Skocz do zawartości

[Łancuch] Przeskakiwanie, skracanie


Patryk606

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem nowym użytkownikiem na forum i zwracam się do was z problemem dotyczącym łancucha.

 

Posiadam rower CUBE Acid 2009

 

Dokł. Spec: http://www.bikestats.pl/rowery/Cube-Acid-2009_1142_1526.html

 

Po małym wypadku w którym zmieliło mi przerzutkę i łancuch.

Zakupiłem nową 

Shimano Deore XT RD-M772 Shadow SGS

oraz łancuch 

Shimano Deore CN-HG53 114 ogniw

 

Wcześniej łancuch dośc mocno mi przeskakiwał przy mocniejszym nacisnieciu pedał na cięższym biegu.

Przerzutka była juz dosć zużyta aż wkoncu ją zmieliło, łańcuch też swoje przeżył..  Myslałem, że to tego powód więc kupiłem obie rzeczy nowe.

Czytając po forach, ludzie piszą, że z automatu wymienia się tylną kasetę i zębatki na korbie.

Oglądowo nie wyglądają one najgorzej więc zdecydowałem się ich nie wymieniać.

 

Moje pytanie dotyczy łańcucha..   W specyfikacjach modeli napisane jest HG53 108 ogniw.. ja kupiłem 114..

Polecacie skracać łańcuch samemu czy oddać go komuś aby tego nie zepsuć.. ?

Oraz co możecie mi powiedzieć w sprawie przeskakiwania. ?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi. 

Patryk.

 

 

Napisano

Łańcuch można skrócić samemu skuwaczem, a długość ustawiasz tak, aby łańcuch założony z  przodu na największym blacie i z tyłu na największej koronce (maksymalny przekos) dotknął do pierwszego ogniwka, a reszta wisiała do dołu, tak jak w przypadku mierzenia obwodu centymetrem krawieckim.

Co do zużycia to zależy ile przejechałeś na poprzednim łańcuchu. Jeśli przeskakiwał to podejrzewam, że blaty i kaseta również są do wymiany :)

Napisano

Ile przejechane na zestawie przed wypadkiem? Możliwe że musisz wymienić kasetę bo z reguły po 1000km jest już na tyle wytarta że nowy łańcuch już się na niej nie ułoży. Wymiana blatów korby za to nie jest taka pilna. Po pierwsze podczas jazdy korba robi mniej obrotów niż koło (można to łatwo obliczyć dzieląc ilość zębów kobry przez ilość zębów trybów). Po drugie łańcuch na korbie wspiera się na większej ilość zębów.

 

 

 

a długość ustawiasz tak, aby łańcuch założony z przodu na największym blacie i z tyłu na największej koronce (maksymalny przekos) dotknął do pierwszego ogniwka, a reszta wisiała do dołu, tak jak w przypadku mierzenia obwodu centymetrem krawieckim.

Prościej odmierzyć łańcuch tak aby na najwyższym biegu wózek przerzutki był ustawiony prostopadle do podłoża (tzn prosta przechodząca przez osie kółek przerzutki jest prostopadła do podłoża). W każdym razie oba sposoby działają

Napisano

Tutaj na zdjeciach blaty i kaseta.:

 

d40776a86a875607m.jpg

 

6863983c76c365f1m.jpg

 

753912615ab6e2e2m.jpg

 

 

średni blat jest najbardziej zużyty.. i to na nim najbardziej mi przeskakiwalo.  

Opłaca się w ogóle na to zakładać nowy łancuch Deore HG53 ?

Napisano

Faktycznie, średni blat zużyty. Należałoby go wymienić. Jeśli chodzi o kasetę to wypadałoby wymienić najmniejsze tryby. Są do nabycia osobno ale wymiana więcej jak 3-4 czasem wychodzi drożej niż sama kaseta.

  • Mod Team
Napisano

Nie zdewastuje ale jechać nie będziesz mógł :P W ogóle . Moim zdaniem wymień kasetę, ta deore jest bardzo dobra i tyle. zębatki w korbie bym póki co nie ruszał. Choć jak masz kasę to i ją możesz wymienić.

Napisano

No chodzi o to ze chcialbym juz pojezdzic a jak wpadnie te 70zl na kasete to ja kupie.

 

Teraz dzien kobiet, same wydatki.

Dzieki wszystkim. Temat wyjasniony.

  • Mod Team
Napisano

Nowy łańcuch pogorszy tylko sprawę. jeździj na tym co masz, jak kupisz kasetę z łańcuchem, wtedy zmień komplet.

Napisano

Ale tamten stary łancuch jest pokrzywiony bo zmieliło mi go razem z przerzutką...

A nowy juz kupiłem.

 

Czyli radzisz  w ogóle nie jezdzic az nie kupie kasety ? 

  • Mod Team
Napisano

Nikt ci nie broni jeździć ale jak założysz nowy łańcuch do tej kasety to zrozumiesz o czym mówię :P powodzenia ;)

Napisano

Zawiozłem dziś rower do serwisu i kupiłem kasete..  Wyszła tyle co na allegro z przesyłka.. ;p

 

Okazało się że moje tylne koło ma rozregulowaną piastę a regulacja to 60zł..

 

Jest na forum moze jakiś poradnik jak samemu wyregulować piastę ? 

 

Chodzi o to ze os z jednej strony wystaje 1,5 cm a z drugiej 0,5 cm.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Okazało się że moje tylne koło ma rozregulowaną piastę a regulacja to 60zł..

Ktoś cię ładnie, wręcz mistrzowsko naciągnął na kasę :D a poradników na temat kół i piast jest sporo np:

- http://punkxtr.blox.pl/2011/05/Serwis-piast-na-kulkach.html

- http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580

Napisano

Taka regulacja jest bardzo prosta. Wystarczy wykręcić oś piasty i rozkontrować stożkistożki (konusy). Ustawić w odpowiednim miejscu i skontrować z powrotem. Do rozkręcenia stożków potrzęba specjalnych wąskich kluczy ale komplet kosztuje mniej jak te 60zł a regulacja to około półgodziny roboty.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...