Skocz do zawartości

[korba] 42vs44


effen73

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich na forum!

http://allegro.pl/korba-suntour-cw-ap-450-42t-6-7-8-speed-alu-tanio-i4189468394.html

http://allegro.pl/korba-suntour-ap-47-44t-7-8-9-speed-markowa-tanio-i4189832804.html

Ktoś je zna?
Mogę wybrać między tymi korbami, Shimano mi się nie podobają. Obecnie jeżdżę na korbie 42 i wolnobiegu 14. Teraz to dla mnie za wolne przełożenie. Z tyłu wymieniam wolnobieg na HG-37. Chętnie bym zobaczył, jak się jeździ na 44x13.

Która korba będzie lepsza?

Napisano

Na 44/13 jeździ się jak na... 44/13 :P Jak masz nogę to pojedziesz szybciej, jak masz kondycję to utrzymasz tę prędkość na dłuższym odcinku. Jak nie masz to będziesz miał zapas na dokręcanie z górki i tyle.

Ta pierwsza ma zębatki na 5 śrub, więc będzie ciężko dobrać części zamienne. Jak w tej drugiej jest rozstaw śrub 64/104mm to będzie łatwo.

Edit: W sumie przy tej cenie to nie ma jednak się co przejmować, i tak taniej będzie kupić nową korbę niż wymieniać zużyte zębatki.

Napisano

Dzięki. Widzę, że rozsądkowo sprzyjam się do korby z 44 zębami, ale! Ale tak bardzo mi się podobają, że chyba wezmę dwie :woot:

Napisano

Jednak koszty (200zł za same części) na razie mnie ochłodziły w kwestii zakupów i zakończyłem z korbą na 44. Spodziewam się, że teraz 40 km/h osiągnie się bez większych problemów.

Napisano

Czyli dokładnie tyle samo co na blacie 42T :whistling: . Jak chciałeś znacznie poprawić osiągi to trzeba było kupić korbę z największą tarczą na 48 zębów.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Aktualnie mam 44z i 11z i jest dla mnie za twardo, praktycznie nie używam ostatniej zębatki.

Mam tak samo, myślałem nad 40.

Napisano

Jednak koszty (200zł za same części) na razie mnie ochłodziły w kwestii zakupów i zakończyłem z korbą na 44. Spodziewam się, że teraz 40 km/h osiągnie się bez większych problemów.

W starym trekingu mam 44 i 14 z tyłu - jak się depnie to te 40 pojedzie.

Napisano

Przy 48 muszę zmienić przerzutkę i wydaje mi się, że to byłoby za dużo. Mechanik mi powiedział, że max wejdzie 44 - mimo, że różnica nieduża, to na pewno na korzyść.

Napisano

Mam tak samo, myślałem nad 40.

 

Też mam podobne odczucia, 40 byłaby idealna, właściwie to chyba zamontuje 2 x 10

 

Napisano

Nie zagalopujcie się z tym blatem 40, pamiętajcie, że mówimy o wolnobiegu z 13 na końcu i o rowerze raczej uniwersalnym, a nie dedykowanym konkretnemu terenowi z 2 blatami z przodu :P

 

 

 

Zależy od przerzutki, jak jest na max 44 zęby to przy korbie 28-38-48 i podobnych  tylko wymiana i żadne przesuwanie nie pomoże.

Abstrahując od przerzutek E-type, to czemu przerzutka miałaby obsłużyć 22-32-42, a nie dać rady z 28-38-48? Jeśli różnica między skrajnymi zębatkami jest taka sama lub  podobna to wystarczy odpowiednio zamontować i działa.

 

 

Napisano

Szkoda może, 48 to byłoby dość sporo w przeliczeniu do 42 zębów, ale myślę, że aż za sporo. 42 używam albo gdy dopiero wyjeżdżam i mam dużo siły albo z górki. Zamówiłem jednak 2 zębatki z rabatem na darmową przesyłkę, 44 idzie do roweru teraz, a nowa 42 będzie czekać na swoją kolej. Uważam, że 44x13 to będzie dla mnie ideał i będę stosunkowo często z niego korzystał.

Napisano

 

 

Abstrahując od przerzutek E-type, to czemu przerzutka miałaby obsłużyć 22-32-42, a nie dać rady z 28-38-48? Jeśli różnica między skrajnymi zębatkami jest taka sama lub podobna to wystarczy odpowiednio zamontować i działa.

Bo oprócz wspominanego przez Ciebie parametru różnicy zębów pomiędzy największą i średnią wynoszącego najczęściej 10-12 zębów oraz pojemnością przerzutki czyli z  kolei różnicą między największa i najmniejszą jest jeszcze ten trzeci - czyli największa obsługiwana zębatka.

Z techdoc shimano np. dla FD-M190 obsługuje tylko do 42 zębów.

 

Napisano

Witam po 5-cio dniowej przerwie. Rower wrócił z serwisu - okazało się, że potrzebny był też inny suport. O kosztach nawet nie będę wspominał, nawet ja sam nie wiem dokładnie, łącznie około 300zł :bye2:

Tak wyglądał dzisiaj około 12:
Zdj104_zps3a1e1274.jpg
Zdj105_zps0a6cd533.jpg

Oczywiście różnica jest, ale tak jak oczekiwałem, na plus. W końcu nie brakuje mi tego 'ostatniego' do wbicia, ale zacznę też jeździć z lepszą kadencją.

Zacząłem śmigać jak opętany, a plucha na dworze i cały rower nadaje się już do mycia - niestety rower teraz w bloku i jest to bardzo utrudnione. Wycierając go na sucho, zacząłem słyszeć jak trą mi stery :sick: Wziąłem dzbanek wody i przelałem nad sterami i jest lepiej, ale nie wiem co z suportem itp.itd. Ten deszcz :icon_confused:

Napisano

Nalanie wody na stery to nie jest rozwiązanie problemu a jego powiększenie, jeżeli słyszałeś odgłosy tarcia to stery należy szybko przeserwisować - oczyścić bieżnie i wianki a jeśli wianki uległy korozji to wymienić (zakładam że to stery ahead na wiankach).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...