jacekkk Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 Witam Chcę wymienić linki i pancerze przerzutek i hamulców. Jak zwykle możliwe tanio i dobrze Chcę zrobić układ zamknięty wg tego poradnika http://banachbrothers.pl/index.php/2-pulpit/158-pancerz-zrob-sam Planuję kupić linki Jagwire Hyper: http://allegro.pl/linka-przerzutki-jagwire-hyper-stal-nierdzewna-i3736124883.html http://allegro.pl/linka-hamulca-jagwire-hyper-stal-nierdzewna-mtb-i3774498538.html ,puścić je w pancerzach Clarks: http://allegro.pl/clark-s-pancerz-hamulca-czarny-z-teflonem-ctbike-i3750314693.html http://allegro.pl/clark-s-pancerz-przerzutki-czarny-z-teflonem-ctbik-i3750318441.html i dokupić do tego końcówki http://allegro.pl/ypk-koncowka-pancerza-hamulca-alu-czerwona-uszczel-i3742706391.html http://allegro.pl/ypk-koncowka-pancerza-przerzutki-alu-czerwona-uszc-i3742707354.html Będzie to dobrze ze sobą współpracować? Ma ktoś taki (lub podobny) zestaw?
benek Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 Ale jakie masz w ramie obejmy pancerzy. Zgaduję, że przynajmniej dla pancerza hamulca tylnego masz otwarte obejmy na spinki. Nawet jak są częściowo zamknięte to i tak pewnie mają średnicę pancerza (żeby dało radę puścić przewód hamulca hydraulicznego). Więc po co bawić się w jakieś sztukowanie. Lepiej zrobić 1 długi odcinek pancerza od klamki do fajki, tak jak masz na przodzie. Jaki wybrać zestaw nie pomogę, bo ostatnie mechaniczne hamulce działały u mnie na zestawie Clark's Clim8 i nie byłem zadowolony. Teraz mam hydrauliki i ten problem poza mną. Co do dobrego działania linek i pancerzy przerzutkowych mogę polecić zestaw: - linka Jagwire teflon (czarna) + pancerz Jagwire teflon (ze szpuli) lub, - linka Jagwire teflon (czarna) + pancerz XTR (ze smarem), do tego końcówki linek przerzutkowych Shimano z uszczelnieniem w środku (w postaci oringu) Chyba, że faktycznie dajesz dużo po błocie, to można pomyśleć o uszczelnieniu "przerzutek" wg przytoczonego poradnika. Hamulec tylny zrobiłbym z 1 odcinek pancerza. Zresztą tak zawsze miałem, odkąd sam zacząłem serwisować rower.
tiomek Napisano 9 Grudnia 2013 Napisano 9 Grudnia 2013 ja natomiast linek teflonowych nie polecam, ściera się to i nie wiem czy coś daje, moim zdaniem bardzo dobre są jag wire szlifowane, czyli takie jak pokazałeś w pierwszym poście, tylko trzeba uważać, bo czasem na aukcjach dają zdjęcie slick stainless, a przychodzi zwykła stainless
tobo Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Najlepszymi linkami "powlekanymi" są/były linki SRAMa które seryjnie montowane są w wyższych modelach manetek. Powłoka ta (gdy używałem tych linek) była odporna na ścieranie się, linka odporna na korozję, Miałem linki Jagwire z których czarna powłoka schodziła bardzo szybko a do tego łuszczyła się, Bardzo dobrymi zestawami pancerzy są szosowe Shimano DuraAce - ostatnia deska ratunku jeśli chodzi o sensowną pracę przerzutek w wielu rowerach. Wygrywają w konfrontacji ze zwykłymi Shimano, Jagwire Lex SL i starszymi Jagwire Lex, SNG, BBB.
tiomek Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 dura ace to nie są zwykłe sp41, czy mówisz o końcówkach?
kasperek Napisano 10 Grudnia 2013 Napisano 10 Grudnia 2013 Zgaduję, że przynajmniej dla pancerza hamulca tylnego masz otwarte obejmy na spinki. Nawet jak są częściowo zamknięte to i tak pewnie mają średnicę pancerza (żeby dało radę puścić przewód hamulca hydraulicznego). Więc po co bawić się w jakieś sztukowanie. Racja, ale w przypadku przerzutek zawsze przelotki są węższe, więc pozostaje metoda na którą zdecydował się autor, albo przewiercanie przelotek i puszczanie całych pancerzy. Co jest waszym zdaniem jest lepsze?
jacekkk Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Napisano 10 Grudnia 2013 Wiercić przelotek nie będę, Do pociągnięcia na tył mam linkę do przerzutek i do v-brakeów, a uchwytami do hamulców hydraulicznych mogę puść tylko jedną. Myślałem nad pełnymi pancerzami, ale poszukałem na forum i niektórzy narzekają , że po jakimś czasie opory w pełnym pancerzu rosną i całość nie działa już tak idealnie. Najbardziej zależy mi na Waszym zdaniu jak linki Jagwire będą działać z pancerzami Clarks. Na początku brałem pod uwagę linkę Clarks PreLube, ale jak przeczytałem opis Przestrzenie wewnątrz linek są wypełnione specjalnym smarem, który stopniowo uwalnia się na zewnątrz powodując gładką pracę.to stwierdziłem, że chyba bezpieczniej będzie Jagwire. Pancerze Jagwire (L3) są ponad dwa razy droższe od Claks (SP4) i myślałem, żeby użyć tańszych. Chcę się zmieścić z całością (v-brake przód i tył, przerzutka przód + tył) w 100 PLN.
jacekkk Napisano 15 Grudnia 2013 Autor Napisano 15 Grudnia 2013 Ostatecznie kupiłem cały komplet od Jagwire, pancerze zwykłe, linki nierdzewne szlifowane. Teraz czekam na kuriera. Dziękuję wszystkim za pomoc i opinie. Temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.