robal12 Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Witam Wiem, że jest wiele poradników o dobieraniu długości łańcucha, ale nie znalazłem żadnego, który mówi jak ustawić go z jednym blatem z przodu. Łańcuch już raz skracałem gdyż na 7 i 8 biegu ocierał o przerzutkę. Efekty: http://iv.pl/images/90710880009930952548.jpg http://iv.pl/images/57308822735469073736.jpg Nie wiem czy ustawiłem go dobrze. Moglibyście podać swoje sposoby ustawiania łańcucha ? Jeszcze jedno pytanie, moja przerzutka jest według mnie dobrze ustawiona(biegi pięknie wchodzą bez problemu), ale gdy kręcę korbą do tyłu to biegi spadają w dół z 1 na 2, z 2 na 3 i tak do 4 biegu (na 4 i wyżej mogę kręcić ile wlezie ). Jak to można naprawic ? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
kamfan Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Jest OK nic nie zmieniaj. Ogólnie długość łańcucha jest dobra jeżeli wózek przerzutki potrafi obsłużyć realnie używany najbardziej "pojemny" bieg (największe zębatki) i nie jest mocno wygięty do przodu (powoduje to zużycie sprężyny) oraz gdy na najniższym (najcięższym) łańcuch jest dobrze napięty, a wózek zbliżony do pozycji poziomej do podłoża. Jeszcze jedno pytanie, moja przerzutka jest według mnie dobrze ustawiona(biegi pięknie wchodzą bez problemu), ale gdy kręcę korbą do tyłu to biegi spadają w dół z 1 na 2, z 2 na 3 i tak do 4 biegu (na 4 i wyżej mogę kręcić ile wlezie ). Jak to można naprawic ? Czyli masz jednak źle ustawioną przerzutkę, sprawdź śruby wychyleń maksymalnych, jak dalej będą problemy to wyreguluj śrubą baryłkową przy manetce.
seraph Napisano 5 Listopada 2013 Napisano 5 Listopada 2013 Od razu widać, że łańcuch jest za długi, a spadanie może wynikać ze złej linii łańcucha. Ustaw 1 bieg (największa zębatka) i łańcucha wtedy, kiedy owija blat korby i największą zębatkę powinno być "na styk" i możesz dodać 2, albo 4 ogniwa, żeby przerzutka nie była wyciągnięta do granic wytrzymałości. Przy takiej długości łańcucha przerzutka będzie go najmocniej napinać, ale i sprężyna może cierpieć jak kolega wyżej napisał. Co do spadania: odległość zębatki w korbie od ramy powinna być taka, żeby łańcuch będąc na środkowej zębatce kasety ma być równolegle do osi roweru. (Jeśli masz 8 lub 10 to pomiędzy środkowymi zębatkami) Wtedy zminimalizują się przykosy na skrajnych biegach. Możliwe, że właśnie łańcuch jest tak krzywo, że aż go z ciąga. Linie łańcucha regulujesz długością osi suportu, ewentualnie podkładkami jeśli masz zintegrowaną oś.
Mod Team Puklus Napisano 6 Listopada 2013 Mod Team Napisano 6 Listopada 2013 Jak jest tylko jeden blat to można skrócić i to ... no sporo.
1415chris Napisano 6 Listopada 2013 Napisano 6 Listopada 2013 Skracasz tak samo jak w kazdym innym zestawieniu. Pomijajac przerzutke, nawijasz lancuch na blat i najwieksza koronke kasety, dodajesz do tego jedno pelne ogniwo i masz optymalnie najkrotszy lancuch. A ze spadaniem przy kreceniu do tyly, to faktycznie moze byc linia lancucha. Przy kreceniu do przodu, przerzutka podaje lancuch na koronki, w przeciwnym kreceniu, lancuch nie ma juz zadnej pomocy i sie sam ustawia. Prze wiekszych przekosach, bedzie mial tendencje do spadania.
robal12 Napisano 6 Listopada 2013 Autor Napisano 6 Listopada 2013 Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Skróciłem łańcuch i zauważyłem że te biegi podczas kręcenia do tyłu spadają wolniej tzn. wtedy żeby bieg spadł to max 3 obroty i było na dole, a teraz kręcę 20 - 30 obrotów i dopiero spada. więc możliwe że to spadanie było związane z za długim łańcuchem. Jeszcze raz dzięki za pomoc Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.