Skocz do zawartości

[10818g] Leader Fox Evolution by FiFiAk


FiFiAk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przedstawiam wam swój projekt roweru MTB, zbudowany przeze mnie. W niedalekiej przyszłości planuje kontynuować modyfikacje mające na celu oczywiście zbijanie zbędnych gramów. :)

 

Frame: (Rama) - Leader Fox Evloution 18" - 2016g

Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Comp (custom coil spring) + gwiazdka - 1525g
Headset: (Stery) - FSA Orbit-Z + Topcap - 101g
Handlebar: (Kierownica) - KCNC SC Bone Scandium 31,8mm / 600mm - 131g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey WCS - 6g
Bar Ends: (Rogi) - Boplight Race - 58g
Grips: (Gripy) - Ritchey WCS True Grips - 48g
Stem: (Mostek) - UNO Grade 2.0 31,8mm / 80mm - 99g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - Mortop - 4g
Seatpost: (Sztyca) - Fresh Gears Premium Carbon 27,2mm / 350mm - 173g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Mounty Special 31,8mm - 17g
Seat: (Siodło) - Carbon Ti - 133g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida + śrubki alu - 28g
Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g
Crankset: (Korby) - Shimano Deore LX M572 + Suport BB-ES51 - 942g
Cassette: (Kaseta) - Shimano Deore XT M760 11-34 + lockring Token - 286g
Chain: (łańcuch) - SRAM PC-951 + spinka Sram Gold - 283g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore LX 138g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT - 255g
Shifters: (Manetki) - Shimano Deore LX - 245g
Cables: (Pancerze i linki) - Niro Turbo Plus - 45g
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Formula Oro K24 + śruby - 257g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Formula Oro K24 + adapter + śruby - 310g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Formula Oro K24 wliczone w hamulce
Rotor: (Front): (Tarcza prz.) - Shimano SM-RT54 160mm - 144g
Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT54 160mm - 142g
Lockring Centerlock (Front + Rear): (Nakrętki) - Shimano Centerlock 32g
Skewers: (Zaciski koł) - Aerozine Titan - 42g
Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron Evo 26x2.1 - 362g
Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph Evo 26x2.25 - 507g
Tubes: (Dętki) - Geax MTB Ultralite + Nakrętki na wentyle GUBbike Mf-2 - 291g
Wheel Front: (Koło przednie) - 825g
-Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock
-Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430
-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss
-Nipples: (Nyple) - No Name
-Rim tape: (Opaska) - Schwalbe
Wheel Rear: (Koło tylne) - 1023g
-Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock
-Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430
-Spokes: (Szprychy) - Dt Swiss
-Nipples: (Nyple) - No Name
-Rim tape: (Opaska) - Schwalbe
 
Razem: 10818g
 
 
xsd9.jpg
 
W planach szykuje się wymiana:
- Rogi na Boplight Race - ok 43g mniej
- Chwyty na Ritchey WCS True Grips - ok 47g mniej
- Kierownica na KCNC Dark Side 600mm - ok 37g mniej
- Mostek na KCNC Fly Ride 80mm - ok 55g mniej
 
Jeśli macie jakieś sugestie to proszę pisać. Liczę na wasze porady i propozycje  :thumbsup:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koła ważyłem tylko w całości więc też trudno powiedzieć, na pewno centerlock to dodatkowe gramy. Teoretycznie to tak: przednia piasta 190g + obręcz 430g więc na szprychy, nyple, opaske zostaje około 205g. Analogicznie w tylnym kole piasta 389g + obręcz 430g więc zostaje 204g. To dużo jak na szprychy, nyple i opaske?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylna piasta Novatec waży 100g mniej ale ma aluminiowy bębenek i nie ma na CL

Sama nakrętka CL nie wiem czy aż tak ciąży, bo 12 śrub do IS też swoje parę gram waży.(mi chyba wychodziło 11g/6szt - stalowe)

Szprychy Sapim D-light polecane do tarczówek też wyjdą na oba koła ok.100g mniej

DT Revolution (najlżejsze w rozsądnej cenie) są za słabe do tarczówek - wychodzi zbyt miękkie koło

DT Competition wychodzą o 100g mniej niż u ciebie (podobnie do Sapimów)

 

Pytałem, bo masę masz prawie jak Mavic Crossride


no i  jeszcze nyple

nie wiem czy masz mosiężne czy alu.

Są tacy co krzywią się na alu, ja nie

mam Sapim z przodu 12mm z tyłu 14mm

wychodzą ok.3x lżej niż mosiądz

o dziwo 14ki lżej od 12ek :P - ok.10g na koło (32szt.)


i po roku jazdy naprawdę terenowej nic się nie dzieje


W planach szykuje się wymiana: ... Kierownica na KCNC Dark Side 600mm - ok 37g mniej

 

moja używka  KCNC SC Bone będzie za ok 1 mies. do wzięcia, bo kupiłem szerszy karbon - jeżeli jesteś zainteresowany wal na PW. maiłbyś -50 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama nakrętka CL to 16g, ale cała piasta na Centerlock widać sporo cięższa. Więc już wiem w co będe celował z odchudzaniem po rogach, chwytach, mostku i kierownicy :) 

 

 

 

zprychy Sapim D-light polecane do tarczówek też wyjdą na oba koła ok.100g mniej DT Revolution (najlżejsze w rozsądnej cenie) są za słabe do tarczówek - wychodzi zbyt miękkie koło DT Competition wychodzą o 100g mniej niż u ciebie (podobnie do Sapimów)
 

 

A to 100g przy szprychach to przy jakich założeniach (co do moich) i długościach liczyłeś? 

 

Co do kierownicy KCNC to odezwę się na PM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to 100g przy szprychach to przy jakich założeniach (co do moich) i długościach liczyłeś?

 

rozumiem że koła 26"

szprychy zwykle podaje się dla 32szt/koło lub kompletu 64szt

długość pomiędzy poszczególnymi zestawami piasta+obręcz nie będą większe niż 1 cm w skrajnych przypadkach a pewnie zwykle nie więcej niż 5mm

 

twoja przednia piasta nie waży jakoś skrajnie ciężko (choć i super-lekka nie jest :)

główny ciężar tylnej wynika ze stalowego bębenka

aluminiowy wymusza używanie droższych kaset a pająkiem, a i tak małe(luźne) zębatki cię wcinają.

Widziałem ostatnio, że Novatec w swoich alu bębenkach na 2014 dodał stalowe wstawki zapobiegające wrzynaniu

TU przykładowo to ładnie widać w postaci czarnej "sztabki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 26" oczywiście :) Waga tylnej piasty bardzo niska, licząc piaste tył + szprychy to około 200g - bardzo dużo i to jeszcze na kołach.

 

Mała aktualizacja, wczoraj wymieniłem rogi na Boplight Race i chwyty z korkami na Ritchey WCS.

 

Frame: (Rama) - Leader Fox Evloution 18" - 2016g

Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Comp (custom coil spring) + gwiazdka - 1525g
Headset: (Stery) - FSA Orbit-Z + Topcap - 101g
Handlebar: (Kierownica) - Ritchey Comp 25,4mm / 580mm - 176g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - No name - 7g   Ritchey WCS - 6g
Bar Ends: (Rogi) - Ritchey WCS - 101g   Boplight Race - 58g
Grips: (Gripy) - Boplight Sport - 90g   Ritchey WCS True Grips - 48g
Stem: (Mostek) - Ritchey Comp 100mm - 169g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - No Name - 13g
Seatpost: (Sztyca) - UNO Prime Carbon 27,2mm / 350mm - 173g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Mounty Special 31,8mm - 17g
Seat: (Siodło) - Carbon Ti - 133g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida - 33g
Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g
Crankset: (Korby) - Shimano Deore LX M572 + Suport BB-ES51 - 942g
Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS-HG80-9 11-32 + lockring Token - 277g
Chain: (łańcuch) - Shimano Deore CS-GH53 + spinka Sram Gold - 261g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore LX 138g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT - 255g
Shifters: (Manetki) - Shimano Deore LX - 245g
Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód - 305g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód + Adapter - 355g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore BR-M535 - wliczone w hamulce
Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Shimano SM-RT53 160mm - 162g
Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT53 160mm - 161g
Lockring Centerlock (Front + Rear): (Nakrętki) - Shimano Centerlock 32g
Skewers: (Zaciski koł) - Aerozine Titan - 42g
Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron Evo 26x2.1 - 362g
Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph Evo 26x2.25 - 507g
Tubes: (Dętki) - Geax MTB Ultralite + Nakrętki na wentyle GUBbike Mf-2 - 291g
Wheel Front: (Koło przednie) - 825g
-Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock
-Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430
-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss
-Nipples: (Nyple) - No Name
-Rim tape: (Opaska) - Schwalbe
Wheel Rear: (Koło tylne) - 1023g
-Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock
-Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430
-Spokes: (Szprychy) - Dt Swiss
-Nipples: (Nyple) - No Name
-Rim tape: (Opaska) - Schwalbe
 
Razem: 11130g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, problem w tym że jak zamienie opony, to z tyłu rocket ron zużyje się momentalnie (po asfalcie troche jeżdże) a tego bym nie chciał  :icon_confused:

 

Pytanie z innej beczki, muszę wymienić łańcuch, z HG53 byłem bardzo zadowolony. Czy warto inwestować w coś droższego biorąco pod uwage wagę i wytrzymałość?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wadze niewiele zyskasz, ale wytrzymałość... Cóż, o ile inwestycja w wyższe modele shimano niezbyt się opłaca, o tyle już na przykład inwestycja w łańcuch campy może mieć spory sens. Zwłaszcza, jeśli jako-tako dbasz o łańcuch i jego zużycie nie będzie wynikało z niewłaściwej konserwacji, a z naturalnego rozciągnięcia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam 'durability' sram-owskich łańcuchów.

Szimano XT wypadł minimalnie słabiej, ale też nieźle.

Duży minus za brak spinki , ale współpracował dobrze ze sramowską a także z connexem

KMC Gold lekki, ale zużycie zdecydowanie szybsze, choć bez tragedii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę za KMC Gold to majątek musiałbym wydać hehe :) Czytałem kilka tematów na temat łańcuchów i myślę, że zdecyduję się na dwa tańsze. Do mojej kasety lepiej będzie wziąć dwa razy HG53 czy coś ze srama (pewnie PC-951)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat z tym porównaniem łańcuchów Sram Vs Shimano to różnie wychodzi - w zasadzie do tej pory opinie były prawie że podzielone, bez wyraźnego wskazania na konkretną firmę. Oczywiście mówię to o 9-tkach, 10-tki to już nie moja działka i tu mogło się trochę pozmieniać. Ja jedynie zauważyłem, że nie ma większej różnicy przy shimano z jakiej grupy (powyżej alivio) jest łańcuch - jeśli idzie o wytrzymałość, zwłaszcza w porównaniu do kosztów, czyli dwa razy droższy XTR nie będzie miał dwukrotnie większego przebiegu zanim się za bardzo rozciągnie niż deorka.

Jednak naprawdę dużo dobrego nasłuchałem się o łańcuchach campy, od starych wyjadaczy jeżdżących głównie na szosie i w przełaju - ponoć w kwestii łańcuchów campa naprawdę się wykazała i przekłada się to na zauważalną różnicę w wytrzymałości.

Osobiście jednak wolę kupić tańszy łańcuch i kasetę i jeździć na takim zestawie do zarżnięcia sprzętu, a potem wymienić te dwa komponenty na nowe. Nie chce mi się bawić w jazdę na 3 łańcuchy, czyszczenie i smarowanie po każdym wypadzie, co najwyżej pozbywam się nadmiaru syfu szczotką i szmatką i dorzucam trochę smarowidła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Panowie :) Wezme dwa łańcuchy Sram PC-951. 

 

 

 

Jednak naprawdę dużo dobrego nasłuchałem się o łańcuchach campy, od starych wyjadaczy jeżdżących głównie na szosie i w przełaju - ponoć w kwestii łańcuchów campa naprawdę się wykazała i przekłada się to na zauważalną różnicę w wytrzymałości.
 

 

Myślę, że w Campa zainwestowałbym tylko i wyłącznie przy zakupie nowej kasety klasy conajmniej SLX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

campy nie probowalem - choć mam na to ochotę

do 9ki specjalnie kupiłem 3 łańcuchy-żeby zrobić prywatny test.

Sram chyba 990 albo 980

Sh.XT

i KMC Gold 9XL czy jakoś tak

 Przy kąpaniu łańcucha sprawdzam

porównywalnie wydłużenie i zakładam najkrószy.

Jak na razie Sram przebywa na rowerze najwięcej

 

 

Nie chce mi się bawić w jazdę na 3 łańcuchy,

skoro i tak najlepiej czyści się łańcuch w kąpieli (jakoś nie wierzę w maszynki)

to żaden problem (dla mnie) przy okazji żonglować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aktualizacja po wymianie kilku części:

 

Frame: (Rama) - Leader Fox Evloution 18" - 2016g

Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Comp (custom coil spring) + gwiazdka - 1525g
Headset: (Stery) - FSA Orbit-Z + Topcap - 101g
Handlebar: (Kierownica) - Ritchey Comp 25,4mm / 580mm - 176g   KCNC SC Bone Scandium 31,8mm / 600mm - 131g
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - Ritchey WCS6g
Bar Ends: (Rogi) - Boplight Race - 58g
Grips: (Gripy) - Ritchey WCS True Grips - 48g
Stem: (Mostek) - Ritchey Comp 100mm - 169g   UNO Grade 2.0 31,8mm / 80mm - 99g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - No Name - 13g   Mortop - 4g
Seatpost: (Sztyca) - UNO Prime Carbon 27,2mm / 350mm - 173g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Mounty Special 31,8mm - 17g
Seat: (Siodło) - Carbon Ti - 133g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida - 33g
Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g
Crankset: (Korby) - Shimano Deore LX M572 + Suport BB-ES51 - 942g
Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS-HG80-9 11-32 + lockring Token - 277g
Chain: (łańcuch) - Shimano Deore CS-GH53 + spinka Sram Gold - 261g   SRAM PC-951 + spinka Sram Gold - 283g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano Deore LX 138g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano Deore XT - 255g
Shifters: (Manetki) - Shimano Deore LX - 245g
Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g
Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód - 305g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód + Adapter - 355g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore BR-M535 - wliczone w hamulce
Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Shimano SM-RT53 160mm - 162g
Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT53 160mm - 161g
Lockring Centerlock (Front + Rear): (Nakrętki) - Shimano Centerlock 32g
Skewers: (Zaciski koł) - Aerozine Titan - 42g
Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Rocket Ron Evo 26x2.1 - 362g
Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Racing Ralph Evo 26x2.25 - 507g
Tubes: (Dętki) - Geax MTB Ultralite + Nakrętki na wentyle GUBbike Mf-2 - 291g
Wheel Front: (Koło przednie) - 825g
-Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock
-Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430
-Spokes: (Szprychy) - DT Swiss
-Nipples: (Nyple) - No Name
-Rim tape: (Opaska) - Schwalbe
Wheel Rear: (Koło tylne) - 1023g
-Hub: (Piasta) - Shimano SLX Centerlock
-Rim: (Obręcz) - Dt Swiss X430
-Spokes: (Szprychy) - Dt Swiss
-Nipples: (Nyple) - No Name
-Rim tape: (Opaska) - Schwalbe
 
Razem: 11028g
 
304390DSCF3778x10x10_tn.jpg
 
876394DSCF3786x10x10_tn.jpg
 
 
Następnie w planach mam zmiane pancerzy i linek na NIRO, dętek na maxxis flyweight, jakieś lżejsze tarcze centerlock i w późniejszym czasie odchudzenie kół jak doradzał bartnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mała aktualizacja:

Cassette: (Kaseta) - Shimano SLX CS-HG80-9 11-32 + lockring Token - 277g Shimano Deore XT M760 11-34 + lockring Token - 286g

Cables: (Pancerze i linki) - Shimano - 115g Niro Turbo Plus - 45g

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód - 305g Formula Oro K24 + śruby - 257g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Deore BR-M535 + Przewód + Adapter - 355g Formula Oro K24 + adapter + śruby - 258g + 52g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore BR-M535 - wliczone w hamulce Formula Oro K24 wliczone w hamulce
Rotor: (Front): (Tarcza prz.) – Shimano SM-RT53 160mm - 162g Shimano SM-RT54 160mm - 144g
Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) - Shimano SM-RT53 160mm - 161g Shimano SM-RT54 160mm - 142g
Bottle Cage: (Koszyk na bidon) - Merida - 33g Merida + śrubki alu - 28g
 
Razem: 10832g
 
Jak zrobie jakieś zdjęcia to wrzucę :) Póki co testuje hamulce Formula i są dużoooo lepsze niż deorki na metalicznych klockach. Natomiast łańcuch Srama bardzo dobrze się spisuje, jestem zadowolony z tego zakupu. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niro względnie nadaje się jedynie na odcinki pancerza, które nie pracują(inna sprawa, że większość nowych ram ma pełne pancerze na całej długości) i pod warunkiem, że pancerz jest jakoś uszczelniony.

Dobry lekki pancerz to tylko coś pokroju I-linka czy Gore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mała aktualizacja:

 

Chain: (łańcuch) - SRAM PC-951 + spinka Sram Gold - 283g Shimano Deore XT CN-HG93 + spinka Sram Gold - 276g

Pedals: (Pedały) - Shimano SPD-540 - 350g  Shimano XTR PD-M980 - 311g

 

Razem: 10772g

 

Postanowiłem jeździć na dwóch/trzech łańcuchach, co by oszczędzać napęd. Chciałem kupić łańcuch deore hg-53 ale okazyjnie udało się kupić nowy XT. 

 

Na ostatniej wyprawie zerwałem łańcuch srama podczas ruszania ze świateł. I tutaj doceniłem bardzo spinke, gdybym jej nie miał musiałbym wracać na nogach 20km uffff, nie miałem przy sobie rozkuwacza. Zastanawiałem się co było powodem, puścił pin przed spinką. Był dobrze zakuty, bo zawsze sprawdzam. Normalne, że to miejsce jest osłabione, ale żeby aż tak? Czy w tym miejscu najczęściej puszczcza łańcuch???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...