zocha Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Poprowadziłam pancerz od manetki do samego hamulca i odnoszę wrażenie, jakby hamowanie się pogorszyło. Z tyłu mam tarczę i nie wiem, czy jest to związane z tym pancerzem czy coś z klockami... ? Doradźcie cos - dzięki
szybkilopez Napisano 15 Kwietnia 2014 Napisano 15 Kwietnia 2014 Może zrobiłeś za mocne zgięcia pancerza... wstaw zdjęcie jak te prowadzenie pancerze do hamulca wygląda to można będzie coś powiedzieć.
zocha Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Nie ma mocnych zgięć, tylko pancerz idzie od panetki aż do hamulca, a z tego co widzę w innych rowerach, to pancerz kończy się na początku górnej rury i znaczyna się na jej końcu...
Mod Team Puklus Napisano 20 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2014 Pytanie czy użyłaś prawidłowego pancerza ?? Długość na pewnie nie wpływa na siłe hamowania, na to wpływają twoje paluszki i klamka Długość pancerza i ilość zagięć morze tylko pogarszać prace linki co w hamulcu by sie objawiało np powolnym cofaniem sie dźwigi. Tutaj w odwrotnej sytuacji jak w przerzutkach pancerz nie ma aż takiego wpływu na prace, a samo tarcie linki jest nieporównywalnie mniejsze od siły hamowania, w odróżnieniu od siły sprężyny w przerzutkach. Możliwe że tylko ci sie wydaje. Pełny pancerz na pewno lepiej chroni układ przed brudem i lepiej wygląda jak jest dobrze zrobiony
szybkilopez Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Wiele na tym zdjęciu nie widać ale mniejsza z tym... możesz sprawdzić na sucho czy linka pracuje płynnie odkręć ja od zacisku i zobacz czy jak zaciskasz klamkę i ciągnąć za linkę z powrotem działa to płynnie, bo może być tak jak pisze Puklus może masz trefny pancerz. Jeśli robimy go po całości nie ma co żałować na jakości, bo później wychodzą takie kwiatki. Nie w każdym pancerzu oplot stalowy jest taki sam więc jeśli jest słaby może powodować większe opory. Hmm... jak tak patrzę na to zdjęcie to czy nie ma tam delikatnego załamania na pancerzu? Bo coś mi to tak wygląda....
zocha Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Zgadza się, linka jest lekko przetarta (do splotu metalowego). Faktycznie pancerz może blokować przesów linki, zaraz wyciągne linke i sprawdzę, jak radzicie, bo pancerz jest już sporo używany. A ogólnie chodziło mi też o to, czy pancerz, jeśli jest nowy a linka naoliwiona, czy może on spowalniać linkę podczas hamowania? Bo może lepiej byłoby uciąć ten pancerz i puścić linkę bez pancerza górą górenej rury? (zrobić tak, jak jest z pancerzem tylnej przerzutki)
szybkilopez Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Teoretycznie nie ale nie ma co szaleć z tym olejem czy smarem, bo z czasem on się zabrudzi, zgęstniej i wtedy zaczną się problemy. Jeśli pancerz jest po całości nie ma aż takie potrzeby smarowania linki jak już to czymś rzadkim przetrzeć linkę przy zakładaniu, ale podstawa to dobry pancerz.
Fenthin Napisano 20 Kwietnia 2014 Napisano 20 Kwietnia 2014 Dwa pytania. Czemu ten pancerz nie jest przypięty do ramy, tylko lata luźno i czy tylko mi się wydaje, czy w mniej więcej 1/3 długości górnej rury jest zgięty?
zocha Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Napisano 20 Kwietnia 2014 Jest luźny, bo akurat robię tylny hamulec i poluzowałam linkę, tak, jest lekko przetarty w tamtym miejscu, jutro wyciągnę linkę z pancerza i zobacze jak działa
Mod Team Puklus Napisano 20 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 20 Kwietnia 2014 A więc: - kup nowa linkę - kup nowy pancerz (hamulcowy, nie przerzutkowy, bo one sie diametralnie różnią) - wyreguluj hamulec.
zws Napisano 21 Kwietnia 2014 Napisano 21 Kwietnia 2014 Przerabiałem to. Hamulec robi się 'miękki' bo część energii idzie w ugięcie pancerza. W mojej opinii hamuje gorzej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.