Konrad55 Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Witam dotychczas jeździłem merida crossway 300 zmieniłem tylko pedały na spd i opony . Postanowiłem kupić sobie szosówkę ale nie wiem jaką bo bardzo się na tym nie znam jeżdżę praktycznie tylko w weekendy ok. 100km . Z góry dziękuje za odpowiedz
erzurum Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 no to Ci się dystans na pewno zwiększy na takiej szosie jak nie masz jakiś nietypowych wymagań, to ta będzie bardzo dobra: https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLPULT2/planet-x-pro-carbon-shimano-ultegra-road-bike
Mod Team adamos Napisano 16 Marca 2014 Mod Team Napisano 16 Marca 2014 Szczerze mówiąc, to przy zoptymalizowaniu budżetu, wolałbym dołożyć do RT-57. O wiele lepsza, sztywniejsza rama.
Rulez Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Ale czy do takiej jazdy potrzebna jest sztywniejsza, czy raczej komfortowa rama ?
Mod Team adamos Napisano 16 Marca 2014 Mod Team Napisano 16 Marca 2014 Rulez, tu nawet nie chodzi o zawansowanie i wygodę jeźdzca. Czytałem często powtarzające się opinie o Pro Carbon (przynajmniej dotyczące tych starszych wesji, nie wiem jak jest z obecną), że przy wstawaniu na pedały na podjazdach dosyć mocno się gnie i pracuje, przez co jest mniej efektywna.Poza tym o jakich różniacach w komforcie dyskutujemy? To jest szosa.
tobo Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Sztywność i komfort nie stoją ze sobą w sprzeczności. Jeżdżę na takiej hybrydzie: dosyć przyjazna geometria, widelec z gięciem, rama z pracującą podsiodłówką, opony 25c i suport bb90 który zapewnia ramie sztywność przy agresywniejszej jeździe. Można podyskutować o różnicach w komforcie - niby dlaczego nie? Chyba że ktoś uznaje że szosa ma dać komfort roweru z pełną amortyzacją, ale tak raczej w przypadku szosy nie jest.
Mod Team adamos Napisano 16 Marca 2014 Mod Team Napisano 16 Marca 2014 Dobrze, podyskutujmy zatem.Porównując te dwa, powyżej pomienione rowery szosowe, jakie Twoim zdaniem będą różnice w komforcie?Przy czym miejmy na uwadze także to, że to pierwsza poważna szosa autora zakładającego temat.
Rulez Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 To jest pierwsza szosa, więc przy takim budżecie proponuję zakładającemu temat, udać się do jakiegoś poważnego sklepu w celu dobrania ramy optymalnej do możliwości . Weekendowe przebiegi 100 km to raczej mało, żeby uznać, że "Konrad55" sam dobierze optymalną ramę. Na pewno zakup "na pałę" z internetu to zły pomysł .
Mod Team adamos Napisano 16 Marca 2014 Mod Team Napisano 16 Marca 2014 Oczywiście jestem za przymiarką, tylko co tak naprawdę da 10min. przejażdzka na rowerze wokół sklepu? Też można podjąć złą decyzję zakupową, Poza tym, to w którym polskim sklepie dostaniesz tak dobrze wyposażony rower szosowy na niezłej, karbonowej ramie za podobne pieniądze? Trudna decyzja.
Rulez Napisano 16 Marca 2014 Napisano 16 Marca 2014 Nie przejażdżka, tylko konsultacja w poważnym sklepie, pomiar i dobór właściwej dla charakteru jazdy i poziomu bikera ramy ... wcale nie musi w tym sklepie kupić, ale będzie wiedział czego szukać.
PjeseczeQ Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Polecam wybrać się do dealera danej marki z konkretnymi oczekiwaniami - pomogą na pewno. Chociaż trochę. 6k to już sporo kasy i warto wszystko na spokojnie przemyśleć, bo rower po przejechaniu 100 km już jest sporo mniej wart niż nowy, salonowy egzemplarz - po co kasę tracić ?
Konrad55 Napisano 17 Marca 2014 Autor Napisano 17 Marca 2014 Dzięki wszystkim za opinie i propozycję . Jednak mam problem z doborem ramy, mój wzrost to 177cm, teraz jeźdże na rozmiarze 54 tak mi doradzili w sklepie (może chcieli tylko wepchać mi ten rozmiar bo innego nie mieli). Mieszkam 40km od Lublina, może znacie jakiś dobry sklep gdzie by coś doradzili? Rowery podane w linkach można kupić tylko na tej stronie bo porównując osprzęt z tymi co ja oglądałem są dużo lepsze, oczywiście w tym przedziale cenowym? .
Rulez Napisano 17 Marca 2014 Napisano 17 Marca 2014 Rozmiar ramy 54 niewiele znaczy (w różnych firmach rama 54 ma różne długości i inne parametry), ważne są takie parametry jak długość ramy, wysokość główki itd ..., w porządnym sklepie rowerowym powinni mieć przyrząd do pomiarów oraz jakiś program do obliczeń, w dodatku kogoś, kto potrafi dobrać ramę do poziomu, możliwości fizycznych, stylu jazdy, itd ... dopiero po konsultacji i wyliczeniu prawidłowych rozmiarów ramy można szukać optymalnego roweru ... Przy takiej kwocie do wydania na rower, jest to wg. mnie niezbędne. Co do Lublina i jakiegoś porządnego sklepu, niech się wypowiedzą lokalesi ...
Rulez Napisano 23 Marca 2014 Napisano 23 Marca 2014 A co sam zrobiłeś w celu dobrania optymalnej ramy ?
Konrad55 Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Napisano 6 Kwietnia 2014 Warto poczekać do końca czerwca na Planet x RT-57 czy lepiej kupić Planetx Pro carbon od razu. Czy jest jakaś odczuwalna różnica w obu tych modelach?
1415chris Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Jak mozesz poczekac, to warto. Model Pro do pieknych nie nalezy. Widelki, wezel suportu i polaczenie glowki ramy z widelcem sa paskudne. W RT57 wyglada to juz na przyzwoitym poziomie, do tego masz szeroka mufe i tapered glowke. Ogolnie duzo ladniejsza i nowoczesniejsza rama.
Konrad55 Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Napisano 6 Kwietnia 2014 Chodzi mi bardziej o osprzęt , czy warto dołożyć te 1000zł ? Wygląd jak dla mnie to drugorzędna sprawa
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Nie całkiem o wygląd chodzi, rama R57 ma nowsze rozwiązania, jest bardziej przyszłościowa, jak rozumiem ze specyfikacji obydwa rowery są na Ultegrze - różnica 10 a 11 rzędów z tyłu w R57 + lżejsze o 170 gr. koła w R57 . Sam sobie odpowiedz czy warto. Według mnie do "normalnej jazdy" nie.
tobo Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Wg mnie warto wybrać nowszą wersję napędu - kultura pracy ultegry 2x10 i 2x11 jest duża na korzyść tej drugiej.
Rulez Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Tylko czy amator zauważy tą kulturę pracy , 105 zapewne wystarczyła by z palcem w d.
mklos1 Napisano 6 Kwietnia 2014 Napisano 6 Kwietnia 2014 Przy czym miejmy na uwadze także to, że to pierwsza poważna szosa autora zakładającego temat. Pierwsza w ogóle. Dlatego nie wydaje mi się, że sztywność ramy nie jest aż tak istotną kwestią.Trudno to ocenić, co komu podchodzi nawet po kilkuset km, skoro nie ma punktu odniesienia do innych. Tak jest w moim przypadku. Mój "Ridley" jest dość mocno odlajtowany i przez to dość wiotki. Ale mi to w zupełności nie przeszkadza.
Konrad55 Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Napisano 7 Kwietnia 2014 Mam jeszcze jedno pytaniea jak jest z gwarancją w tych Planet X ??
Mod Team adamos Napisano 7 Kwietnia 2014 Mod Team Napisano 7 Kwietnia 2014 jak jest z gwarancją w tych Planet X ? http://www.planetx.co.uk/help/warranty
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.