Skocz do zawartości

[sens] Rama G2 a amortyzator z offsetem 46mm


Melman1980

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie posiadam treka ex 5 29 chciałem wymienić amor. Rozeznałem temat i wygląda na to, że bedzie trudno kupić na rynku OEM amor z tym offsetem. Próbował ktoś ramy G2 i forka z offsetem 46mm?. Bardzo się zmieniacharakterystyka jazdy co wtedy z gwarancją np na ramę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to ja krótko i na temat: Trek Mamba 29er, zmiana amorka z G2 na Manitou Pro Tower (czyli z 52 na 48 offset) Odczucia? Żadne. Czy dodatkowe 2 mm zrobiły by dla mnie różnicę w jeździe? Pewnie taką samą jak zdarcie papierem ściernym napisu Trek z ramy, czyli żadną. Oczywiście jestem amatorem a nie zawodowcem, ale przed zmianą szukałem informacji na temat geometriI genesis 2 i ew. zmian amortyzatora na taki, który  ma inny offset. Nawet wymieniłem jakieś mejle z zawodnikami, którzy to zrobili. Ustaliłem, że ich zdaniem jeździ się...inaczej. Nie gorzej, nie lepiej ale inaczej właśnie. Oczywiście: nikt mi nie wytłumaczył, na czym to poczucie inności polega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz amor z mniejszym offsetem i się nie przejmuj. G2 zmieniłem na Rebę, jeśli dobrze pamiętam ona ma właśnie 46mm i jeździ mi się do dziś bardzo dobrze. Zawodowcem nie jestem, jeśli zmiana w charakterystyce jazdy była, to zbyt subtelna, bym ją wyczuł.

Edytowane przez Smuga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam rebę z 2005 r z ofsetem chyba nawet jeszcze mniejszym i nie skarżę się na geometrię, choc w moim przypadku zmiana skoku amortyzatora z 80 na 100 coś zmieniła ale tylko na stromych podjazdach kiedy znika sag, Treki są już chyba szyte pod 100 mm a nie 80 więc tego problemu nie będzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach