Skocz do zawartości

[do 1600] mtb 29er czy jest sens?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

jak w temacie czy kupowanie najtańszego 29era ma sens? Jestem amatorem jeśli chodzi o rowery, ale wychodzi na to, że przy moim wzroście 189 cm i trasach po których mam zamiar jeździć 29 ma same plusy w stosunku do 26 - stąd moje rozterki.

Te dwa rowery mogę mieć za 1500 zł, niestety nie dysponuje większym budżetem, proszę o uczciwe opinie z uwzględnieniem tego, że nie jestem zawodowcem/maniakiem i jeśli nie odczuje znaczącej różnicy ze względu na osprzęt to nawet nie zauważe tego, że jest gorszej klasy.

http://www.synkros.pl/product-pol-5194-Unibike-Mission-2014-29er-.html

http://www.kellysbike.com/pl/rowery-2014/gorskie/hardtail-29/tnt-05-titanium/titanium#.UzwsKvl_uZk

Napisano

Do takiej kwoty rower na kołach 26" będzie lżejszy od 29". Chyba w zeszłym roku w Magazynie Rowerowym poruszany był temat rowerów budżetowych. Autorzy wykazali różnice 1kg, przy tej samej kwocie zakupu, na korzyść mniejszych kół.

Będąc na twoim miejscu do tej kwoty szukał bym 26" nowy albo używany w dobrym stanie na allegro.

Napisano

A ja bym brał zdecydowanie 29, dużo łatwiej będzie Ci dobrać geometrię roweru - np wyżej kierownica. 26 cali przy 189 cm wzrostu wygląda komicznie. Aktualnie rynek odchodzi już od 26, więc nie wiem po co się w to pchać tym bardziej przy słusznym wzroście.

Napisano

znalazłem jeszcze w internecie patenty o przystosowywaniu crossow do jazdy "off road" (jakieś szutry, utwardzone ścieżki w lasach)  jako kompromis pomiędzy większymi kołami a przyzwoitym osprzętem za mniejszą cenę, co o tym sądzicie?

Napisano

Co do crossów, one mają bardziej rekreacyjną geometrię, tzn pozycja jest bardziej wyprostowana. Ze swojego doświadczenia nie polecam do pokonywania stromych zjazdów (u mnie również szybkie, mało strome zjazdy ale z koleinami sprawiały problemy). Więc jeśli planujesz tylko po płaskim to są ok, ale jeśli czasem jakieś górki - lepiej mtb 29.

Napisano