Wickendo Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Witam! Ostatnio byłem na takim ogólnym przeglądzie w rowerowym. Powiedziano mi, że opony są do wymiany. Generalnie chodzi o to, że pod koniec czerwca wyruszam na moim rowerze do Włoch. Opony nie były wymieniane od nowości, a rower ma około 3 lata. Są łyse. Według oficjalnej strony Krossa mają 28 cali. Mój rower to Kross Trans Pacific. Tu są jeszcze zdjęcia roweru jak coś: http://imgur.com/a/A02s2#0 Proszę o poradę, jestem kompletnie zielony w tych kwestiach. Należy wziąć pod uwagę głównie ten wyjazd do Włoch na rowerze. Poza tym jeżdżę raczej ze szkoły do domu, na miasto, itd. Z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 Myślę, że na takie wyprawy najlepiej sprawdzą się jakieś Schwalbe Marathony z wkładką antyprzebiciową, konkretny model zależnie od tego, jak dużo masz zamiar jeździć poza asfaltem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wickendo Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 A co byście polecili biorąc pod uwagę, że chcę przycinać koszty, oczywiście w zdrowy, nieprzesadny sposób? Coś innego niż Schwalbe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 Kenda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dasaj Napisano 16 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 A co byście polecili biorąc pod uwagę, że chcę przycinać koszty, oczywiście w zdrowy, nieprzesadny sposób? Marathony dostaniesz po 80-90 PLN za sztukę i myślę, że tu już nie ma za bardzo co przycinać. Oszczędzisz powiedzmy 50 PLN na komplecie i może się uda, a może co 200km będziesz zmieniał dętkę w obładowanym rowerze. Przyoszczędzisz na dętkach i łatkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prz Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Osobiście używam Schwalbe CX Comp (40-50 zł/sztuka), ale czytałem opinie, że dość dużo łapią gum, więc na taką eskapadę bym raczej ich nie polecał (u mnie jak na razie 0 gum, ale tylko 30 km na nich zrobione). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wickendo Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 No dobra, powiedzmy, że decyduję się na te maratony. Jaką szerokość wybrać biorąc pod uwagę, że droga to będzie 97% asfaltu? Dobra, już wiem, że to zależy od obręczy. Jak więc sprawdzić jaką szerokość muszę kupić? No i tak żeby dodać - sakwy będę miał na 99% tylko z tyłu. Czy jest sens wtedy kupować inną oponę na tył, inną na przód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dasaj Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Od obręczy nie tak bardzo, Twoje naprawdopodobniej bez problemu łykną nawet oponę 2.0. Sprawdź sobie jakie opony masz teraz i jeśli jeździło się ok, to zostań przy takiej szerokości. 1.6 albo 1.75 prawdopodobnie będzie optymalne. 1.35 może być kiepskie na te 3% nie-asfaltu. Zbyt szeroka opona może się nie zmieścić w widełki tylnego trójkąta albo będzie za szeroka/wysoka do błotników. Jeśli nie jesteś ekstremalnie ciężki, to Maratony wytrzymają sakwy. Taka sama opona na przód i tył będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.