Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] ocierający łąńcuch


qwoot

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam przerzutkę montowaną, niestety na hak, tyle że jak działa na najniższym biegu (u mnie 7) to ten ruchomy element mocowania przy haku do którego wkręcana jest śrubka mocująca jest tak blisko najniższego biegu, że jak jest tam łańcuch to delikatnie ociera o właśnie ten element.

Co robić w takiej sytuacji? Koło mam z kaseta na szpilkę które ledwo mieści się w rowerze.

btw. da się, jak wszystko inne zawiedzie zamocować przerzutkę na śrubę do mocowania na przerzutkę na hak, adaptery czy inne rozwiązania?

Napisano

No właśnie nie wiem czy mam, daje zdjęcie - zawsze łatwiej z nim.

przerzutka z przodu wygląda tradycyjnie hak i jedna śrubka

a teraz zapodam jak to wygląda w środku i o co mi chodzi.

 

qery.jpg

1 śrubka z przodu przy haku

2 wstrętny element który leciutko ociera o łańcuch

3 hak

4 szpilka

5 zgrubienie (może nie widać na zdjęciu) pewno oś piasty

6 śruba która wg mnie sie nie tyka w warunkach piwniczych bo sie rozreguluje koło i zło ogólnie będzie się działo.

7 wkręcany "kapsel kasety"

 

dodam jeszcze że ten element 2 znajduje się +-za elementem 6, niewidoczny na pierwszym zdjęciu.

Obok elementu 7 jest ostatnia koronka (jest czarna i praktycznie nie do zauważenia)

 

@llancer - i chyba takiej śrubki nie mam o ile się nie mylę, mam zwykły hak i 1 śruba montażowa wchodząca w ten nieszczęsny klin.

Napisano

ś"Mam to samo. Widać tak już jest jak się ma przerzutkę montowaną na hak w starej ramie.

Przeszlifowałem lekko pilnikiem ten element nr 2 i olałem problem jako, że bardzo rzadko używam ostatniego biegu - jedynie jako "nadbieg" do utrzymywania prędkości na tych bardziej stromych zjazdach.

Ocieranie jest nieodczuwalne wcale podczas jazdy i prędzej łańcuch znajdzie sobie drogę po tej nakrętce niż ocieranie wpłynie na zużycie łańcucha. Dodatkowo podczas jazdy łańcuch jest bardziej naprężony, a przez to lekko inaczej układa się na zębatce i odsuwa się od tego "czegoś".

 

Problem wynika pewnie z tego, że nikt nie przewidział, że ktoś do takiej starej ramy będzie pchał kasetę i tak wyszło :whistling:

Napisano

Ajj czyli nie jestem sam, ale mi to akurat przeszkadza bo za cel mam wyciszenie tego wszystkiego, jest tragedia (ogólnie), nie wiem czy wymagane zeszlifowanie nie osłabi tego w znaczącym stopniu.

Także pomysł mam taki, skoro problem jest to i rozwiązanie musi być, pomyślałem nad tym i skończyło sie na znalezieniu (chyba) adaptera na przerzutkę na śrubę:

http://allegro.pl/hak-przerzutki-do-ram-aluminiowych-gw-5l-i3660359596.html

To wyżej to chyba sie wmontuje przykręcając śrubą do największego otworu w ramie, nie w te otwory na bagażnik, tak to chyba działa? :icon_confused:

Jak myślicie da rade takie coś zastosować w w/w ramie? Czy też coś innego potrzeba?

 

A problem i dlatego, że to kross czyli wiadomo, najtańsze rozwiązania. Ale też powiem, że ta rama - grand g-250 jest delikatnie mówiąc... stara

teoretycznie jakby element nr 6 trochę odkręcić, to by było okey, ale z drugiej strony koła nie ma jak francuzem zablokować by odkręcić ten element, wiadomo że zepsuje tym dzialaniem koło takze podziekowalem... Kombinowałem też by wkręcić drugi element 6 ale za grubo by było wtedy i koło by nie weszło :( także chyba albo adapter o ile istnieje albo szlifowanie elementu nr 2 +1

Napisano

Ale skąd takie podkładki wziąć jak nie walają sie po kątach, a ścisłe wymiary to to musi mieć, nie mam pojęcia jak/gdzie to dobrać...

przerzutka i tak do wymiany prędzej czy później bo stara i nie ma pewnej regulacji co dzisiaj jest standardem (i nie chodzi mi o regulacje H-L)

wiec pomyślałem na mocowaniu przerzutki na śrubę ale szukanie adaptera wyszło jak widać :icon_confused:

ale jakby ktoś miał namiary było by fajnie, bo ja za nic znaleźć nie mogę i ogólnie czarno to widzę.

  • Mod Team
Napisano

Masz ramę bez haka, a adapter przykręca sie tak samo jak przerzutkę z hakiem ... podkładki zazwyczaj kupuje sie w sklepie żelaznym, można pytać np w mięsnym ale raczej mieć nie będą. Grubość nie musi być do tysięcznej milimetra ... 2mm w ta czy w tamta nikomu różnicy nie zrobi, wielkość? bele sie otwór zgładzał a reszta o nic nie zahaczała ... żadna filozofia.

 

http://allegro.pl/hak-do-przerzutki-na-srube-adapter-przejsciowka-i3668772073.html

Napisano

No to już wiemy tyle ,że mamy o tyle ciekawą sytuacje, że adapter podany przez Cb właśnie posiada taki sam klinik jak w punkcie 2 wiec kupując taki wracamy do punktu wyjścia...

jakby nie licząc podkładek (swoja drogą froche filozofii jest, grubość robi różnice, bo by to wcisnąć to ramę rozszerzam siłowo a to chyba niedobrze, koło też sie przesunie o grubość podkładki, a co do otworu to racja)

to bym szukał adaptera dowolnego, byle nie miał tego klina w akurat tym miejscu jak na zdjęciu widać. Ale pomyślę także o zeszlifowaniu tego klina - aż taki gruby może nie musi być...

 

wpadlem też na calkiem chamski pomysl że aż moze sie udać - kaseta jest 7rzędowa piasta na kasete 8 rzędowa:więc zdejmuję dystans, montuję drugą, taką samą koronkę 11stkę i na takim cudzie jeżdzę :laugh:

  • Mod Team
Napisano

Rama z tego co Widze jest stalowa więc można ją rozgiąć i nic jej nie będzie. Te adaptery właśnie tak sa zaprojektowane do waśnie takiego montażu i innych raczej nie ma. Możesz go przykręcić jak to inni robią, do tych "uszek" na końcu haka, które służą chyba do przykręcenia błotnika czy czego tam ... ale to nie będzie poprawne zamontowanie, łańcuch mniej będzie opasał zębatki, napęd sie będzie trochę szybciej zużywał ale działać będzie.

Napisano

Ja postawię na rozwiązanie z dokupieniem koronki ,sprawa groszowa a same korzyści: łańcuch będzie pracował bliżej koła - czyli mniejsze naprężenia i wpłynie to trochę na trwałość, rozwiązanie będzie poprawne z opasaniem zębatek takim samym jak było i powinno być, i bez prowizorycznego kombinowania z adapterem do tej ramy (bo szukałem poprawnych rozwiązań, ale widzę, że istniejące adaptery nie spełnią moich oczekiwań) , no i co najważniejsze - nie będzie interakcji z elementem nr 2.

dzięki wszystkim za rady :thumbsup:

Napisano

O kupienie koronki 11T czy tam 12T.

Kasete obecnie mam 11 13 15 18 21 24 28T z dystansem,

dystans zdejmuje i robie konfiguracje albo 11 11 13 15 18 21 24 28T albo 11 12 13 15 18 21 24 28T z tym że o pierwszej liczbie 11scie zapominam i wcale nie korzystam :icon_wink:

  • Mod Team
Napisano

Nie taniej wyjdzie kupno nowej kasety ? 50 zł to  nie taki majątek a luźne zębatki nie są tanie, choć czasami można takie kupi, zwłaszcza jak sie ich używać nie będzie.

 

Nie możesz użyć 2 razy 11t bo ona nie wchodzi na bębenek tylko sie na nim zaczepia.

Napisano

Właśnie kasetę całkiem nową mam i trochę jeszcze mi posłuży:) Kupiłem koronkę za 5zł, lepiej chyba niż dać 50zł, ale napisałem do gościa by była możliwość wsunięcia jej w głąb bębenka, (bo zdaje się, że na zdjęciu, kiepskiej jakości ale jednak, była koronka 11T wsuwana w głąb )a jak nie, to by 12stkę dał jak takich 11stek nie ma. No nic zobaczymy jak to będzie :)

  • Mod Team
Napisano

Chwila zabawy  w szlifowanie i 11t sie nasunie na bębenek, choć ja uważam ze lepiej by było 11,12,13 ... przynajmniej by to wyglądało jakoś :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...