taktojawojtek Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Cześć Szukam dla siebie roweru. Budżet to 3000-3500 zł. Szczerze mówiąc to nie znam się za bardzo na sprzęcie, dla tego proszę was o pomoc. Który z tych rowerów ma lepsze podzespoły? http://www.scott.pl/...05&id_prod=5100 http://author.pl/row...75/traction-275 Rowerem zamierzam jeździć po asfalcie i leśnych ścieżkach w proporcji 50/50.
Kluska Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Witam jeśli zamierzasz jeździć po asfalcie i leśnych ścieżkach ( w zależności jakie te leśne ścieżki są, jeśli normalne ścieżki bez żadnych dużych korzeni i uskoków) to może zastanów się nad zmiana rodzaju roweru z MTB na cross'a, w lesie daje rade a po asfalcie śmiga lepiej niż MTB (lżej się jeździ) z tych dwóch co podałeś to scott wypada dużo lepiej niż author
fata Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Bierz mtb zawsze możesz zmieniać opony i bawić się w terenie jakim chcesz. Sccot jest lepszy.
MarcinGoluch Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 A ja tradycyjnie Giant Talon 2 27.5. Lekko, w fajnej cenie i rama na dozywotniej gwarancji.
Kluska Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Bierz mtb zawsze możesz zmieniać opony przy kupnie auta też tak doradzasz, kup pożądną terenówkę, zawsze możesz zmienić opony i będziesz miał auto uniwersalne na asfalt i w teren
Rulez Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 A ja tradycyjnie Giant Talon 2 27.5. Lekko, w fajnej cenie i rama na dozywotniej gwarancji. Tradycyjnie to chyba kulawo doradzasz, czy tam u was w sklepie nie znają takiego typu roweru jak cross ? Z Authorów to raczej : http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-author-airline-2013-cross-trekking-gratis-i3505139106.html
taktojawojtek Napisano 19 Marca 2014 Autor Napisano 19 Marca 2014 Na początku napisałem, że będę jeździł w proporcjach asfalt/las 50/50. Będą to ubite ścieżki leśne. Bez większych korzeni, uskoków, piachu. Mnie interesuje pokonywanie kilometrów i oglądanie rzeczy. Ale myślałem też o dwóch zestawach dobrych opon bo chcę jeździć w różne rejony. A szlaki są różne. Na pewno będą sytuacje, że szlak będzie przebiegał w 80-90% po asfalcie i na odwrót - po drogach leśnych i szutrowych. Dla czego zatem Bierz mtb zawsze możesz zmieniać opony i bawić się w terenie jakim chcesz. Sccot jest lepszy. To jest słabo wytłumaczone. Nie znam się na rowerach. Jak patrzę na specyfikację to mi to nic nie mówi. Kopiowałem nazwy podzespołów i wklejałem w google żeby co nie co poczytać ale niczego konkretnego się nie dowiedziałem. Najbardziej zależy mi na napędzie, aby był jak najlepiej wykonany. W miarę pokonywania kilometrów i zużywania się roweru zamierzam wymieniać części na lepsze, które by mi bardziej pasowały i byłyby lżejsze.
MarcinGoluch Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Tradycyjnie to chyba kulawo doradzasz, czy tam u was w sklepie nie znają takiego typu roweru jak cross ? Z Authorów to raczej : http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-author-airline-2013-cross-trekking-gratis-i3505139106.html Na Twoje przytyki drogi Rulezie pozostaje mi tylko kulawy . Do koła 29 czy 27.5 MTB założysz slicka czy semislicka i spokojnie będziesz użytkował w lżejszym terenie. Do klasycznego crossa grubszej MTB 2,1 czy 2,25 już nie zmiescisz. I tu doradzając MTB 27.5 miałęm na myśli aspekt uniwersalności przy przyjęciu zmiany opony więc daruj sobie kolejnym razem personalne wycieczki.
fata Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 przy kupnie auta też tak doradzasz, kup pożądną terenówkę, zawsze możesz zmienić opony i będziesz miał auto uniwersalne na asfalt i w teren A ile u nas jeździ prawdziwych terenówek większość to SUV-y a to jednak inne auto gdybyś nie zauważył o innym przeznaczeniu i innej konstrukcji. pożądną - a nie czasem porządną
Jechan Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 A ja myślę że 29er na semi slickach będzie optymalny jeśli autor chce MTB. I w teren I asfalt, poza tym większy komfort niż na crossie. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Rulez Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Jaki znowu komfort, dla niektórych na tym Forum każdy rower musi być rowerem MTB, to taka nasza narodowa dewiacja, zobaczcie sobie ile górali sprzedaje się w Europie w stosunku do innych rowerów . A już żeby w sklepie wyskakiwać z takimi durnotami, to bardzo źle świadczy o tym sklepie i kompetencjach jego pracowników
Jechan Napisano 19 Marca 2014 Napisano 19 Marca 2014 Większa opona, amortyzator inny. Owszem do jazdy po asfalcie i ścieżkach leśnych cross będzie lepszym rozwiązaniem, ale autor pytał o MTB. Do autora, jeśli interesuje Cię pokonywanie km i zwiedzanie okolic to moim zdaniem powinieneś zainteresować się raczej crossem Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Kluska Napisano 20 Marca 2014 Napisano 20 Marca 2014 Większa opona, amortyzator inny 29er i cross, koło mają to samo 28", jedynie wysokość opony jest różna. Co do amortyzatora to jeśli autor tematu nie będzie jeździł w trudnym terenie to amortyzator 60-75mm czy 100 raczej tak samo będzie się zachowywał. Ja również jeżdżę raczej po utwardzonych drogach + ścieżki leśne i jak jadę ze znajomym (jeździ na MTB), różnica jest kolosalna, ja z byle jakiej górki nie kręcę korbą, znajomy musi kręcić aby mi dotrzymać tępa, lub ja muszę przyhamować, nawet zmiana opon u znajomego na węższe za wiele nie pomogła, mówi że lżej mu się jeździ ale do crossa jeszcze daleko. Dodam że jeżdżę również po ścieżkach leśnych, drogach polnych (omijam piaski, głębokie błoto, duże korzenie) i nie zmieniłbym cross'a na MTB, przy moim stylu jazdy cross sprawdza się bardzo dobrze, a nie ma lekko (±95kg) + raczej agresywna jazda pożądną - a nie czasem porządną masz rację, tak to jest jak człowiek zaczyna dzień przed 4 rano
taktojawojtek Napisano 23 Marca 2014 Autor Napisano 23 Marca 2014 Kupiłem crossa. Inny model niż omawiane. http://author.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/context-275 Długo zastanawiałem się nad wyborem. Nawet w sklepie gdy oglądałem jeden z modeli przed zakupem jeszcze raz przeczytałem ten temat. Pierwsza dłuższa przejażdżka okazała się sporą przyjemnością. Jednak nie jest to idealny rower. Taki kosztowałby dużo więcej. Ale po wprowadzeniu pewnych modyfikacji (kierownica/mostek, sztyca, siodło) powinno być dużo lepiej. Dziękuję za wasze rady.
erzurum Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 hehehe, jak to nie cross przecież napisane cross country !
fata Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 Tylko pisze ale nie ten rozmiar opon ani skok amortyzatora
erzurum Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 ale poza tym rower bardzo fajny, na pewno będzie się dobrze spisywał, z głową poskładany.
Rulez Napisano 24 Marca 2014 Napisano 24 Marca 2014 Z głową, ale chyba nie dla kupującego : (kierownica/mostek, sztyca, siodło) powinno być dużo lepiej Ciekawe co chce z niego zrobić ...
Mod Team michuuu Napisano 24 Marca 2014 Mod Team Napisano 24 Marca 2014 Ciekawe co chce z niego zrobić ... crossa zapewne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.