trybach- sa bardziej miekkie przełozenia i ponadto tryb 48 zebów byłby niezbyt często wykorzystywany.

No popatrz, a ja w swoim crossie miałem 42/34/24 i brakowało mi czegoś...

Tak więc postanowiłem wymienić na coś o większym zakresie.

 

Miałem dylemat 44 czy 48, finalnie kupiłem 48/36/26 i nie żałuję.

 

Ale ja wolę mieć lekki zapas, niż znów ma mi czegoś brakować.

 

Tak więc nie ma co generalizować,

albowiem... każdemu według potrzeb ;)

Napisano

Lubię krótkie (20-40km) w miarę szybkie trasy dlatego według mnie 48/36/26 to wybór optymalny. Co do głównej kwestii to wybór przerzutek i manetek jest ok?

Napisano

Dzięki za odpowiedź czyli ten zestaw kupuję. Na wymianę korby mam jeszcze trochę czasu, będzie okazja poczytać o wadach i zaletach różnych rozmiarów korb.

Napisano

Ja bym nie inwestował tyle pieniędzy w grupę 9sp. Wstrzymaj się do zajechania kasety i zmień na 10sp. Jest zdecydowanie lepszy pod każdym względem.

Napisano

No nie wiem, czy pod każdym względem. Sam się zastanawiam, czy nie przenieść się z 8sp. na 9sp. (zamiast na 10sp.) ze względu na koszt takiej operacji. W moim wypadku konieczna byłaby kompletna wymiana (łącznie z korbą), bo chcę poszerzyć zakres przełożeń (moje nogi, 13% podjazd i 28x32 jako najlżejsza kombinacja nie współpracują za dobrze ;)). Kompletny i fajny napęd 3x9 nawet w sezonie da się złożyć za 450 zł, gdy do 3x10 pewnie musiałbym dołożyć jeszcze minimum stówkę.

Napisano

... Jest zdecydowanie lepszy pod każdym względem...

 

Możesz rozwinąć/uzasadnić???

Bo słyszałem/czytałem kompletnie odwrotne opinie, szczególnie w kwestii trwałości,

że o kosztach eksploatacji nie wspomnę.

 

Ja osobiście przesiadłem się z 7 na 8 tylko dlatego, że... brak dobrej jakości komponentów na rynku daje się we znaki.

Z 8-ką jeszcze jest spoko - całkiem dobre komponenty jeszcze można dostać, i dla mnie 8-speed jest wystarczające.

No ale pewnie nadejdzie czas, kiedy i ta grupa zacznie zanikać i pozostaną tylko śmiecie.

Napisano

Raz, bardziej odporne na błoto. - ciąg linki kształt łańcucha który wg mnie się nie zapycha tak jak 9sp, dwa lepiej zestopniowana kaseta, trzy płynniej przerzuca biegi. Cztery łańcuch tak się nie wygina podczas przerzucania, wg mnie wytrzymuje o wiele więcej niż 9sp.

Poza tym 9sp to standard na wyginięciu, coraz ciężej o dobrą kasetę czy łańcuch, ci co mają 9sp mogą pozostać, ale nie widzę sensu zakładania nowego napędu 9sp tak wysokiej klasy kiedy on jest już przeżytkiem, i kiedy części 10sp są tańsze.

Napisano

Być może gdyby rower był więcej jeżdżony myślałbym o przejściu na 10sp. Przy moim trybie jazdy (300-400km miesięcznie, głównie szosa, teren bez większych wzniesień) 9sp wystarczy mi aż nadto. Największe zastrzeżenia mam do pracy manetek (acera) i przerzutek (altus i alivio). Alivio jeszcze od biedy daje tadę ale reszta to bieda. Planowałem kupić komplet deore ale żonka nie ma zastrzeżeń, dlatego wymyśliłem sobie na bogato :icon_cool:

Napisano

...Poza tym 9sp to standard na wyginięciu...

 

  laie_67.gif zubaw.giftakaemotka.gif

 

Bosz... kolejny "prorok".

 

 

... i kiedy części 10sp są tańsze.

 

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego są tańsze???

 

Napisano

 

  laie_67.gif zubaw.giftakaemotka.gif

 

Bosz... kolejny "prorok".

 

 

 

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego są tańsze???

 

Gospodarka jest podażowa.

 

Chcę V-Brake XTR najnowszej generacji z klamkami i-spec, generuję na nie popyt jak cholera. To  gdzie one są?

Napisano

Przede wszystkim: są tańsze?! Bo jakoś nie widzę tego po Allegro...

Są tańsze (a przynajmniej jeszcze niedawno były tańsze - ostatnio nie sprawdzałem)... w świecie ;)

 

Allegro, to nie "cały świat"...

Napisano

Zgadza się, ale to niezła próbka tego co i za ile można w Polsce dostać. W moim wypadku jest opcja zakupów za granicą, ale nie każdy ma ten komfort. Wtedy napęd 10rz. na pewno wyjdzie drożej.

 

  • 2 miesiące temu...
Napisano

 

Bosz... kolejny "prorok".

 

 

 

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego są tańsze???

 

 

Chyba ma rację - jak dotychczas, przynajmniej od czasu 6ki, pojawienie się kolejnej zębatki w kasecie oznaczało wymieranie sprzętu do tych "chudszych".

Mi właśnie padła lewa manetka M560 i zaczyna się kończyć tylna przerzutka, też M560, układ 3x8.

Wygląda na to, że albo wyszukam gdzieś jakiś zabytek, albo pogodzę się z przesiadką na coś mocno słabszego, albo będę musiał wymienić napęd na taki z większą ilością zębatek.

Tak było z 6cio rzędówkami, 7mio rzędówkami, tak jest z 8mio i pewnie będzie z 9cio. 

 

A przyczyny tańszości 10tek są dość jasne - wszystkie pozostałe grupy można dowolnie mieszać, a 10ki to dynasys i z kompatybilnością gorzej. Trzeba mieć wszystko albo prawie wszystko w Dynasys, nie założy się przerzutki 10ki do manetek nie 10tek, nie przyszpanujemy już przerzutką XTR podpiętą do roweru zbudowanego na Tourney czy innym Altusie. 

Popyt jest mniejszy, to i cena niższa.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...