Skocz do zawartości

[800-1000zł] Rower trekkingowy damski


LadyDi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Proszę o radę czy da się coś kupić za te pieniądze?

Wypatrzyłam Meridę Drakar Cross 5v za niewiele ponad 800zł, ale czy warto, może polecicie coś w podobnym przedziale cennowy?Więcej niż 1000zł nie jestem w stanie dać.Podoba mi się jeszcze romet orkan 1.0 ale rama tylko w fajnej cenie 19' i obbawiam się , że dla mnie będzie za duża, ponieważ mam 165cm wzrostu celować w 18''? z różnych tabel tak mi właśnie wychodzi.

Napisano

Dzięki za odpowiedz.

Właśnie nie wiem jak z rozmiarem ramy jest. Boje się, że jak kupię 17'' to będzie za mała i jeździć będę skulona, z różnych tabel wynika że coś koło 18'' powinnam nabyć.

Podoba mi się jeszcze rower Alpina eco CL, podpiełabym linka, ale za bardzo nie wiem jak to zrobić. Co o nim sądzicie, może być?

I najważniejsze co z ramą, nie mam możliwości przymierzyć, czy w każdej marce 17'' to 17'', czy w poszczególnych markach rozmiary ram różnią się.

Napisano

Zdanie gornczarski pomiń - on myli rozmiarologię ram trekkingów z góralami. Wychodzi, że Ty lepiej od niego poznałaś to zagadnienie, skoro prawidłowo oszacowałaś, że teoretycznie powinna Ci pasować rama 18".

Poniżej masz link do wytycznych Kross-a

http://www.kross.pl/pl/poradnik/dobor-ramy

 

Zaproponowany Ci powyżej rower to cross, a nie trekking.

Niestety w Twoim budżecie najtańszym, akceptowalnym jeszcze modelem trekkinga jest Lazaro Senatore, którego nabyć można tylko poprzez net w kwocie troszeczkę wyższej niż 1000 zł.

http://allegro.pl/lazaro-senatore-v2-mocny-trekk-w-dobrej-cenie-17-d-i4148862690.html

Ażeby sprawdzić w naturze wielkość/przypasowanie roweru pod Ciebie, udaj się do najbliższego sklepu który prowadzi sprzedaż rowerów marki Kross i tam poproś o przymierzenie jakiejkolwiek trekingowej damki w rozmiarze 18".

 

Jeśli się na niego nie zdecydujesz, to już lepiej kup jakiś używany.

Napisano

goncian - zauważ, że dziewczyna myli trekkinga z crossem i sama zaproponowała dwa modele crossowe pisząc o nich trekking, to pierwsze, drugie - korzystała z jakichśtam tabelek bez realnej przymiarki bo jak sama pisze nie ma gdzie się przymierzyć, czytaj zatem ze zrozumieniem a dopiero później deprecjonuj czyjeś wypowiedzi

 

edit: nawet z tabelki, którą zalinkowałeś wynika, że rower crossowy przy jej wzroście powinien mieć ramę 16"

Napisano

Tak, tak mi o crossa chodzi  :)

Ale np. Alpina Eco CL jest na ramie kelly's i na ich stronie właśnie tabele znalazłam dla cross/trekking i np. na 167cm powinna rama być 18'', a znów na stronie Krossa wychodzi , że 16' i sama już zgłupiałam w co mierzyć.

Napisano

Na podanej stronie Krossa jest ewidentny błąd, dotyczący połączenia (jednakowej wielkości) ram rowerów MTB (koła 26") i cross (koła 28"), bo naprawdę ramy crossów, trekkingów i city dobiera się na taich samych zasadach. Dobór wielkości dla ram rowerów CITY/TREKKING jest tam w miarę możliwy. Można to sprawdzić u innych, bardziej uznanych producentów, ale też w podpiętym temacie na tym forum  "[rama] Jak Dobrać Rozmiar Ramy" oraz we wszelkich poradnikach w necie i druku.

Tak więc kolego gornczarski nie popisałeś się, bo po raz kolejny dowodzisz braku wiedzy  w tym temacie i zasłaniasz się widzianym błedem, o ktorego oczywistości nie jesteś w stanie zrozumieć.

Napisano

Ciężko mi podnieść ciśnienie ale tobie się to udało. skoro twierdzisz że na stronie Krossa jest błąd to czemu o tym nie napisałeś wcześniej? Skąd ktoś kto nie zna się na geometrii ramy ma wiedzieć że na stronie producenta rowerow znajduje się nieprawdziwa informacja? Jedyną osobą która się nie popisała w tym wątku to ty. Okazało się ze przeczytałeś tylko temat a nie pokusiles się nawet o sprawdzenie wskazanych przez autorkę rowerów. Nie wiesz jakie autorka ma oczekiwania a twoim celem była tylko dyskredytacja mojego wpisu. Jeśli cię to bawi to ok ale uważam że jeśli nie ma się nic ciekawego do przekazania to lepiej nic nie pisać.

Napisano

Kolego gornczarski - nie bedę dalej ciagną tego tematu - to ostatni wpis.

W nagłówku tego tematu pisze jak byk "[800-1000zł] Rower trakkingowy damski"

A dziewczyna dopiero dzisiaj napisała, że jej naprawdę chodzi o crossa, a nie trekkinga.

Twóje oba wpisy dotyczace wielkości ramy, czytają na tym forum też inni ludzie, których wprowadzasz swoją niewiedzą w błąd. Sam dowiodłeś, że Twoje ostatnie zdanie z powyższego wpisu dotyczy jednak Ciebie.

 

@LadyDi - ten Alpina Eco CL nie jest lepszy (a troszchę droższy) od podanego przez kolegę gonczarskiego Lazaro Integral.

Raczej do 1000 zł nie znajdziesz spośród nowych rowerów lepszego od jego propozycji.

Napisano

Widzę że bardzo ciężko przyznać ci się do błędu, przecież zwróciłem uwage że przeczytałeś tylko tytuł i wziąłeś się za pisanie i właśnie to potwierdziles podkreślając temat wątku, a dziewczyna o crossie pisała już w pierwszym poście jaki rower ja interesuje a nie dzisiaj - jak ty twierdzisz. Dodatkowo wytykasz mi niewiedze podczas gdy ja zamieszczam wpisy pomocne innym użytkownikom tylko na podstawie realnego doświadczenia, a ty na podstawie tabelek z błędami ze strony Krossa. Rzeczywiście nic już nie pisz bo nie ma sensu wprowadzać ludzi w błąd.

Napisano

Do sprawy rozmiaru można podejść dwojako i stanowiska obu panów mogą być zasadne . Generalnie w rowerach crossowych przeważnie sugeruje się i wybiera nieco większe rozmiary niż w MTB ale ......  rower crossowy to jednak pojazd terenowy i rama nie może być tak wysoka jak w trekkingu czy mieszczuchu ! Trzeba zachować spory przedkrok , i ja osobiście skłaniam się do rozmiarów zbliżonych do MTB , czyli wg tabelki Krossa .

Nie zmienia to faktu , że większość dostępnych tabelek wskaże rozmiar większy . Moim zdaniem wszystko zależy od tego jak , w jakim terenie używa się crosówki . Bo to są rowery na których można zapuścić się daleko od asfaltu .

To wszystko teoria ....

Celowo napisałem o wysokości ramy bo ona jest ważna dla bezpieczeństwa .....w ramach rowerów męskich !

Przy damkach sprawa wygląda nieco inaczej i możliwe jest bardziej liberalne podejście do wysokości /rozmiaru .

Głównym parametrem który trzeba wybrać jest długość ! Niestety producenci mają do tego wymiaru swobodne podejście i 18" różnych firm mogą  mieć inną długość . Najlepszym sposobem dobrania odpowiedniej ramy jest przymiarka ! na stronach producentów czasem dostępne są tabelki z geometrią . Mogą być one pomocne przy wyborze ale przymiarki nie zastąpią .

W crossówkach często stosuje się regulowane mostki i one pomagają  dopasować pozycje na rowerze ( długość )

Oczywiście sprawy wysokości też nie można pominąć . Musi być ona taka żeby było możliwe prawidłowe ustawienie siodła .

Podsumowując  dla wzrostu ok 170 cm sensownym rozmiarem wydaje się 17 " . A jeśli dany model ma rozmiarówkę parzystą ...to już właśnie zależy od upodobań użytkownika i podejścia producenta do długości .

Proponuje przeczytać ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/90215-rama-jak-dobrac-rozmiar-ramy/

 

Napisano

Otóż to, moja siostra ma 160 cm wzrostu, a więc 5 cm mniej od autorki i jeździ crossem na ramie 16" wydawałoby się ze małej, a tymczasowym wygląda jakby byla na nią za duża właśnie z powodu długiej górnej rury.

Napisano

Witam

Wciąż szukam roweru dla siebie i bije się z myślami czy cross czy trekking.

Na allegro wypatrzyłam takie cudo http://allegro.pl/show_item.php?item=4164662837&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

rower mi się strasznie podoba, na moje 165cm 17,5 cala powinno być dobre. Co o nim sądzicie? wart swojej ceny? nie znam się na rowerach,a dodatkowo w używanych przeraża mnie, że kupię złoma.

I jeszcze jedno możecie podrzycić mi tabele rozmiarów ram pegasusa, bo nigdzie nie mogę znaleźć pomimo wysiłków :)

CO myślicie?
 


jeszcze znalazłam coś takiego http://allegro.pl/rower-manufaktur-deore-2012-jak-nowy-i4165080994.html

co o tym sądzicie?


Szkoda, że nikt nie chce pomóc,bo wypatrzyłąm jeszcze herculesa jump city bardzo ładnego. Liczyłam na to, że uda mi się kupić z Waszą pomocą jakąś używkę.

Napisano

Oba wypatrzone przez Cieie rowerki są OK. Kup ten, który możesz przymierzyć. Jeden ma biegi w piaście (lepsze w rowerach użytkowych, codzienne dojazdy do pracy), drugi ma zewnetrzne przerzutki (lepsze na przy dłuższcych wycieczkach).

 

 


Jeśli chodzi o rozmiar ramy, to generalnie do codziennej jazdy, lub rekreacyjne wycieczki lepiej jest mieć nieco większą ramę. Do dynamicznej, sportowej jazdy (kolarstwo górskie) lepsza jest nieco mniejsza rama. Najlepiej rower przmierzyć. Tabelka od jednego producenta nie daje się zastosować do rowerów innego.


Dla przykładu, wg tej tabelki:

www.gazelle.nl/service/framemaat

 

powinnaś szukać roweru z ramą 53cm (~21 inch), ale jest ona pomyślana głównie dla rowerów miejskich i rekreacyjno-trekingowych, gdyż w większości właśnie takie ten producent produkuje.

Napisano

Niestety, nie mam możliwości przymierzenia żadnego z rowerów, kupując musiałabym trochę zaryzykować.

Wypatrzyłam jeszcze Herculesa jump street fajny, ładnie wygląda, nie mogę linka dołączyć w domu bez problemu wchodzą, a w pracy nie da rady. Tego herculesa miałabym możliwość przymierzyć, jest na ramie 48cm. Jak wrócę do domu to go pokaże.

 

 

 

Napisano

 

 

Szkoda, że nikt nie chce pomóc,bo wypatrzyłąm jeszcze herculesa jump city bardzo ładnego. Liczyłam na to, że uda mi się kupić z Waszą pomocą jakąś używkę.

 

LadyDi - tytuł tematowi dałaś: "[800-100zł] Rower trakkingowy damski" zaś w pierwszym poście nazwy rowerów skłaniały do crossów.

Potem napisałaś:  „Tak, tak mi o crossa chodzi  :)

Następnie pisałaś: „Wciąż szukam roweru dla siebie i bije się z myślami czy cross czy trekking.”   ...... i prosisz o ocenę 2 rowerów (miejskiego i trekkinga)

A na koniec pytasz się o Herculesa Jump Street - tani i prosty rower, którego producent klasyfikuje jako fitness & dynamik (polecam zajrzeć na stronę producenta) – po naszemu można napisać o nim jako miejski cross z doposażeniem w postaci oświetlenia z bezoporowego dynama i z nie do końca skutecznymi błotnikami (szczególnie tylny).

 

Najpierw musisz ostatecznie zdecydować, jaki właściwie typ roweru chcesz nabyć, bo trudno nadążyć za Twoimi „podoba mi się”.

 

Przypomnę, że rower dobiera się do podstawowego zastosowania. Nigdy nie napisałaś, do czego masz zamiar go wykorzystywać i po czym jeździć – napisz to wreszcie.

 

Decyzja o zakupie w posiadanym budżecie roweru używanego jest dobra. Za te same pieniądze da się kupić rower z wyższej półki, byle nie był nadmiernie zużyty. Twoje propozycje obu zalinkowanych rowerów (mowa o Pegasus i BikeManufaktur) są pozytywne, ale musisz wybierać według głównego przeznaczenia. Oba mają na pokładzie wszystko, co potrzebne i na obu da się jeździć komunikacyjnie po mieście do pracy/spotkań/zakupów itd. (bardziej wskazany Pegasus – rzeczywisty rozmiar ramy 50 cm, a nie 17,5”), ale też rekreacyjnie na krótsze i średnie wycieczki (Manufaktur – mało profilowana kierownica daje oparcie rąk za linią sterów - jak w typowym crossie, ale wielkość ramy trzeba zweryfikować czy nie jest za mała). Różnica zastosowanego napędu ma znaczenie i trzeba zadecydować czy ważniejsza jest waga czy bezawaryjność i łatwość konserwacji napędu.

 

Aby zminimalizować ryzyko doboru właściwej wielkości ramy, trzeba wcześniej dosiąść coś podobnego - proponuję udać się na jakąś giełdę, do większego sprzedawcy używanych rowerów itp. by przymierzyć się do jakichkolwiek dostępnych rowerów od np. Pegasus, BikeManufaktur lub innych z dużą tradycją zachodnioeuropejskich producentów, którzy używają ram projektowanych pod europejczyków. Oni mają od wielu lat stałe wzorce – jeśli będziesz się dobrze/prawidłowo czuła na jakimś podobnym starszym modelu, to równie dobrze na współczesnym.

Napisano

Witaj :)

 

Najlepiej pojedź do sklepu rowerowego, usiądź na jakiś rower Trekkingowy potem na Crossowy, przejedź się i zdecyduj jaka rama i typ roweru jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni. Forumowi "napinacze" będą się powoływać na obliczenia, tabelki i cuda na kiju a najważniejsze jest żebyś to Ty się dobrze czuła na rowerze.

Jeżeli chcesz jeździć rekreacyjnie trochę asfalt, czasem przejazd drogą przez las, polne drogi to myślę że najlepiej kupić trekking :), dynamo, oświetlenie, błotniki i z reguły wygodne siodełko już w cenie, dodatkowo bagażnik na który można założyć sakwy lub nawet wsadzić butelkę z piciem lub jakiś dodatkowy ciuszek  :)

Pozdrawiam

Napisano

Właśnie przy takim użytkowaniu lepie cross. Po co wozić non stop te błotniki, dynamo, bagażnik, jak to się dopiero na dłuższe wyprawy przydaje? Z zalet trekkinga, jakie wymieniłeś to najwyżej wygodne siodełko w standardzie do mnie przemawia :icon_mrgreen:

Napisano

Ja osobiście uważam bagażnik rowerowy to ważny argument przemawiający za Trekkingiem, zwłaszcza w mieście nie trzeba kombinować z plecakami. Błotniki jak popada też się przydają ;), myślę że właśnie zwłaszcza dla kobiety (wiadomo ubranie itd ;) ) Inna sprawa że trekking to taki cross tylko że "lepiej wyposażony"

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...