Skocz do zawartości

[2000 - 2500] Nowy MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
w chwili obecnej poruszam się crossem i niestety ten rower stał się za słaby. Doszedłem do wniosku, że muszę go zmienić. Zastanawiałem się bardzo mocno nad używanym rowerem z tym, że moja wiedza nie jest zbyt duża i obawiam się zakupu zużytego w którego będę musiał dużo włożyć $$ i dlatego zdecydowałem się na nowy rower. 
Rowerem codziennie jeżdżę do pracy z tym, że wykorzystywać che go w lesie do trochę bardziej agresywnej zabawy. Zjazdy, podjazdy trasy między innymi typu Świeradów (zapewne wiecie o co chodzi). Mój aktualny sprzęt trochę mnie już ukierunkował. Wiem, że muszę mieć hydrauliczne hamulce, blokadę skoku na kierownicy, zależy mi na jak najlepszej pracy amortyzatora. W dniu dzisiejszym uwagę moją przykuł Kross level 4a (2014) z tym, że nie jest to wygrzebany rower z pośród milionów a wręcz przeciwnie, jestem na początku przekopywania ofert. Mam 178cm myślę o kołach 26" z tym, że jak mnie przekonacie na 27,5" też będę wstanie się skusić. 
Z góry dziękuje za wszystkie porady.

Napisano

Kolekcja 2014 Krossa jest dość słaba jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości, a ty nie masz znowu nie wiadomo jak wysokiego budżetu.

 

Z dobrych propozycji w tych albo podobnych pieniążkach dostaniesz:

 

http://allegro.pl/rowery-rower-romet-mtb-jolene-sram-x-9-hydraulic-i4167228150.html

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/146265-rower-decathlon-rockrider-81/

 

http://www.unibike.pl/evolution.html

 

http://www.unibike.pl/flite.html

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.3.czarny/17696/74818/#specifications

 

 

Napisano

Tak właśnie myślałem, że kross to nie jest najlepsze rozwiązanie (pomimo świetnego wyglądu). Tak jak pisałem cena max to 2500zl wiem, że 100-200zł to nie dużo więcej ale początkowo zakładałem max 2000zł i niestety już więcej na ten cel nie przeznaczę niż 2500zł. W chwili obecnej ten rower musi mi wystarczyć, a w przyszłości oczywiście będę chciał modyfikować rower ale w tym sezonie nie ma takiej możliwości. Tadeus ten unibike evolution wygląda ciekawie. Co to  za amortyzator? Można się spodziewać dobrej pracy w terenie? Ja w chwili obecnej poruszam się Lazaro wersja jeszcze bez regulacji i blokady skoku i ten widelec w żaden sposób nie spełnia moich oczekiwań. O rometach też myślałem z tym, że twoja propozycja jest niestety ponad mój budżet.
Master jak byś napisał coś więcej na temat 27,5". Ja osobiście nie miałem styczności z tym rozmiarem, wręcz jest to dla mnie nowość. Jak się te koła sprawują i czy nie lepiej najpierw wyrobić sobie technikę jazdy na 26"? Ja tak naprawdę dopiero rozpoczynam przygodę z taką jazdą na rowerze..

Napisano

No cóż, moim zdaniem Evolution powinien dać radę, to dość zrównoważony sprzętowo rower i ciężko się w nim doszukać miejsca, na którym by zbyt mocno zaoszczędzono. Nie jest to jednak rower do ostrej jazdy sportowej (to jednak wyższe grupy osprzętu), ale może do takiej zostać użyty :) Musisz mieć tylko świadomość, że rowery na częściach w pełni przeznaczonych do katowania są jeszcze z 1-1,5 tys droższe. To raczej segment do takiego amatorskiego trochę mocniejszego pociśnięcia po lesie :)

 

Co do amortyzatora XCR to w sumie taki najniższy model ze średniej półki. W przeciwieństwie do podstawowych ma już "prawdziwe" tłumienie olejowe, które zapewnia amortyzatorowi dłuższą żywotność i lepsze tłumienie. Nie jest super, ale to chyba najlepsze, co można dostać w podobnej kwocie.

 

Co do 27,5 to niezależnie od znacznie "lepszych" właściwości samego koła (w które można wierzyć lub nie) wiele wskazuje na to, że będzie to standard przyszłości, więc jak za X lat będziesz chciał dokupić jakąś lepszą część masz szansę mieć większy wybór przy 27,5 niż przy 26 :)

 

Edycja: Z tego, co widzę Evolution jest bardzo zbliżony do tego Northeca. Northec ma lepszą korbę, kasetę, nowszy standard główki ramy i dodatkową blokadę amortyzatora na kierownicy, a Evolution ma trochę lepsze hamulce.

Napisano

 

 

Musisz mieć tylko świadomość, że rowery na częściach w pełni przeznaczonych do katowania są jeszcze z 1-1,5 tys droższe. To raczej segment do takiego amatorskiego trochę mocniejszego pociśnięcia po lesie

Tego to ja jestem świadomy i dlatego wspomniałem o modyfikacjach w przyszłości. Tylko czy baza (rama) się na daje, żeby w niego ładować lepszy osprzęt w przyszłości? Ja nie jeżdżę puki co wyczynowo i pewnie nigdy się to w profesjonalną jazdę nie zmieni ale chce mieć pewność, że jak wjadę w  bardziej wymagający teren i się odważę na szybszy zjazd po kamieniach to mi się rower nie rozleci a dodatkowo gdy będę jechał po miejskim bruku chciałbym mieć komfort z jazdy i widzieć że faktycznie mam amortyzowany widelec który radzi sobie z taką nawierzchnią. Znajomy ma olejowo-powietrzny amortyzator i aż miło się patrzy jak on pracuje.     

 

Co do 27,5 to niezależnie od znacznie "lepszych" właściwości samego koła (w które można wierzyć lub nie) wiele wskazuje na to, że będzie to standard przyszłości, więc jak za X lat będziesz chciał dokupić jakąś lepszą część masz szansę mieć większy wybór przy 27,5 niż przy 26

Czyli sugerujesz, że bardziej przyszłościowym wyborem będzie 27,5"?:)
Napisano

 

 

odważę na szybszy zjazd po kamieniach, to mi się rower nie rozleci

 

Ramy wszystkich producentów pękają. Ostatnio Kross zaliczył serię awarii w bardziej ambitnych, sportowych ramach - prawdopodobnie dlatego, że je zbytnio odchudził. Takie przygody mieli też pozostali znani i renomowani "zachodni" konkurencji.

 

Nie da się przed tym zabezpieczyć. Paradoksalnie może być nawet tak, że droższe będą mniej odporne od tańszych, właśnie przez dążenie do pożądanej w sporcie niższej wagi. Jedyne co można powiedzieć, to że żaden z proponowanych modelów nie należy do znanej społeczności wadliwej serii, żaden z producentów do 2500zł nie daje też wysokiej jakości sportowych ram.

 

Co do 27,5 to tak. Niezaprzeczalna jest większa przyszłościowość.

Napisano
Paradoksalnie może być nawet tak, że droższe będą mniej odporne od tańszych, właśnie przez dążenie do pożądanej w sporcie niższej wagi.

Wiadomo "mózgowcy" przy swoich wykresach to tylko teoria a praktyka (sportowcy używający tych "wynalazków") często ma się nijak do tych wykresów, obliczeń. 

 

 

Co do 27,5 to tak. Niezaprzeczalna jest większa przyszłościowość.

 

 

Czytałem trochę na ten temat ale myślałem, że to tylko zamieszanie a nie przyszłość.. :)

 

Muszę się rozejrzeć po Wrocławskich sklepach za Evolution i Northeciem zobaczyć jak to wygląda na żywo i się przymierzyć.

Jeśli ktoś jeszcze coś dorzuci do porównania będzie super. :)

 

EDIT:

 

 

 

scott aspect 620  http://www.olimpiasp.../109.6849.2.htm     kupiłem i jestem zadowolony

 

Brakuje blokady skoku na kierownicy i jednak będę się decydował na 27,5" ;) 

 

Napisano

 

 

Evolution też nie ma manetki blokady na kierownicy.


Faktycznie..;p On też w takim razie odpada już w przedbiegach. Bardzo wygodna funkcja także musi być..:) 
Napisano

Tak właśnie myślałem, że kross to nie jest najlepsze rozwiązanie (pomimo świetnego wyglądu). Tak jak pisałem cena max to 2500zl wiem, że 100-200zł to nie dużo więcej ale początkowo zakładałem max 2000zł i niestety już więcej na ten cel nie przeznaczę niż 2500zł. W chwili obecnej ten rower musi mi wystarczyć, a w przyszłości oczywiście będę chciał modyfikować rower ale w tym sezonie nie ma takiej możliwości. Tadeus ten unibike evolution wygląda ciekawie. Co to  za amortyzator? Można się spodziewać dobrej pracy w terenie? Ja w chwili obecnej poruszam się Lazaro wersja jeszcze bez regulacji i blokady skoku i ten widelec w żaden sposób nie spełnia moich oczekiwań. O rometach też myślałem z tym, że twoja propozycja jest niestety ponad mój budżet.

Master jak byś napisał coś więcej na temat 27,5". Ja osobiście nie miałem styczności z tym rozmiarem, wręcz jest to dla mnie nowość. Jak się te koła sprawują i czy nie lepiej najpierw wyrobić sobie technikę jazdy na 26"? Ja tak naprawdę dopiero rozpoczynam przygodę z taką jazdą na rowerze..

Rozpoczynasz przygodę, to rozpocznij rozsądnie, obecnie rozmiar koła 26" jest w zaniku, coraz trudniej znaleźć nowe konstrukcje amortyzatorów czy ram " z wyższej półki" pod to koło, kupując rower na kołach 27,5" masz sprzęt rozwojowy, tym bardziej  jeśli rama ma  poszerzaną główkę sterową, w przypadku chęci zamiany amortyzatora na coś naprawdę porządnego nie ma problemów ... wyrobić technikę jazdy na kole 26" ?, a czym się ta technika różni od jazdy na kole 27,5" ? - to nie jest taka przepaść jak koło 29" ...

Unibike, tak jak wiele innych rowerów w tym przedziale cenowym, nie ma poszerzanej główki sterowej - spróbuj znaleźć naprawdę porządny amortyzator pod koło 27,5" i "zwykłą" sterówkę ...

Napisano

Obes pisałem już w jednym z postów, że faktycznie skupie się na 27,5" ;)
 

 

Tadeus, dnia 19 Kwie 2014 - 5:30 PM, napisał: Co do 27,5 to tak. Niezaprzeczalna jest większa przyszłościowość.  

 Czytałem trochę na ten temat ale myślałem, że to tylko zamieszanie a nie przyszłość..

 

 

 

... wyrobić technikę jazdy na kole 26" ?, a czym się ta technika różni od jazdy na kole 27,5" ? - to nie jest taka przepaść jak koło 29" ...

Nie napisałem tego ale chodziło mi o wyrobienie techniki na 26" w stosunku właśnie do 29" a nie 27,5" o którym wielkiej wiedzy jeszcze nie posiadam.. ;)

 

Unibike, tak jak wiele innych rowerów w tym przedziale cenowym, nie ma poszerzanej główki sterowej - spróbuj znaleźć naprawdę porządny amortyzator pod koło 27,5" i "zwykłą" sterówkę ...
 

Rozumiem, że z moim funduszem to jest rower warty uwagi w którym jest przyszłość jeśli chodzi o modernizacje..:)

 

Northtec Gravity (poszerzana główka ramy, amor z goleniami 32 mm), propozycja lepsza niż Cube (lepsza korba, lepsze manetki, poszerzana główka, golenie 32 mm): http://nrowery.pl/rowery-2014/mtb-275/gravity-275-dr
 
Napisano

Ja również mam wzrost 178 cm i w moim przypadku, przy długości nogi mierzonej po wewnętrznej - 80cm - bardziej pasuje mi 18''. Taki urok konusów. Prawda jest taka, że puki nie zmierzysz to się nie dowiesz, różne geometrie ramy i różne odczucia.

Napisano

Wybór finalnie padł na http://www.decathlon.pl/rower-gorski-mtb-rockrider-81-id_8168918.html uwarunkowane to było faktem, że gravity jeszcze jest nie dostęne nigdzie i wybór padł właśnie na rockraidera rozmiar M stwierdziłem że ten rower ma zdecydowanie lepszy osprzęt i puki co spełnia w pełni moje oczekiwania. Chciałem kupić sobie adaptatory na pedały SPD ale chyba lepiej kupić zwykłe platformy prawda? Słyszałem, że te adaptatory z shimano nie są dobrym rozwiązaniem bo skrzypią, piszczą spadają i są niewygodne..?
Dziękuje wszystkim za pomoc w wyborze. pomimo, że nie wybrałem nic z waszych propozycji udało mi się znaleźć to czego szukałem..;)

Napisano

Rockrider 8.1 był często polecany tutaj na forum (śledzę już od jakiegoś czasu). Choć ostatnio nieco spadła ta frekwencja, czym się zmartwiłem bo sam jestem zdecydowany na ten rower.

 

Ogólnie to b. dobry wybór za te pieniądze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...