Skocz do zawartości

[napęd] Regeneracja - jak?


Krezystof

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, jak mozna przywrócić zuzyty troche juz napęd (łańcuch skacze), żeby zaczą lepej działać (wiadomo, że na krótki czas) ale jednak żeby to wystarczyło na pare km. Słyszałem o piłowani pilnikiem zębatek, co o tym sądzicie/jak to wykonać najelpiej?

Napisano

Piłuje to się zębatki jeszcze dobrego napędu, gdy nowy łańcuch po założeniu skacze - a nie kompletnie zajechanego...

Operacja taka wcale nie jest "na krótki czas" - może przedłużyć życie kasety nawet kilkakrotnie :!!:

Napisano

Ja pilnikiem do metalu (okragłym) przerabialem zebatki od korby. aktualnie dorobilem sie drugiej, a blat jak przeskakiwal tak po przerobieniu pilnikiem od 1400km ani razy nieprzeskoczył :]

Napisano

dzieki za odpowiedz, bede musial sie zabarac za to bo przeskakuje mi na 2 w korbie i kurcze mam nierobieralna korbe to bedzie zabawa.. z lancuchem mozna cos zrobic? wlasnie wsadzilem go do wody z proszkiem i mocze :) zastanawiam sie czy nie zalozyc go odwrotnie (strone co byla do zabkow obrucic i zeby byla na zewnatrz

Napisano
bo przeskakuje mi na 2 w korbie
Myślałem że piszesz o kasecie - z blatami w korbie jest o tyle łatwiej, że mają większą średnicę - czyli mniejszą tendencję do przeskakiwania. Powinno być ją łatwiej przywrócić do życia :)

Gorzej że masz korbę nierozbieralną... ja ostatnio piłowałem nierozbieralną kasetę - to był horror - trzy największe tryby na nowym łańcuchu przeskakiwały (pewnie dlatego że tytanowe są, to się szybciej zużyły) :D

  • 1 rok później...
Napisano

tak a propos pierwszego linka: blah, wymieniać łańcuch do tysiąc km...? sorry ale przejechałem na kasecie xt 2500km, wymieniłem łańcuch (XTR na XTR) i po przejechaniu 200km nie przeskoczył mi ani ćwierć razu. jak przejadę 2500 na nowym łańcuchu, to pewnie zarzucę ten stary i przypuszczam, że też będzie działało.

 

łańcuch xt jest kilka złotych tańszy od xtr'a, poza tym słyszałem rozsądnie brzmiącą teorię, że łańcuch lepiej kupić o klasę wyższy, niż kasetę.

 

trzymając się tego, wychodzi na to, że na prawie 3kkm użytkowania wymieniłem łańcuch za 70zł, a wymieniają co 1kkm nawet na xt wyszłoby jakieś 170zł. przypuszczając, że po 4kkm moja kaseta będzie bezużyteczna i będę musiał kupić nową, to i tak będę finansowo do przodu.. ale nie przypuszczam, żeby miała przejechać >2,5kkm i działać w 100% prawidłowo i nagle się zrypać w 1kkm...

 

fakt, że gościu deklaruje się, że przejechał na kasecie kilkanaście kkm, skoro wydał niemal tysiąc złotych?

Napisano

ja to robie nieco inaczej mam 2 łańcuchy które zmieniam co ok.400km i w taki sposób jeżdżę 2 razy więcej na jednym napędzie jedyne co tracę to 50zł na drugi łańcuch. można tak samo robić z 3 łańcuchami.

Zrobię na jednym 400km zakładam drugi a ten jeżdżony wkładam do nafty na jakiś tydzień jeżdżę już na tych dwóch łańcuchach jakieś 10miesiecy jeszcze ani razu nic mi nie przeskoczyło na kasecie zero problemów - Wam tez tak radze zrobić<_<

Pozdro

Napisano

Sam tych metod jeszcze nie stosowałem, nie oceniam fachowości zawartych tam porad.

W każdym razie wszystkie teksty opisują regenerację zębatek przez szlifowanie, co dotyczy tytułu tematu - regeneracji napędu ;)

A, ten ostatni link nie prowadzi prosto do artukułu, sorry :/ Jakby ktoś miał "problema" (?!) to =>Sprzęt=>Szlifowanie kaset.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...