Skocz do zawartości

[linki] linki jagwire+pancerze clarks


jacekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ale jakie masz w ramie obejmy pancerzy. Zgaduję, że przynajmniej dla pancerza hamulca tylnego masz otwarte obejmy na spinki. Nawet jak są częściowo zamknięte to i tak pewnie mają średnicę pancerza (żeby dało radę puścić przewód hamulca hydraulicznego). Więc po co bawić się w jakieś sztukowanie. Lepiej zrobić 1 długi odcinek pancerza od klamki do fajki, tak jak masz na przodzie. Jaki wybrać zestaw nie pomogę, bo ostatnie mechaniczne hamulce działały u mnie na zestawie Clark's Clim8 i nie byłem zadowolony. Teraz mam hydrauliki i ten problem poza mną.

 

Co do dobrego działania linek i pancerzy przerzutkowych mogę polecić zestaw:

- linka Jagwire teflon (czarna) + pancerz Jagwire teflon (ze szpuli) lub,

- linka Jagwire teflon (czarna) + pancerz XTR (ze smarem),

do tego końcówki linek przerzutkowych Shimano z uszczelnieniem w środku (w postaci oringu)

 

Chyba, że faktycznie dajesz dużo po błocie, to można pomyśleć o uszczelnieniu "przerzutek" wg przytoczonego poradnika. Hamulec tylny zrobiłbym z 1 odcinek pancerza. Zresztą tak zawsze miałem, odkąd sam zacząłem serwisować rower. :P

Napisano

ja natomiast linek teflonowych nie polecam, ściera się to i nie wiem czy coś daje, moim zdaniem bardzo dobre są jag wire szlifowane, czyli takie jak pokazałeś w pierwszym poście, tylko trzeba uważać, bo czasem na aukcjach dają zdjęcie slick stainless, a przychodzi zwykła stainless

 

Napisano

Najlepszymi linkami "powlekanymi" są/były linki SRAMa które seryjnie montowane są w wyższych modelach manetek. Powłoka ta (gdy używałem tych linek) była odporna na ścieranie się, linka odporna na korozję, Miałem linki Jagwire z których czarna powłoka schodziła bardzo szybko a do tego łuszczyła się,

Bardzo dobrymi zestawami pancerzy są szosowe Shimano DuraAce - ostatnia deska ratunku jeśli chodzi o sensowną pracę przerzutek w wielu rowerach.

Wygrywają w konfrontacji ze zwykłymi Shimano, Jagwire Lex SL i starszymi Jagwire Lex, SNG, BBB.

Napisano

 

 

Zgaduję, że przynajmniej dla pancerza hamulca tylnego masz otwarte obejmy na spinki. Nawet jak są częściowo zamknięte to i tak pewnie mają średnicę pancerza (żeby dało radę puścić przewód hamulca hydraulicznego). Więc po co bawić się w jakieś sztukowanie.

 

Racja, ale w przypadku przerzutek zawsze przelotki są węższe, więc pozostaje metoda na którą zdecydował się autor, albo przewiercanie przelotek i puszczanie całych pancerzy. Co jest waszym zdaniem jest lepsze?

Napisano

Wiercić przelotek nie będę,

Do pociągnięcia na tył mam linkę do przerzutek i do v-brakeów, a uchwytami do hamulców hydraulicznych mogę puść tylko jedną. 

Myślałem nad pełnymi pancerzami, ale poszukałem na forum i niektórzy narzekają , że po jakimś czasie opory w pełnym pancerzu rosną i całość nie działa już tak idealnie.

Najbardziej zależy mi na Waszym zdaniu jak linki Jagwire będą działać z pancerzami Clarks. Na początku brałem pod uwagę linkę Clarks PreLube, ale jak przeczytałem opis

  • Przestrzenie wewnątrz linek są wypełnione specjalnym smarem, który stopniowo uwalnia się na zewnątrz powodując gładką pracę.

to stwierdziłem, że chyba bezpieczniej będzie Jagwire.

Pancerze Jagwire (L3) są ponad dwa razy droższe od Claks (SP4) i myślałem, żeby użyć tańszych.

Chcę się zmieścić z całością (v-brake przód i tył, przerzutka przód + tył) w 100 PLN.

Napisano

Ostatecznie kupiłem cały komplet od Jagwire, pancerze zwykłe, linki nierdzewne szlifowane. Teraz czekam na kuriera.

Dziękuję wszystkim za pomoc i opinie. 

Temat do zamknięcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...