Skocz do zawartości

[Napęd] Za lekko na najcięższej przerzutce

Krystian94

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak jadę po płaskim terenie lub lekko z górki i mam na najcięższych przerzutkach tj. 3 z przodu i 7 z tyłu i jadę tak ok 26-30 km/h to wydaje mi się, że mógłbym jechać szybciej tylko pedały chodzą zbyt lekko i nie mogę już cisnąć żeby przyspieszyć i tu pytanie czy da się coś zrobić np. wyregulować żeby chodziło ciężej czy trzeba wymienić tylne przerzutki na takie z 8 czy 9 przełożeniami. Przepraszam z niefachowy język ale jestem początkujący. 

Napisano

Nie napisałeś co to za rower a to jednak ważne w odniesieniu do zaproponowanej szosowej korby. Jeśli to klasyczny MTB to wszystko co napisał przedmówca jak najbardziej za wyjątkiem tej korby z blatem 53T.

Napisano

Policz zęby na największej tarczy w korbie i z tyłu, napisz. Są korby MTB 48 zębów. Kasety mają od 11 zębów - więcej z przodu + mniej z tyłu = szybciej.

• Mod Team
Napisano

zmiem przednia korbe na szosowa z 53 zebami

Ja tam zapylałem po prostej moim endurakiem mimo że takiej korby ni mam :D Z wiatrem co prawda bo to ciężka krowa ale jednak :P korba ma 44 bez i moim zdaniem w MTB większej korby jak 48 naprawdę nie trzeba. Skoro Autor na 3x7 wyciska 30, to pewnie ma korbę 42 i wolnobieg zaczynający sie od 14t ...

więcej z przodu + mniej z tyłu = szybciej

Tego bym tak nie powiedział, bo teoretycznie jest to prawda, ciężko sie nie zgodzić, jednak wykres tej zależności miałby kształt dzwonu ... , co oznacza ze zwiększać/zmniejszać zęby można do pewnego stopnia później nie ma to już sensu bo opory nas przerastają :P

Napisano

Tego bym tak nie powiedział, bo teoretycznie jest to prawda, ciężko sie nie zgodzić, jednak wykres tej zależności miałby kształt dzwonu ... , co oznacza ze zwiększać/zmniejszać zęby można do pewnego stopnia później nie ma to już sensu bo opory nas przerastają  :P