Skocz do zawartości

[amortyzator] RS Tora Solo Air - olej


hps

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wyjaśni mi ktoś konkretniej ilość oleju jaka musi być użyta przy serwisie RS Tory Solo Air? (wersja Turnkey, przynajmniej tak googluję) W serwisie wlali mi 140 ml bo nie mogli znaleźć manuala (#1 link google) i sami nie wiedzieli,ale armor chodzi fatalnie, raz że strasznie niepłynnie i ma praktycznie dwie pozycje - włożony na jakieś 30 mm albo pozycja normalna, statyczna. 

Z tego co rozumiem, 147 ml jest prawidłową ilością, tak? (patrzymy na tabelkę po lewej, dobrze rozumiem?)

bt55.jpg

Edytowane przez hps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tora z solo air występowała chyba tylko w topowej wersji 318 a tam był tłumik MC czyli 130ml. Do solo air nie leje sie oleju ... to nie ma sensu. Należy uzyć odpowiedniego smaru.

 

W każdym bądź razie ilość oleju ma być taka by tłumik nie żalenie czy TK czy MC był minimalnie zanurzony w oleju. jak będzie za mało będzie lipa z blokada jak za dużo to utnie skok i może uszkodzić tłumik nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 302 też jest solo air, ja mam ;) żeby nie zakładać nowego tematu to spytam tutaj. Zablokowany amor dość mocno uderzył no i się trochę ugiął, to normalne, ale blokada działa teraz dużo gorzej, ugina się tylko trochę ciężej niż odblokowany. Co mogło się stać? Olej wyciekł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Faktycznie w 302 także bywały. Tłumik TK jest zrobiony tak by sie otworzył podczas uderzenia, jednak ta wartość jest dość duża i mogła spowodować uszkodzenie. jeżeli na blokadzie ugina sie tylko trochę ciężej, znaczy ze blokada sie nie domyka lub coś sie ułamało bądź wygięło i olej tamtędy przepływa, trzeba to rozebrać niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@r4ttle, z tego co napisałeś dla swojego (302) to dla mojej Turnkey wg tej tabelki powinno być:
 

W dolne lagi lejesz po 6 ml oleju 15W (do lewej i prawej). Do tłumika 147ml 5W, do komory powietrza 3ml 5W.

ojol.jpg
 

 

Nie, nie mam 318, napisałem jednoznacznie:

RS Tora Solo Air (Turnkey), czyli to to ze zdjęcia, rocznik 2010

Update:
 

uqut.jpg

Edytowane przez hps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Budowa goleni raczej standardowa jak na RSa czyli w dolne golenie wejdzie sie ok 10ml oleju, zależnie od skoku widelca. 147 ml oleju to dość sporo ja w revelu mam niewiele ponad 120ml. wlej 140, zakręć tłumik i wciskaj tłoczysko tłumika jak sie nie wciśnie do końca, to wyciągnij strzykawką tyle, żeby trzpień wszedł do końca, weź pod uwagę, że będzie on sprężynował ale powinien to robić lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czyli źle... Jest możliwość samemu to zrobić? Ma ktoś może jakieś schematy tego amora? Bo kiedyś ktoś wrzucił ale linki są nieaktualne.

Mam też pytanie, przy okazji tego wszystkiego zmieniłbym uszczelki. Czy będą pasowały od innych amorkow RS. Bo alledrogo nie ma nic poza kurzowymi do Tory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...