Krystian94 Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Jak jadę po płaskim terenie lub lekko z górki i mam na najcięższych przerzutkach tj. 3 z przodu i 7 z tyłu i jadę tak ok 26-30 km/h to wydaje mi się, że mógłbym jechać szybciej tylko pedały chodzą zbyt lekko i nie mogę już cisnąć żeby przyspieszyć i tu pytanie czy da się coś zrobić np. wyregulować żeby chodziło ciężej czy trzeba wymienić tylne przerzutki na takie z 8 czy 9 przełożeniami. Przepraszam z niefachowy język ale jestem początkujący.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 zmiem przednia korbe na szosowa z 53 zebami, tyl na kasete 11 zebow najmniejszy tryb a do tego daj korby o dlugosci ramion 175mm , na koniec waskie opony ponizej 1,5 cala i dzieki temu 50 km na god. bedziesz zapylal.
beskid Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Nie napisałeś co to za rower a to jednak ważne w odniesieniu do zaproponowanej szosowej korby. Jeśli to klasyczny MTB to wszystko co napisał przedmówca jak najbardziej za wyjątkiem tej korby z blatem 53T.
krokuss0 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Policz zęby na największej tarczy w korbie i z tyłu, napisz. Są korby MTB 48 zębów. Kasety mają od 11 zębów - więcej z przodu + mniej z tyłu = szybciej.
Mod Team Puklus Napisano 20 Września 2013 Mod Team Napisano 20 Września 2013 zmiem przednia korbe na szosowa z 53 zebami Ja tam zapylałem po prostej moim endurakiem mimo że takiej korby ni mam Z wiatrem co prawda bo to ciężka krowa ale jednak korba ma 44 bez i moim zdaniem w MTB większej korby jak 48 naprawdę nie trzeba. Skoro Autor na 3x7 wyciska 30, to pewnie ma korbę 42 i wolnobieg zaczynający sie od 14t ... więcej z przodu + mniej z tyłu = szybciej Tego bym tak nie powiedział, bo teoretycznie jest to prawda, ciężko sie nie zgodzić, jednak wykres tej zależności miałby kształt dzwonu ... , co oznacza ze zwiększać/zmniejszać zęby można do pewnego stopnia później nie ma to już sensu bo opory nas przerastają