wojnest Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Witam, kupiłem nowe stery - klasyczne Campagnolo Record. W związku z tym mam pytanie: czy smar którym są nasmarowane łożyska po wyjęciu z pudełka to smar magazynowy czy montażowy? W instrukcji nie ma na ten temat ani słowa. Pozdrawiam
1415chris Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Chyba nie myslisz, ze producent bedzie oczekiwal od Kowalskiego, ze ten sam sobie usunie smar z lozysk i zastosuje odpowiedni?
wojnest Napisano 21 Lutego 2014 Autor Napisano 21 Lutego 2014 Żaden Kowalski nie kupi sterów Campagnolo...
mklos1 Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Zadaj pytanie producentowi, jeżeli masz wątpliwości. W przypadku łańcuchów jest to zwykle smar docelowy.
Fenthin Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Żaden Kowalski nie kupi sterów Campagnolo... Ponieważ? Mało to "niebiednych" Kowalskich? Zresztą, jeśli nawet nie taki, to Smith czy inny Meier kupi i nie będzie zastanawiał się nad tego typu sprawami, tylko wsadzi je do roweru lub zaniesie całość do serwisu. Osobiście po prostu włożyłbym łożyska i jeździł.
wojnest Napisano 21 Lutego 2014 Autor Napisano 21 Lutego 2014 Nie chodzi o pieniądze tylko o to że Kowalski bez odpowiedniej wiedzy będzie wolał kupić stery za 15 zł niż za 250 zł.
Fenthin Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 Kowalski bez odpowiedniej wiedzy kupi to, co sprzedawca mu akurat wciśnie. A sprzedawca widząc kasiastego "łosia" wciśnie mu nawet Chris Kingi kosztujące tyle co cały rower za marketu. Ale nie o tym temat
aflo Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 W przypadku łańcuchów jest to zwykle smar docelowy. Jak docelowy smar? Na łańcuch daje się olej. Łańcuch w pudełku jest w smarze na czas magazynowania, po wyjęciu go z pudełka robimy szejka, żeby pozbyć się smaru i dajemy olej.
mklos1 Napisano 21 Lutego 2014 Napisano 21 Lutego 2014 To jest jeden z rowerowych mitów rozpowszechniany jak świat długi i szeroki, a to nie jest prawda. Na forum w co najmniej 3 miejscach jest link do wywiadu z przedstawicielem Shimano, który o tym mówi. Obstawiam, że u innych producentów jest tak samo. Gdyby to nie miałby być smar docelowy, nikt nie zadawałby sobie trudu w dokładnym powlekaniu łańcucha smarem stałym. Do zabezpieczenia antykorozyjnego wystarczyłoby zanurzyć łańcuch w byle jakiej oliwie (tańsze w produkcji).
tobo Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Jak docelowy smar? Na łańcuch daje się olej. Łańcuch w pudełku jest w smarze na czas magazynowania, po wyjęciu go z pudełka robimy szejka, żeby pozbyć się smaru i dajemy olej. A co z łańcuchem w fabrycznie złożonym rowerze? Każdy Kowalski który kupuje taki rower ma zdjemować łańcuch i go pucować? Firma X kupuje od Shimano łańcuchy, usuwa smar fabryczny i zakłada do rowerów z "właściwym"? Zmartwię Cię, w instrukcji roweru nie ma na ten temat ani słowa.
burz Napisano 22 Lutego 2014 Napisano 22 Lutego 2014 Jak docelowy smar? Na łańcuch daje się olej. Łańcuch w pudełku jest w smarze na czas magazynowania, po wyjęciu go z pudełka robimy szejka, żeby pozbyć się smaru i dajemy olej. W życiu! Oryginalny smar producenta (przynajmniej jeśli chodzi o Shimano XT) jest świetny, łańcuch jest cichy i super pracuje. Wszystkie smarowidła po... to substytuty:)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.