squadak Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Jeszcze niedawno szukałem roweru crossowego, ale zmieniły mi się trochę priorytety (więcej terenu) i stanęło na 29er.... Zależy mi głównie na tym, aby miał dobrą ramę i wagowa i geometrycznie (tutaj pod względem szybkiej jazdy, choć w tej klasie jest bardzo standardowa), ponieważ będzie rozbudowa pod kątem speed up Na chwilę obecną najmocniejszym kandydatem jest Kross Level B3. Macie jakieś rady ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Macie jakieś rady ? Jedną. Poluj na używkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 A jakieś konkretne modele polecasz? Czy w tej cenie nic ciekawego nie znajdę z nowych? Jak już wspominałem rower będzie poddany rozbudowie pod kątem szybszej jazdy... Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź... Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 2 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Temat jest generalnie trudny, konkretne modele ciężko jest polecić, bo rynek wtórny 29erów jest mały, trzeba śledzić allegro i polować na okazję... Z nowych raczej nic lepszego niż ten B3 nie znajdziesz (1800 to zresztą całkiem niezła cena). Ale przejdź się jeszcze po okolicznych sklepach i popytaj, aktualnie jest sporo wyprzedaży i możesz urwać coś w niezłej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 2 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2013 Faktycznie oferta wielkich kół jest dosyć biedna. Po szybkim rekonesansie na allegro za wiele używanych nie widzę. Dlatego chyba na razie pozostane wierny B3, który w sumie jest całkiem przyjemny, za wiele dziur w wyposażeniu nie ma. Co prawda mógłby by być trochę lżejszy i mieć trochę bardziej niestandardową geometrie (główka 69'), ale... Najchętniej przytuliłbym Scotta scale 970, używka pewnie zmieści się w moim budżecie. Niestety nie widzę takiego na allegro. Może ktoś ma na zbyciu, jeśli tak to proszę o kontakt... Wiecie gdzie można dostać tańsze ramy 29'? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Ostatnio, wpadłem na trop Unibike Fusion29. Z tym, że nie mogę znaleźć jego geometria, a zainteresował mnie, dlatego że starszy model Evolution ma bardzo ciekawą geometrie mianowicie główka 69.5 i rura podsiodłowa 69.5 (znalazłem to info team29er). No więc pytam się : czy ta geometria jest prawdziwa? Czy tańszy fusion ma taką samą? Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Wiecie gdzie można dostać tańsze ramy 29'? Według mojej wiedzy, tanie ramy 29 to tylko accent peak. Ewentualnie author, ale to trzeba polować (mnie się udało kupić nową traction29 z 2011roku za 600) Jeśli planujesz wymiany sprzętu, to tak jak radzą koledzy - używka na dobrej ramie, scott scale 970 to jak najbardziej dobry wybór. Author Traction też możesz próbować szukać (jakiś czas temu widziałem za 2,2k bodaj) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Chętnie przydatne jakąś używka, ale niestety za bardzo nie ma w czym przebierać Scotta wezmę bez zastanowienia, jak tylko się gdzieś pojawi to zaraz znika, heh. Ponawiam pytanie o o geometrie tych unibikeów z poprzedniego postu. Dzięki za odpowiedź Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Są jeszcze jakieś rowerki w cenie do powiedzmy 2500 zł (tak żeby jako używka zamieściły się w moim budżecie), które mają wagę poniżej 13kg? Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 http://www.decathlon.pl/big-rr-53-id_8202905.html - jeszcze jest coś takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Całkiem fajny, przerzutka sama, cena ok, tylko ta waga Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panSocjolog Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Tak mnie naszło: jeżeli chcesz lekki i szybki rower, to szukaj używanego 26". Dostaniesz rower o wiele lżejszy i na lepszym osprzęcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 12 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 to pozostaje pytanie o wzrost kolegi i przeznaczenie wozidła (ten speed up to po terenie czy po szuterku/asfalcie) A jeśli chodzi o wagę to ten RR 5.3 waży raptem 0.2 więcej niż Level B3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2013 Myślałem o 26, ba kolega, który sporo na ten temat wie namawia mnie również na mniejsze koła. Ale ja pozostane uparty przy 29, bo na nich pojadę szybciej(?). Swoją drogą, aż tak nie zależy mi aż tak na wadze, ale skoro była mowa o używanym scottie scale 970 to szukam jakiejś konkurencji dla niego... Podejrzewam, że z tych tanich ninerów sporo można urwać... Pozdro i dzięki za odpowiedzi Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Dodam jeszcze, że mam 182 cm wzrostu i 80kg. Co do speed, to rower głównie będzie poruszać się po szutrach i asfaltu chyba, a tutaj można lecieć z fajnymi prędkościami. Pewnie zapytacie czemu nie kross? Najwięcej fun daje jazda po lesie, zjazdy, podjazdy, jakaś delikatna hopka czy coś. W takich warunkach cross może nie wyrobić. A poza tym z 29er cross można łatwo zrobić... Zmiany o których myślę to korba przynajmniej 48 zębów, spd, kierownica muflon, może lepszy piasty i lżejsze koła, ale to wszystko rozłożone w czasie... Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Trochę odświeżę i sprostuję : z 29er'a crossa nie zrobisz. 1. Inne tarcze kasety/korby i na asfalcie szybko przełożeń w 29" zabraknie. 2. Na geometrii 29" dłuższe wypady po asfalcie będą ciężkie... nawet bardzo. Dlatego ja mimo wszystko w takiej sytuacji zawsze proponuję jednak cross'a, ale trzeba trochę uważać i nie szarżować za bardzo. Powinien dać radę - mój w błocie na niezbyt ubitych ścieżkach leśnych dawał radę na 28x1.5", więc da się. Gorzej niż na MTB, ale nie najgorzej. Za to na asfalcie jak już wspomniałem znaczna przewaga cross'a/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 15 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Co za przypadek, że właśnie się nad tym zastanawiałem 1. Przełożenia, to nie duży problem bo i tak planowałem, zmianę korby na 48 kłów. 2. Geometria, jedna z tych rzeczy, o których wolałbym się nie dowiedzieć... Kupiłbym rower i nawet nie wiedział, jak budowa ramy wpływa na moją jazdę. Ale byłbym zadowolony! Jak powinna wyglądać geometria do szybkiej jazdy w przypadku roweru cross i 29er? Z tego co widzę to różnicę nie są duże. Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś przedstawi mi taki wzorzec geometri do szybkiej jazdy. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź... Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRZECHJ Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Pozwolę sobie się wtrącić do rozmowy . Miałem przez 6 lat crossa i właśnie przesiadam się na 29era, bo chciałem coś uniwersalnego i bardzo wiele osób mi to poleciło. Oczywiście na 29erze nie będzie identycznie jak na crossie, ale można go nieco zbliżyć dla niektórych geometrii. Ja szukałem czegoś pomiędzy i zdecydowałem się na Cube'a, bo ma krótsze górne rury. Siedziałem dzisiaj na innym modelu Cube'a o bardzo podobnej geometrii i szczerze powiem, że siedziało mi się bardzo podobnie do mojego poprzedniego crossa. Oczywiście, nie będziesz jakimś demonem szybkości na 29erze, chociaż jeżeli będziesz chciał pojechać trochę szybciej i wymienisz wcześniej opony i korbę i może mostek albo przysuniesz siodło to nie powinno być aż takiej dużej różnicy. Tak mi się wydaje, natomiast dokładne odczucia przedstawię jak odbiorę swój nowy sprzęcik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Czegoś nie bardzo rozumiem...O ile dobrze pamiętam to Scott scale 970 ma ma główka 69.5, a rura podsiodłowa 72.5. Dla porównania krossy evado mają główka 71, a rura podsiodłowa 73.Wybrałem akurat te dwa rowery, boo nich myślę intensywnie. Nie ma problemu znaleźć z 29er z identyczną geometrią, jak rowery klasy cross. Tego właśnie nie rozumiem...Ponowie pytanie jak powinna wyglądać geo do szybkiej jazdy dla crossa i 29er?Dzięki za odpowiedź Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2 ps, Kross Evado ma tą samą geometrie co np. Kross Level B3... Rzeczy takie jak kiera, mostek, siodełko są przecież do zrobienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.