Skocz do zawartości

[3000-3500] asfalt/las - 27,5"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

jeśli zamierzasz jeździć po asfalcie i leśnych ścieżkach ( w zależności jakie te leśne ścieżki są, jeśli normalne ścieżki bez żadnych dużych korzeni i uskoków) to może zastanów się nad zmiana rodzaju roweru z MTB na cross'a, w lesie daje rade a po asfalcie śmiga lepiej niż MTB (lżej się jeździ)

 

z tych dwóch co podałeś to scott wypada dużo lepiej niż author

Napisano

Bierz mtb zawsze możesz zmieniać opony i bawić się w terenie jakim chcesz. Sccot jest lepszy.

Napisano
Bierz mtb zawsze możesz zmieniać opony

 

przy kupnie auta też tak doradzasz, kup pożądną terenówkę, zawsze możesz zmienić opony i będziesz miał auto uniwersalne na asfalt i w teren

Napisano

Na początku napisałem, że będę jeździł w proporcjach asfalt/las 50/50. Będą to ubite ścieżki leśne. Bez większych korzeni, uskoków, piachu. Mnie interesuje pokonywanie kilometrów i oglądanie rzeczy. Ale myślałem też o dwóch zestawach dobrych opon bo chcę jeździć w różne rejony. A szlaki są różne. Na pewno będą sytuacje, że szlak będzie przebiegał w 80-90% po asfalcie i na odwrót - po drogach leśnych i szutrowych. Dla czego zatem

 

 

Bierz mtb zawsze możesz zmieniać opony i bawić się w terenie jakim chcesz. Sccot jest lepszy.

 

To jest słabo wytłumaczone. 

 

Nie znam się na rowerach. Jak patrzę na specyfikację to mi to nic nie mówi. Kopiowałem nazwy podzespołów i wklejałem w google żeby co nie co poczytać ale niczego konkretnego się nie dowiedziałem. Najbardziej zależy mi na napędzie, aby był jak najlepiej wykonany. W miarę pokonywania kilometrów i zużywania się roweru zamierzam wymieniać części na lepsze, które by mi bardziej pasowały i byłyby lżejsze.

 

Napisano

Tradycyjnie to chyba kulawo doradzasz, czy tam u was w sklepie nie znają takiego typu roweru jak cross ?

 

Z Authorów to raczej :

http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-author-airline-2013-cross-trekking-gratis-i3505139106.html

 

Na Twoje przytyki drogi Rulezie pozostaje mi tylko kulawy :).

 

Do koła 29 czy 27.5 MTB założysz slicka czy semislicka i spokojnie będziesz użytkował w lżejszym terenie. Do klasycznego crossa grubszej MTB 2,1 czy 2,25 już nie zmiescisz.

 

I tu doradzając MTB 27.5 miałęm na myśli aspekt uniwersalności przy przyjęciu zmiany opony więc daruj sobie kolejnym razem personalne wycieczki.

Napisano

przy kupnie auta też tak doradzasz, kup pożądną terenówkę, zawsze możesz zmienić opony i będziesz miał auto uniwersalne na asfalt i w teren

 

A ile u nas jeździ prawdziwych terenówek większość to SUV-y a to jednak inne auto gdybyś nie zauważył o innym przeznaczeniu i innej konstrukcji.

 

pożądną - a nie czasem porządną

 

Napisano

A ja myślę że 29er na semi slickach będzie optymalny jeśli autor chce MTB. I w teren I asfalt, poza tym większy komfort niż na crossie.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

Napisano

Jaki znowu komfort, dla niektórych na tym Forum każdy rower musi być rowerem MTB, to taka nasza narodowa dewiacja, zobaczcie sobie ile górali sprzedaje się w Europie w stosunku do innych rowerów .

A już żeby w sklepie wyskakiwać z takimi durnotami, to bardzo źle świadczy o tym sklepie i kompetencjach jego pracowników :down:

Napisano

Większa opona, amortyzator inny.

Owszem do jazdy po asfalcie i ścieżkach leśnych cross będzie lepszym rozwiązaniem, ale autor pytał o MTB.

 

Do autora, jeśli interesuje Cię pokonywanie km i zwiedzanie okolic to moim zdaniem powinieneś zainteresować się raczej crossem

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

 

 

Większa opona, amortyzator inny

29er i cross, koło mają to samo 28", jedynie wysokość opony jest różna. Co do amortyzatora to jeśli autor tematu nie będzie jeździł w trudnym terenie to amortyzator 60-75mm czy 100 raczej tak samo będzie się zachowywał.

 

Ja również jeżdżę raczej po utwardzonych drogach + ścieżki leśne i jak jadę ze znajomym (jeździ na MTB), różnica jest kolosalna, ja z byle jakiej górki nie kręcę korbą, znajomy musi kręcić aby mi dotrzymać tępa, lub ja muszę przyhamować, nawet zmiana opon u znajomego na węższe za wiele nie pomogła, mówi że lżej mu się jeździ ale do crossa jeszcze daleko. Dodam że jeżdżę również po ścieżkach leśnych, drogach polnych (omijam piaski, głębokie błoto, duże korzenie) i nie zmieniłbym cross'a na MTB, przy moim stylu jazdy cross sprawdza się bardzo dobrze, a nie ma lekko (±95kg) + raczej agresywna jazda

 

 

 

 

pożądną - a nie czasem porządną

masz rację, tak to jest jak człowiek zaczyna dzień przed 4 rano

Napisano

Kupiłem crossa. Inny model niż omawiane.

 

http://author.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/context-275

 

Długo zastanawiałem się nad wyborem. Nawet w sklepie gdy oglądałem jeden z modeli przed zakupem jeszcze raz przeczytałem ten temat. Pierwsza dłuższa przejażdżka okazała się sporą przyjemnością. Jednak nie jest to idealny rower. Taki kosztowałby dużo więcej.  :) Ale po wprowadzeniu pewnych modyfikacji (kierownica/mostek, sztyca, siodło) powinno być dużo lepiej.

 

Dziękuję za wasze rady.

Napisano

Z głową, ale chyba nie dla kupującego :

(kierownica/mostek, sztyca, siodło) powinno być dużo lepiej

 

Ciekawe co chce z niego zrobić ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...