effen73 Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 Witam wszystkich na forum!http://allegro.pl/korba-suntour-cw-ap-450-42t-6-7-8-speed-alu-tanio-i4189468394.htmlhttp://allegro.pl/korba-suntour-ap-47-44t-7-8-9-speed-markowa-tanio-i4189832804.htmlKtoś je zna?Mogę wybrać między tymi korbami, Shimano mi się nie podobają. Obecnie jeżdżę na korbie 42 i wolnobiegu 14. Teraz to dla mnie za wolne przełożenie. Z tyłu wymieniam wolnobieg na HG-37. Chętnie bym zobaczył, jak się jeździ na 44x13.Która korba będzie lepsza?
Niedzwiedz1 Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 Na 44/13 jeździ się jak na... 44/13 Jak masz nogę to pojedziesz szybciej, jak masz kondycję to utrzymasz tę prędkość na dłuższym odcinku. Jak nie masz to będziesz miał zapas na dokręcanie z górki i tyle. Ta pierwsza ma zębatki na 5 śrub, więc będzie ciężko dobrać części zamienne. Jak w tej drugiej jest rozstaw śrub 64/104mm to będzie łatwo. Edit: W sumie przy tej cenie to nie ma jednak się co przejmować, i tak taniej będzie kupić nową korbę niż wymieniać zużyte zębatki.
effen73 Napisano 7 Maja 2014 Autor Napisano 7 Maja 2014 Dzięki. Widzę, że rozsądkowo sprzyjam się do korby z 44 zębami, ale! Ale tak bardzo mi się podobają, że chyba wezmę dwie
Janooch Napisano 7 Maja 2014 Napisano 7 Maja 2014 Aktualnie mam 44z i 11z i jest dla mnie za twardo, praktycznie nie używam ostatniej zębatki. http://olx.pl/oferta/korba-suntour-xct-v2-42-32-22-CID767-ID5Ofr7.html taką mam na sprzedaż, przejechane ma jakieś 500 km
effen73 Napisano 7 Maja 2014 Autor Napisano 7 Maja 2014 Jednak koszty (200zł za same części) na razie mnie ochłodziły w kwestii zakupów i zakończyłem z korbą na 44. Spodziewam się, że teraz 40 km/h osiągnie się bez większych problemów.
beskid Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 Czyli dokładnie tyle samo co na blacie 42T . Jak chciałeś znacznie poprawić osiągi to trzeba było kupić korbę z największą tarczą na 48 zębów.
Mod Team Puklus Napisano 8 Maja 2014 Mod Team Napisano 8 Maja 2014 Aktualnie mam 44z i 11z i jest dla mnie za twardo, praktycznie nie używam ostatniej zębatki. Mam tak samo, myślałem nad 40.
BikoBiko Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 Jednak koszty (200zł za same części) na razie mnie ochłodziły w kwestii zakupów i zakończyłem z korbą na 44. Spodziewam się, że teraz 40 km/h osiągnie się bez większych problemów. W starym trekingu mam 44 i 14 z tyłu - jak się depnie to te 40 pojedzie.
effen73 Napisano 8 Maja 2014 Autor Napisano 8 Maja 2014 Przy 48 muszę zmienić przerzutkę i wydaje mi się, że to byłoby za dużo. Mechanik mi powiedział, że max wejdzie 44 - mimo, że różnica nieduża, to na pewno na korzyść.
Niedzwiedz1 Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 Jak zamiast 22-32-42 założysz 28-38-48 (lub 26-36-48) to wystarczy, że przesuniesz przerzutkę wyżej, nie trzeba wymieniać.
BikoBiko Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 Zależy od przerzutki, jak jest na max 44 zęby to przy korbie 28-38-48 i podobnych tylko wymiana i żadne przesuwanie nie pomoże.
dziobolek Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 To tyle tytułem teorii i marketingu - w życiu bywa różnie Sent from my HTC One using Tapatalk
Janooch Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 Mam tak samo, myślałem nad 40. Też mam podobne odczucia, 40 byłaby idealna, właściwie to chyba zamontuje 2 x 10
Niedzwiedz1 Napisano 8 Maja 2014 Napisano 8 Maja 2014 Nie zagalopujcie się z tym blatem 40, pamiętajcie, że mówimy o wolnobiegu z 13 na końcu i o rowerze raczej uniwersalnym, a nie dedykowanym konkretnemu terenowi z 2 blatami z przodu Zależy od przerzutki, jak jest na max 44 zęby to przy korbie 28-38-48 i podobnych tylko wymiana i żadne przesuwanie nie pomoże. Abstrahując od przerzutek E-type, to czemu przerzutka miałaby obsłużyć 22-32-42, a nie dać rady z 28-38-48? Jeśli różnica między skrajnymi zębatkami jest taka sama lub podobna to wystarczy odpowiednio zamontować i działa.
effen73 Napisano 9 Maja 2014 Autor Napisano 9 Maja 2014 Szkoda może, 48 to byłoby dość sporo w przeliczeniu do 42 zębów, ale myślę, że aż za sporo. 42 używam albo gdy dopiero wyjeżdżam i mam dużo siły albo z górki. Zamówiłem jednak 2 zębatki z rabatem na darmową przesyłkę, 44 idzie do roweru teraz, a nowa 42 będzie czekać na swoją kolej. Uważam, że 44x13 to będzie dla mnie ideał i będę stosunkowo często z niego korzystał.
BikoBiko Napisano 9 Maja 2014 Napisano 9 Maja 2014 Abstrahując od przerzutek E-type, to czemu przerzutka miałaby obsłużyć 22-32-42, a nie dać rady z 28-38-48? Jeśli różnica między skrajnymi zębatkami jest taka sama lub podobna to wystarczy odpowiednio zamontować i działa. Bo oprócz wspominanego przez Ciebie parametru różnicy zębów pomiędzy największą i średnią wynoszącego najczęściej 10-12 zębów oraz pojemnością przerzutki czyli z kolei różnicą między największa i najmniejszą jest jeszcze ten trzeci - czyli największa obsługiwana zębatka. Z techdoc shimano np. dla FD-M190 obsługuje tylko do 42 zębów.
Niedzwiedz1 Napisano 9 Maja 2014 Napisano 9 Maja 2014 A 9 biegowa tylna deorka pogubi się na 8 biegowej kasecie O chwycie marketingowym słyszałeś?
effen73 Napisano 14 Maja 2014 Autor Napisano 14 Maja 2014 Witam po 5-cio dniowej przerwie. Rower wrócił z serwisu - okazało się, że potrzebny był też inny suport. O kosztach nawet nie będę wspominał, nawet ja sam nie wiem dokładnie, łącznie około 300zł Tak wyglądał dzisiaj około 12:Oczywiście różnica jest, ale tak jak oczekiwałem, na plus. W końcu nie brakuje mi tego 'ostatniego' do wbicia, ale zacznę też jeździć z lepszą kadencją.Zacząłem śmigać jak opętany, a plucha na dworze i cały rower nadaje się już do mycia - niestety rower teraz w bloku i jest to bardzo utrudnione. Wycierając go na sucho, zacząłem słyszeć jak trą mi stery Wziąłem dzbanek wody i przelałem nad sterami i jest lepiej, ale nie wiem co z suportem itp.itd. Ten deszcz
BikerLight Napisano 14 Maja 2014 Napisano 14 Maja 2014 Nalanie wody na stery to nie jest rozwiązanie problemu a jego powiększenie, jeżeli słyszałeś odgłosy tarcia to stery należy szybko przeserwisować - oczyścić bieżnie i wianki a jeśli wianki uległy korozji to wymienić (zakładam że to stery ahead na wiankach).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.