Skocz do zawartości

[korba]Shimano FC-M430 -uszczelnienie.


ajgor11

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam korbę shimano m-430 i moje pytanie jest takie czy da się ją bardziej uszczelnić tzn. ochronić przed piaskiem itp. Zdjęcia(z góry przepraszam za ich jakość) : http://fotozrzut.pl/zdjecia/113df7157a.jpg , http://www.tinypic.pl/935lvwnvi3wr  
Chciałbym też wiedzieć czy w tej korbie jest możliwość wymiany blatów ? : http://fotozrzut.pl/zdjecia/b4754d4046.jpg
Czy da się gdzieś kupić ,,zatyczki,, do ramion korby? : http://fotozrzut.pl/zdjecia/77642951ad.jpg

Pozdrawiam!

Napisano

1. Czy da sie uszczelnić? Chodzi ci o łożyska suportu? Bo piszesz cos o korbie.. Tego juz sie w zasadzie bardziej nie uszczelnia, ale mozesz spróbować kawałkiem dętki.

2. Czy da sie zmienic blat? Jesli masz w tym miejscu gdzie się mocuje blaty sruby na imbus to oczywiscie ze mozna.

3. Można kupić zatyczki? Można. Takie najprostsze plastikowe, albo troche drozsze z gwintem do wkrecenia

Napisano

Nie bardzo rozumiem w jakim celu chcesz tam dodać dodatkowe uszczelnienia ... Tak, jak uszczelniony jest suport, w zupełności wystarczy na długi czas jazdy i to w praktycznie każdych warunkach. Koronki oczywiście są wymienne i bez problemu je dostaniesz ; nie polecam tanich, robionych z alu, bo znikają w ekspresowym tempie. Zatyczki do śrub ? A w jakim to celu ? To nie korba klasy XTR, aby na nią dmuchać po każdej jeździe, bo się porysuje, czy ubrudzi.

Napisano

Masz w tej korbie jeden z najbardziej trwałych wkładów suportu więc nie przesadzaj z tym zabezpieczaniem. Tam nie ma czego zabezpieczać. Blaty tej korby też są liderem co do trwałości ale, że różnie to się dba o napęd to też są wymienialne. Problem tylko w tym, że jest to często po prostu nie opłacalne ze względu na koszt pojedynczych tarcz. W temacie tej zatyczki to nie mam pojęcia o co chodzi skoro fabrycznie wszystko jest na miejscu.
 

Napisano

Skoro jest wystarczająco zabezpieczone to ok. A co myślicie o tym pomyśle z detka? Jeśli trzeba było by wymieniać blaty ,to lepiej kupić nowa korbe czy blaty do tej m430? No i czy da się zrobić domowymi środkami te zatyczki ?

 

Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego HTC Desire C przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Jeśli założysz coś na oś to jeśli dostanie się pod dętkę woda efekt będzie gorszy niż jazda bez osłony.

 

Po co chcesz montować zatyczki?

 

Napisano

1. Ogólnie podoba mi się z zatyczkami ,takie mam swoje wymysły :D
2. Wydaje mi się ,że zatyczki powinny być, bo w środku biegnie ,,otwarta linia,,(i coś tam może się dostać?) : 
4ca9aead04.jpg

Napisano

Nic nie uszczelniać i nie wiadomo do końca o co Ci chodzi. Fabryczne uszczelnienia są dobre i nie powinny dopuszczać dostawania się wody, ani innych zanieczyszczeń do środka. Bylebyś tego nie czyścił. Zasada do suportu jest prosta. W ogóle tego nie ruszaj. Nawet przy myciu napędu i roweru raczej staraj się unikać tego miejsca, aby jak najmniej detergentów było w pobliżu.

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/FC/SI_1ME0A/SI-1ME0A-001-POL_v1_m56577569830749557.pdf

 

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M430-3065_v1_m56577569830707834.pdf
 

 

Jak widać w powyższym pdf'ie jest tam napisane jak byk na rysunku, że śruby M8 łączą zębatki, więc jest odkręcane/przykręcane.

Co do tych zatyczek też daj sobie spokój. Jeżeli chcesz, żeby to zawsze ładnie wyglądało to powlecz śruby smarem stałym tak, żeby powstał z niego film i zostaw. Nie zardzewieje i będzie zawsze ładnie wyglądać. Poza tym śruby te pewnie są powleczone przynajmniej powłoką A2, albo z aluminium, więc nie powinno rdzewieć. Z tymi powłokami ocynkowanymi to jednak po jakimś czasie coś się tam zetrze i nawet przy dokręcaniu już jest osłabiona. Jednak i tak trzeba rower trochę przeprawić i tak po dwóch latach będzie widać jak się przyjrzysz, ze lekko rdzewieje już. Jednak nie doczekasz zanim by rdza pokryła całą śrubę i wyglądało brzydko. Wiem gdzie można kupić takie zawleczki, albo coś dopasować, ale zrobię Ci większa przysługę jeżeli nie powiem. :D

Napisano

Rozumiem :D Skoro nie trzeba bardziej uszczelniać czy też zakładać te zatyczki to dam sobie spokój :P Spytam tylko: w razie potrzeby wymiany blatów do tej korby, to lepiej kupić nową ,czy kupić blaty, co się bardziej opłaca?

Napisano

Ja przelatalem na tej korbie ponad 8000km w tym w zimie coś między 3000-4000 i wygląda jak nowa, działa też świetnie. Mam ja na octalink - i suport kręci się bez problemów. Nic nie uszczelnialem, nie zatykalem - po prostu jeździłem. Daj jej spokój niech robi to po co ja wyprodukowano.

Napisano

Nie zdejmowałem z suportu, bo nie mam ściągacza do octalinka - mam tylko do kwadratu.

Ale tak, rozkręcałem tarcze do czyszczenia. Schodzą dwie największe bez zdejmowania korby, a najmniejsza po odkręceniu da się wyczyścić tak samo jak ramiona. Rozkręcają się imbusem nr 6 tylko czasami trzeba z drugiej strony przytrzymać kominki śrubokrętem (nie mam klucza do kominków). Świetna, budżetowa korba, jak nie mamy parcia na utratę wagi. Mam czarną i nawet się farba z ramion nie ściera, ale jeżdżę w zatrzaskach od crank brothers, które jednak stopę puszczają na boki.

Napisano

@Jaca911 a w ciągu tych 8000km rozkręcałeś ją ?

 

Moja FC-M442 ( prawie to samo ), ma jakoś 9 tysięcy przejechane, teraz jeździ w drugiej ramie, z nowym suportem. Jedynie co przy niej robię, to wymieniam średnia koronkę i czasami rozkręcam całą do czyszczenia. Tam się nie ma co zepsuć, więc i nie grzebię przy niej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...