Skocz do zawartości

[tarcze] 60/70 zł tył/przód. niezawodne


jogi109

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potrzebuję tarczy na 6 śrub. Myslałem o standardzie 180/160, ale jestem lekki więc nie wiem czy to konieczne. Żeby nie było, mam sowje propozycje, ale nie chce sugerować. Polećcie coś, co będzie nie hamowało pulsacyjnie i nie pognie się od temp. bądź od dotknięcia. Cena to maks 140-145 z wysyłką. (może być bez śrubek)

Napisano

63 kg plus rower XC ~11 kg. Deore BR-M615. Set 160/160 nie będzie zbytnio narażony na przegrzanie? Czy nie ryzykować i wziąć 180/160? Najchętniej to kupiłbym 180/180, ale cenowo jestem na grubość złotówek-jak by nie patrzec tarcza +10 zł a adapter 30zł

1.  http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/tarcze/p,tarcza-hamulcowa-deore-slx-sm-rt66-na-6-srub-shimano,98178.html

2.  http://allegro.pl/shimano-sm-rt56-tarcza-hamulca-180-mm-6-srub-i4046971819.html

3.  http://ctbike.pl/unex-nitrite-180-tarcza-hamulcowa.html

4.  http://allegro.pl/komplet-tarcz-avid-g2cs-160-mm-i4044662060.html  (jeżeli taki set bedzie ok.)

5.  http://allegro.pl/tarcz-hamulcowa-avid-hs1-160-mm-nowa-i4047593156.html (to samo co wyżej)

 

Napisano

HS1 jest według mnie za tania jak na oryginał. W tej cenie są chińskie kopie.

Odpuściłbym to coś co masz na pozycji 3. Tylko klocki będzie zdzierać.

 

Z tym wyborem rozmiaru tarcz to jest temat rzeka. Tematów i postów były setki jeśli nie tysiące. Wszystko sprowadza się do terenu i osobistych preferencji. Osobiście w swoim rowerze nigdy nie miałem mniej niż 180/160. Z drugiej strony jeździł ze mną kolega, bardzo agresywnie po lasach i nigdy mu 160/160 nie brakło i to ze słabszym hamulcem.

Napisano

nie ukrywam ze najchętniej kupiłbym te nr 4. natomiast obawiam sie 160 na przedzie. co może być problemem? przegrzewanie, krzywienie, dluga droga hamowania, co jeszcze?

  • Mod Team
Napisano

ważysz tyle co ja komplet 160tek będzie odpowiedni chyba ze dużo "downhilujesz", znaczy sporo zjeździsz w dół, wtedy 180 na przód bo mogą sie grzać.

Napisano

Miejscowosc prudnik, jakies 10 km w lini prostej od naszych braci CZ. Bywam w górach dosc czesto (co ja gadam, na gore 1000 m npm wjezdzam conajmniej 2 razy tygodniowo :P. Troche danych-zjazd ma (zaleznie od strony) od 5-7 km w terenie. Ten krotszy potrzebuje mniej wiecej 8-10 razy zwolnic, z 2 razy prawie zatrzymac. natmiast ten 7 km jest nieco trudniejszy. Ostre hamowanie kolo 8 razy, dohamowanie moze z 2? Pozatym jezdze po lasach, ktore w tym rejonie sa krótkie, ale strome. Szczegolnie, ze wybieram sciezki piesze, jesli tylko moge. Obecnie jezdze cross z decathlonu za 1200 z wsadzona kaseta i z V tektro nie mialem wiekszych problemów. Kilka razy sie zdarzyło ze klamoe dociagnalem do kiery, a rower jedzie, ale to rzadko raczej. Bloto i mokro pomijam. Jedyna rzecz jaka mnie powstrzymuje przed 180/180 (160) to cena adaptera/ów, rower musze poskaldac jak najtanszy.
ps. zapomnialem dodac, ze bardziej skupiam sie na wjezdzie, daje mi wiecej satysfakcji. Zjazd to wisienka na torcie.

Te mi sie podobają :OOOO

http://allegro.pl/komplet-tarcz-formula-one-2x160-mm-avid-hope-i4065890776.html

I co powiecie na te: http://allegro.pl/nowa-tarcza-hamulcowa-baradine-180-mm-avid-shimano-i4076189605.html

  • Mod Team
Napisano

Wszystko zależy od nachylenia i twojej odwagi :D bo nawet na lekkim spadzie można zagotować hamulce jak sie chce :D

 

O tarczach formuli rożnie mówiono ale zdarzało sie że był problematyczne a tej baradine bym nie brał, lepsza będzie avidowaska G2CS

Napisano

Jeżeli się okaże, że tarcze jednak powinny być większe, to pomoże coś hamowanie tyypu raz a dobrze, niżeli na hamulcu z góry na dół?

Napisano

Kup większe tarcze chyba że masz parcie na niską wagę komponentów albo musisz skrobać się po tyłku w związku z dodatkowymi wyższymi wydatkami. 

Komponenty powinno wybierać się tak żeby móc ich używać bez myślenia o tym co się z nimi dzieje i że nie daj Boże się je skrzywdzi.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...