Skocz do zawartości

[napęd] SRAM X-7, czy moze cos innego?


b1ogusz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Zamierzam w tym sezonie zmienic naped tzn. przerzutke tylna i manetki (klamki tez, bo mam aktualnie zintegrowane:/). Zanosze sie na SRAMa X-7 i tu nasowa sie pytanie, czy jak kupie, myslac przyszlosciowo, manetki na 9 przelozen to beda one dobrze wspolpracowaly z systemem 8 biegowym? Mam kasete PG-850, ktorej na razie nie zamierzam znieniac, z przodu shimano c-101, korby suntoura XC-150 chyba i lancuch jakic KMC Z-72.

Czy roznica miedzy x-7, a x-5 jest warta ceny? A moze warto rozwazyc cos starszego, np. 9.0?

Mam ok 350 zeta na te komponenty, a znalazlem ten sprzet w takich cenach:

przerzutka tyl x-7 ok 150

manetki trigger x-7 130

klamki 7.0 ok 70

 

Mozecie mi zaproponowac jakies alternatywy w tej kwocie?

Napisano

Myślę, że będziesz zadowolony z jakości pracy X-7, dzisiaj wypróbowałem wyższą o oczko grupę (x-9) i jestem zachwycony. Kustom ma rację, manetki na 9 nie będą współpracować z 8-mio biegową kasetą, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś kupił triggery na 8 biegów.

 

Zamiast starych i podobno dosyć elastycznych klamek 7.0 pomyśl o Avidach FR5, są naprawdę zacne. Jeśli nie zrobiłeś jeszcze 1000km na łańcuchu KMC, zmień go na SRAMA, ten KMC jest bardzo rozciągliwy i zniszczy ci kasetę (nowy łańcuch się nie przyjmie) - wiem z doświadczenia.

 

Pozdrower.

Napisano

Zrobilem 1300 km, ale kaseta jest w ogole niezjechana. Jest sens wymiany lancucha? Czy PC-38 mniej sie rozciaga, bo w PC-48 to mi troche szkoda inwestowac - w koncu to tylko lancuch:)

Jasne, ze moge kupic triggery na 8, ale myslac przyszlosciowo chcialem kupic na 9, ale skoro nie da rady to trudno.

Napisano

Wiesz, ale przy moim budzecie na ta wymiane to 50 zeta robi spora roznice, tymbardziej, ze wymiany lancucha pod uwage nie bralem:/

Mielibyscie moze jakies inne zestawy godne polecenia, w tej grupie jakosc-cena oczywiscie?

Napisano

Witam dołącze się do tematu i zapytam. Czy Manetki TRIGGER X-7 są warte swej ceny (czy ich praca bo głównie o to mi chodzi jest ok). Zamierzam przejść z shimano na sram X7.

Napisano

Hmm, nie wiem o jakiej cenie mówisz... Katalogowo to jakieś 220 zł, na allegro od 100 do 150 zł. Mnie udało się je wyrwać ze sklepu za 100 zł, zdjęte z nowego roweru i w takiej cenie to rewelacja.

Sam w zimę zmieniłem cały namęd z Shimano na Sram i powiem że raczej nie przejdę z powrotem na ciemną stronę mocy :wink: Praca całego napędu jest niesamowita (manetki x7, p.tył x9, p.przód x-gen), szybko, precyzyjnie, bez niekontrolowanych zmian. Początkowo obawiałem się obsługi tylko kciukiem, ale po pierwszym dniu szybko się przystosowałem i w tej chwili wydaje mnie się to najwygodniejszym rozwiązaniem z możliwych.

Mi osobiście najbardziej podoba się możliwość redukcji o 5 biegów z tyłu, często przydatne w moim przypadku.

Generalnie bardzo polecam te manetki, w cenie do 150 zeta warto kupić

Napisano

Ja niestety mialem olbrzymi klopot z dostaniem triggerow na 8... nigdzie nie bylo a jak bylo to drogo...suma sumarum kupilem je chyba za 180zł czy jakos tak. Najsmieszniejsze jest to ze ja ich używam jak RF..... :) bo do tej dźwigienki dalszej można sie dostać od "góry" wiec jak mam normalnie rece na kierownicy to sobie zygam tam wskazującym...nawet jest specjalnie zrobione miejsce na manetce zeby tak robic :(. fajne, bo wystarczy delikatnie podciagac do gory ;] i "pyk" ;).

Napisano

Przeszłem z SH na srama tej zimy :]

 

Jednak powiem że cięzko mi porównywać bo przeszłem z dość niskiej grupy Shimano - Deore na gripy x.0 + x.9 tył i deore zostało z przodu . Wszystko gra poprostu bajecznie :) a tym bardziej mi się to podoba bo dostałem zestaw x.9 + x.0 za 390 zł więc jak zadarmo :) ofc nowe z gwarancją

Napisano

b1ogusz - to, czy kaseta jest zjechana po współpracy z KMC okaże się jak założysz nowy łańcuch, a zapewniam, że KMC się rozciągnął niemiłosiernie i właśnie wykańcza kasetę.

 

Tak, jak napisał jo_jacek, to nie tylko łańcuch, to aż łańcuch. Jeśli będzie znacząco odbiegał jakością od reszty napędu, to zepsuje współpracę całości.

Napisano

Po waszych radach to sie chyba zdecyduje na zmiane lancucha od reki;] Teraz tylko pytanie: PC-38, czy PC-48? Czy warto dolozych drugie tyle kasy, skoro zrobie na rowerze ok 1500 - 2000 km w tym sezonie?

Czy do zalozenia nowego lancucha bede potzrebowal jakiegos urzadzenia, bo wiem, ze w tych lancuchach sa jakeis spinki? Jezeli chodzi o zdjecie starego, to mysle, ze w serwisie zrobia mi to za darmo.

Napisano

Ja mam Pc-48 i jestem z niego bardzo zadowolony.. Smiga z kaseta alivio od ok 3 000km i ma się świetnie. Tym bardziej ze smigal teraz duzo w błocie i sniegu :wink:

 

Kup koniecznie ze spinką niezaleznie który weźmiesz. Jak dobrze zagadasz to stary Ci zdejmą za friko a nowy to juz sobie sam bez problemu załozysz, jak ma spnke ;] Tylko pamietaj ze nowy lancuch zwykle trzeba troszeczke skrócić.. u mnie to były 2 ogniwa.. pomęcz panów w serwisie :wink:

Napisano

A jak dobrac dlugosc? Stary moze byc za dlugi, bo jak np sprowadzam rower po schodach na tylnym kole to wszystko lata;] U kumpla w rowerze jest za to cichutko. Czy moze to wina przerzutki?

Napisano

Zrzuc z przodu na najmniejsza zebatke z tyłu tez. I teraz cała zabawa polega na tym, aby łańcuch był na tyle krotki zeby przerzutka sie nie zwinela do konca. Jak łańcuch bedzie lekko napiety i kilka mm od górnego kółeczka wózka znaczy ze jest dobrze. Mam nadzieje, że rozumiesz :wub:

Napisano

Drugi sposób to opleść łańcuch na blacie i największej zębatce kasety z pominięciem przerzutki i dodanie dwóch ogniw (lub jednego i spinki).

Napisano

x-7 jest wart swojej ceny,, x-9 (ktore uzytkuje tez) ale to juz drobna roznica(Glownie waga)

 

btw : mam do sprzedania Sram Trigger Attack (manetki na 8biegow)

czyli triggery pod przerzutke shimano (info na priv)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...