Skocz do zawartości

[Napęd] [gazelle] elektryczny napęd, problem z baterią


adamon

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam 

Jako, że to pierwszy post na tym forum, więc ładnie się przywitam:

Dzień dobry :)

wracając do tematu - dałem do działu napęd- jeżeli źle proszę o przeniesienie 

Kupiłem rower Gazelle Innergy - używany - z popsutym wspomaganiem, które udało mi się naprawić :)

Jednak w ferworze walki z naprawą wspomagania kupiłem nową baterię po okazyjnej cenie. 

Stara bateria (brązowa) jest dość wyeksploatowana więc chciałbym użyć tej nowej.

Jednak użycie jej nie jest takie proste, trzeba ją aktywować w rowerze :(

Czy może mi ktoś pomóc w aktywacji tej baterii ??? 

Napisano

Każdą baterię trzeba aktywować specjalnym kablem w rowerze, bez tej aktywacji pokazuje się na wyświetlaczu Error 1 

 

Napisano

I co nie jeździ ?Co m

a na celu ta aktywacja ? To jakies zabepoieczenie kradzieżowe czy też jakaś kalibracja baterii ?

Napisano

Tak samo jak w BMW, trzeba wpisać nowy akumulator, aby auto dostodowało się do niego.

Znajdź jakiegoś magika ze sprzętem powinien dać radę.

Napisano

I co nie jeździ ?Co m

a na celu ta aktywacja ? To jakies zabepoieczenie kradzieżowe czy też jakaś kalibracja baterii ?

Nie jeździ :-(

Jest to takie zabezieczenie na przyszłość firmy :-(

każda nowa bateria kosztuje i jeszcze kosztuje uruchomienie jej

Napisano

Ile wyjsc ma ta bateria ? Moze na chwile spiac obie z rowerem a potem stara odpiac ?

 

Wysłane z mojego GT-I9100P przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Bateria ma 4 piny 

Z tego co się dowiedziałem to "kabel" a w zasadzie "interfejs z monitorem" którym dopisuje się baterię, łączy się przez internet z bazą gazelli i sprawdza czy rower o takim numerze nie jest kradziony, a dopiero po tej operacji ustawia na baterii i osprzęcie na rowerze takie same kody "kreskowe" o ile dobrze zrozumiałem :-)

Więc nie da się tego obejść :( 

Czeka mnie wizyta www.chillride.pl/‎ 

lub w   www.bicykle.com.pl 

Koszt 150 -200 zł :(

Z tego co wiem to w nowszych już zaprzestano tego typu zabezpieczeń, mój rower jest z 2010 roku 

Napisano

A może spróbować przełożyć z nowej baterii do starej same ogniwa li-jon. W takiej sytuacji pozostaje stara elektronika zabezpieczająca baterię co powinno umożliwić normalną eksploatację roweru.

Napisano

A może spróbować przełożyć z nowej baterii do starej same ogniwa li-jon. W takiej sytuacji pozostaje stara elektronika zabezpieczająca baterię co powinno umożliwić normalną eksploatację roweru.

Myślałem o tym, ale nową baterię mam złotą(11A), a starą brązową (7A)

Napisano

Napięcie pracy musi mieć takie samo,prawdopodobnie posiada nowocześniejsze ogniwa o większej pojemności, ale to nie oznacza że będzie pobierany większy prąd z baterii. Wbudowana elektronika może odpowiadać za ładowanie baterii, ale polega ono min na ładowaniu do osiągnięcia określonego napięcia. To że zastosowno większą pojemność oznacza tylko trochę dłuższe ładowanie i dłuższy czas pracy na baterii.

Napisano

Na wszelki wypadek warto po otwarciu baterii sprawdzić ilość ogniw czy jest taka sama w obu przypadkach. Na ogniwach będzie przymocowany czujnik temperatury, jeśli nie będzie znaczących różnic między bateriami to można przełożyć elektronikę. Oczywiście warto zachować ostrożność ponieważ jest to praca pod napięciem, wprawdzie niewysokim ale o zwarcia nietrudno i można coś uszkodzić, a nawet spowodować pożar.

  • Mod Team
Napisano

Na pewno watro sie zaopatrzyć w jakikolwiek multimetr. te najprostsze to koszt 20zł a mierzą całkiem przyzwoicie i sie zawsze mogą przydać. Obcowanie z baterią litową nie jest jakieś szczególnie niebezpieczne, ogniwo ma napięcie 1.2V, nie wiem na jakie napięcie jeździ silnik, w każdym bądź razie pod żadnym pozorem nie wolno zwierać styków zasilających.

 

Może popłynąć tak duży prąd ze element zwierający sie wspawa w styki a dalszy przepływ prądu może spowodować nawet wybuch ogniw ... do dość niebezpieczne. Dlatego staraj sie zasłaniać styki.

Napisano

Bateria ma 36V 

Kontaktowałem się z osobą która regeneruje stare baterie, właśnie przez wymianę ogniw, i  z tego co mi powiedział to elektronika nie pasuje z mniejszej do większej, a już na pewno on by nie ryzykował taką przekładką :-(

Chyba nie będę się bawił w przekładkę :-(

Czeka mnie wyjazd do Katowic z rowerem - żona już widzi dobre tej wycieczki strony - odwiedzimy Ikeę :-(

 

 

PS tu jak byście chcieli taki napęd zobaczyć to z demobilu :

http://allegro.pl/gazelle-inergy-caly-naped-28-i4027224510.html

Napisano

Kolego Puklus jedno naładowane ogniwio li-jon ma napięcie 4,2 V. Jeśli bateria ma 36V to znajduje się tam 8 ogniw.

Kolego adamon czy mógłbyś rozebrać starą baterię i zrobić zdjęcia?

Napisano

Pewnie mógłbym ale na razie jak nie mam dopisanej nowej to może lepiej niech stara jeszcze chodzi :-)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...