Karinkton Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 Witam!Czym różnią się te rowery, że rower przełajowy jest wytrzymalszy i lepszy do piachu, szutru i nierównych powierzchni?Czytałem, że widelce są z tych sanych materiałów, ramy też, a także koła. Inna jest geometria. Więc co w CX jest wytrzymalszego, że się nadaje w trudniejszy teren? Bo chyba nie same szersze opony.Pozdrawiam.
Klosiu Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 No to co że z tych samych materiałów? Ramy górali, ich osprzęt i koła też są z tych samych materiałów. Inna jest geometria. Co więc w góralu jest wytrzymalszego że nadaje się w jeszcze trudniejszy teren?
Karinkton Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 Więc to tylko od grometrii zależy? I porównując np. Obręcze MTB, a CX, to CX nie pocentruje się jakbym jechał po nierównym rerenie szosówką z szerokimi oponami?
Rufus414 Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 W góralu będziesz miał amortyzator i wielkie opony. Obręcz jest odsunięta od ziemi za pomocą dętki z niedużym ciśnieniem i opony z grubym bieżnikiem. Dodatkowo amortyzator częściowo eliminuje siły działające "z góry", czyli nasz ciężar. Obręcze poza tym mogą mieć różną budowę i różny przekrój.
Karinkton Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 Załóżmy, że nie mam amortyzatora i mam opony 1,75. Chodzi mi o to, że jak fo roweru szosowego dam najszersze opony, to będzie można jeździć w bardziej wymagający teren, jak CX.
squadak Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 Wątpię, że wciśniesz opony 1,75 (44mm) do szosówki. To właśnie jest podstawowa różnica pomiędzy Cx a szosą. Do kolarki może nie wejść już nawet 700C x 33, tymczasem niektóre przełaje mieszczą nawet 29x1.9. Same obręcze też są inne, mocniejsze i szersze. Kolejna różnica to geometria, CX jest zazwyczaj krótszy (górna rura), dzięki czemu rower jest zwrotniejszy. Ramy przełajowe są też trochę mocniejsze, albo ,jak kto woli, mniej filigranowe i coraz częściej przystosowanie pod hamulce tarczowe. Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka
Karinkton Napisano 29 Maja 2014 Autor Napisano 29 Maja 2014 Dzięki za odpowiedź. A czy rower przełajowy do 2500 zł ( np. http://www.merlincycles.com/sensa-cyclocross-sale-bike-68514.html ), także spełnia te symagania? Czy raczej droższe modele?
robertrobert1 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Ramy przełajowe są też trochę mocniejsze, albo ,jak kto woli, mniej filigranowe i coraz częściej przystosowanie pod hamulce tarczowe. I nie tylko. Standardem jest w przełajówkach stosowanie układu hamulcowego typu cantilever z uwagi na to, że ten układ jest znacznie bardziej odporny w środowisku błotnym niż typowy system szosowy http://www.wigglestatic.com/images/avid-shorty-ult-zoom.jpg
Shiryu Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Może i głupie to będzie pytanie ale...: czemu właściwie canti, a nie v-brake?
robertrobert1 Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 Może najpierw przeczytaj http://www.magazynrowerowy.pl/index.php?id=499&backPID=475
Karinkton Napisano 29 Maja 2014 Autor Napisano 29 Maja 2014 Ma ktoś z Was przełajówkę do 2,5 - 3 tysięcy zł i może powiedzieć jakieś spostrzeżenia?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.