sz89 Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Witam, Jestem właścicielem Krossa Level A2 (2013). Dzisiaj podczas standardowej jazdy (ok. 35 km) zaczął mi niemiłosiernie strzelać łańcuch podczas nacisku, nie tylko gdy stoję ale również gdy pedałuje na siedząco. Problem był już wczoraj ale w mniejszym stopniu. Dzisiaj niestety problem się nawarstwił. Jestem amatorem wśród amatorów i nie bardzo wiem czym to może być spowodowane. Dodam, że łańcuch czyszczę w miarę regularnie tj. co 200 km jak nie częściej. Rower kupiony w lipcu ubiegłego roku przejechane mam około 4 tys. km. W tym roku 2,3 tys. km. więc chyba dosyć dużo. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale od jakiegoś czasu mam rozregulowaną tylną przerzutkę tj. nie wchodzi mi na 8 bieg. Owe strzelanie występuje gdy z przodu mam wrzucone na 3, najczęściej strzelanie występowało w kombinacji 3:7. Jakieś diagnozy? Jestem laikiem i nie chce strzelać co to może być dlatego pytam tutaj.
PjeseczeQ Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Szejk łańcucha, wyregulowanie przerzutek. Jak nie pomoże to trza będzie zajrzeć do suportu, bo to może być i stamtąd.
beskid Napisano 13 Maja 2014 Napisano 13 Maja 2014 Łańcuch maże być brudny a strzelać nie powinno, zmieniarka może nie obsługiwać jakiegoś przełożenia i też powinno być cicho. Łańcuch nie jest wieczny tym bardziej jak się domyślam słaby. 4 kkm to sporo więc i tak czeka Cię wymiana na nowy plus kaseta.
sz89 Napisano 13 Maja 2014 Autor Napisano 13 Maja 2014 Więc jakie kroki teraz podjąć? Spróbować wyczyścić łańcuch czy to raczej nic nie da? Dodam, że na 35 km trasie strzeliło mi kilkadziesiąt razy, raz nawet łańcuch zjechał mi z kasety i zsunął się na pedał (przy starcie).