Skocz do zawartości

[spd] dla nowicjusza/w zwykłym obuwiu


FreakWL

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie, jako że zima prawdopodobnie powoli odchodzi zamierzam zakupić swoje pierwsze spd.

Ważę ok. 85 kg. Obuwie już posiadam. Pozostał tylko zakup pedałów. I tu pojawia się moje pytanie.

Czy da się pogodzić zamontowanie spd z jazdą w "cywilnym" obuwiu raz na jakiś czas?

Spotkałem się z:

VP-X93 (platformowo/spd)

SHIMANO SPD PD-M424 (platformowo/spd)

SPD SHIMANO PD-M520 (z plastikowymi nakładkami) - czy te nakładki się połamią się jak zapałki?

 

Chciałbym wydać w porywach do 150 ,-

Nie żebym któreś z powyższych faworyzował, więc nie krępujcie się z innymi sugestiami :)

Pozdrawiam.

Napisano

Jeśli zamierzasz jeździć w butach spd i cywilnych to kup model 324 - to lepsze rozwiązanie niż dopinana śliska platforma z plastiku. 

Jeśłi zamierzasz sporadycznie skorzystać z butów cywilnych to wybierz 424.

W sytuacji awaryjnej jazda w butach spd na  pedale wielkości 520tek jest też jak najbardziej możliwa, choć nie tak bardzo komfortowa - z tym że przy takich pedałach jednak z założenia jeździ się wpiętym. 

Napisano

można śmigać w normalnych butach ale jest niewygodnie bo maja miękka podeszwę i mniejsze podparcie.

jeżeli już chcesz pedały shimano to proponuję coś z większą platformą np: pd M530

Napisano

Kup 520 `stki ...

 

Jak już się przyzwyczaisz do SPD to okazyjna jazda w zwykłym obuwiu nie będzie występowała:) ...

Mam te  plastikowe nakładki na SPD ... i ostatni kontakt z nimi miałem jak je zdejmowałem po zakupie butów SPD :)

Nakładki awaryjnie się nadają do jazdy.

Jednak stoję na stanowisku że są zbędne i nie ma większego sensu bawienie się w system platforma + SPD ...

Jazda w SPD jest zwyczajnie tak zarąbista że nie chce sie wracać do platformy nawet podczas jazdy "po bułki" do sklepu :)

 

Pozdro

 

 

Napisano

Nakładki SM-PD22 są dobrze wykonane, na początku przygody z spd miałem zamontowane ale w sumie to nie wiem po co :P 

One są potrzebne tylko wtedy jeśli chcemy jechać bez wpinania się ( w zależności od sytuacji np do pracy w normalnych butach bez szaleństw)

Teraz leżą i narasta warstwa kurzu na nich ;)

Moje pierwsze pedały to 520, przeszły ze mną dużo w mtb/xc i nigdy nie nawaliły(mają 5 lat i tysiące km, regularny serwis) ;) 

Napisano · Ukryte przez premier2, 19 Lutego 2014 - Spam
Ukryte przez premier2, 19 Lutego 2014 - Spam

Mam nowe M545 na sprzedaż za 150 zeta, w ogóle nie używane, przywiezione a Austrii, w zestawie bloki Ritchey.

Napisano

Jak już się przyzwyczaisz do SPD to okazyjna jazda w zwykłym obuwiu nie będzie występowała:) ...

Dokładnie, też tak myślałem, że jak kupię SPD, to będę zamiennie jeździł w zwykłych butach. G.. prawda, od tamtego czasu, jak biorę rower, to zakładam buty z blokami, innej opcji nie ma.
Napisano

Może noski? Też się fajnie jeździ, a praktycznie nie ma ograniczeń w jakim obuwiu. Jak będziesz miał SPD, nie będziesz chciał w cywilnym obuwiu jeździć.

Bardzo lubię SPD, ale raz na jakiś czas zaliczam glebę i myślę o powrocie do nosków. Po lesie super, ale czasem jestem na drodze i tam już nie mam takiej pewności.

Napisano

Reasumując: pewnie wyjdzie na to, że faktycznie nie będę zbyt często jeździł w cywilnym obuwiu, ale jak już będę to wolałbym mieć pewnie przynajmniej trochę wygody podczas jazdy. Pierwsza opcja: 520 ale z nakładkami (jak ktoś zwrócił uwagę,średnio spełniają swoją rolę, ale jednak..), 324 ani 424 szczególnie mnie nie przekonują (toporne, ale z nich 324 solidniejsze) i m545 to już inna półka, ale bardzo fajne, i na koniec slx z większą powierzchnią dla zwykłego obuwia.

Z poniższych wywodów mogę wstępnie wyróżnić po przetworzeniu w swojej mózgownicy 3 opcje:

520, 530 - cena akurat, plus powiedzmy dam radę raz na jakiś czas przejechać się w innych kierpcach (ze wskazaniem na 520)

545 - sprawiają mega wrażenie, ale już kosztują trochę więcej, a u mnie grosz się liczy. 

 

Więc pewnie wybór padnie na 520 z nakładkami.

Napisano · Ukryte przez premier2, 19 Lutego 2014 - Spam
Ukryte przez premier2, 19 Lutego 2014 - Spam

545 - sprawiają mega wrażenie, ale już kosztują trochę więcej, a u mnie grosz się liczy.

 

 

To CI smaczka zrobię :P 150 zeta i są Twoje :P

zz8c.jpg

Napisano

Mocowanie klatki w 545 sypie się, podobnie jak 424 - ona nie odpada ale wisi luzem od zewnętrznej strony (mam oba modele tych pedałów). 545 miałem w rowerze miejskim więc nie widziały ani grama stresu terenowego.

424 w porównaniu do 324 to trochę inne zastosowanie - te pierwsze to pedały mtb z klatką, te drugie to pedały "kombi" czyli właściwie najbardziej pasuące do sugerowanego przez Ciebie zastosowania.

Na 520tkach i 545tkach niezbyt wygodnie jeździ się w butach "cywilnych" - ich podeszwy są trochę za miękkie i mechanizm wpięcia czuć. 

 

 

Napisano

jezdzilem w M520 z nakladkami i to rozwiazanie jest beznadziejne - podparcie jest male i kilka razy uderzylem sie kolanem w rame przez to jadac do pracy - mam 2 km do pracy i nie bede spd wozil na zmiane. do tego jest lipa bo nakladki ciążą w dół i stając na swiatlach zawsze trzeba butem obrócić pedał żeby mieć nakładkę na górze.

 

Kupiłem 424 i to jest mega dobre rozwiązanie, but z twardą podeszwą i nie ma mowy o zeslizgiwaniu się a podparcie jest dużo lepsze. SPD działają identycznie jak w 520.

 

polecam Ci 424 ew te wyzej srebrne bo wygladaja prawie tak samo.

Napisano

Ja gdy muszę czasami jechać w normalnych butach to po prostu wymieniam pedały na platformowe. Cała operacja trwa około 2 min. Za każdym razem smaruję gwinty smarem.

 

Napisano

Ja gdy muszę czasami jechać w normalnych butach to po prostu wymieniam pedały na platformowe. Cała operacja trwa około 2 min. Za każdym razem smaruję gwinty smarem.

Czym Ty to odkręcasz i w jaki sposób ? Bo u mnie to jest szarpanie na 15 min i absolutnie nie przyjemna czynność (gwinty posmarowane).

 

Co do pedałów, ja z podobnym założeniem kupiłem M530. Zdarza mi się wypinać i jechać "na nich" lub też sporadycznie w innych butach.

Moje uwagi; trzeba mieć buty na twardej podeszwie, porównując do zwykłych pedałów (nawet przeciętnych) jest raczej ślisko.

Nie poleciłbym tego rozwiązania na dłuższą metę.

Napisano

Jeśli nie masz specjalnego klucza do pedałów to można użyć zwykłej 15tki lub jeszcze lepiej klucza imbusowego 6 mm. Dokręcasz imbusem odkręcasz 15tką. Jako przedłużki możesz użyć zwykłej rurki od instalacji wodnej, tania i długość można dostosować :)

Napisano

Płaski klucz 15 lub imbus. Odkręcając po raz pierwszy trochę się siłowałem. Teraz za każdym razem idzie bez problemu. To że robię to parę razy w roku na pewno pomaga - gwinty się nie zapiekają

Napisano

Ja mam VP-X93 i polecam. Tez tak myslalem ze jak sie przyzwyczaje do SPD to mi platforma na nic nie bedzie potrzebna. Po czym pojezdzilem troche po mocno uczeszczanych skrzyzowaniach i chodnikach przy ktorych ktos postawil znak DDRiP i stwierdzilem ze jazda przypietym do roweru kiedy w kazdej chwili moze mi ktos wyskoczyc pod kola to nie na moje nerwy.

Te VP maja wklesla strone platformowa z gumowa otoczka, przez co da sie (wzglednie) komfortowo pedalowac na nich w butach z blokami, tak ze w bardziej stresogennych sytuacjach mozna sie wypiac i nie trzeba wtedy pedalowac pietami. Sprezyne mozna rozkrecic bardziej niz w 520 wiec jak chcesz, to da sie ustawic wypinanie praktycznie bez oporu.

Co do minusow - bardziej upierdliwe wpinanie niz w dwustronnych SPD. Trzeba kopnac pedal zeby go obrocic strona SPD do gory i mam wrazenie ze trudniej trafic blokiem w zatrzask niz w 520kach. Cos za cos.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...