Krystian94 Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Jak jadę po płaskim terenie lub lekko z górki i mam na najcięższych przerzutkach tj. 3 z przodu i 7 z tyłu i jadę tak ok 26-30 km/h to wydaje mi się, że mógłbym jechać szybciej tylko pedały chodzą zbyt lekko i nie mogę już cisnąć żeby przyspieszyć i tu pytanie czy da się coś zrobić np. wyregulować żeby chodziło ciężej czy trzeba wymienić tylne przerzutki na takie z 8 czy 9 przełożeniami. Przepraszam z niefachowy język ale jestem początkujący.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 zmiem przednia korbe na szosowa z 53 zebami, tyl na kasete 11 zebow najmniejszy tryb a do tego daj korby o dlugosci ramion 175mm , na koniec waskie opony ponizej 1,5 cala i dzieki temu 50 km na god. bedziesz zapylal.
beskid Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Nie napisałeś co to za rower a to jednak ważne w odniesieniu do zaproponowanej szosowej korby. Jeśli to klasyczny MTB to wszystko co napisał przedmówca jak najbardziej za wyjątkiem tej korby z blatem 53T.
krokuss0 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Policz zęby na największej tarczy w korbie i z tyłu, napisz. Są korby MTB 48 zębów. Kasety mają od 11 zębów - więcej z przodu + mniej z tyłu = szybciej.
Mod Team Puklus Napisano 20 Września 2013 Mod Team Napisano 20 Września 2013 zmiem przednia korbe na szosowa z 53 zebami Ja tam zapylałem po prostej moim endurakiem mimo że takiej korby ni mam Z wiatrem co prawda bo to ciężka krowa ale jednak korba ma 44 bez i moim zdaniem w MTB większej korby jak 48 naprawdę nie trzeba. Skoro Autor na 3x7 wyciska 30, to pewnie ma korbę 42 i wolnobieg zaczynający sie od 14t ... więcej z przodu + mniej z tyłu = szybciej Tego bym tak nie powiedział, bo teoretycznie jest to prawda, ciężko sie nie zgodzić, jednak wykres tej zależności miałby kształt dzwonu ... , co oznacza ze zwiększać/zmniejszać zęby można do pewnego stopnia później nie ma to już sensu bo opory nas przerastają
krokuss0 Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Tego bym tak nie powiedział, bo teoretycznie jest to prawda, ciężko sie nie zgodzić, jednak wykres tej zależności miałby kształt dzwonu ... , co oznacza ze zwiększać/zmniejszać zęby można do pewnego stopnia później nie ma to już sensu bo opory nas przerastają Przecież nie rozmawiamy o teorii aerodynamiki ale o praktycznym zwiększeniu prędkości w granicach rozsądku. Jeśli komuś brakuje prędkości a ma zapas mocy przy 42/12 czy 42/14 to najprościej założyć większą korbę i/lub mniejszą kasetę (w sensie ilości zębów). Ja na płaskim na przełożeniu 44/11 spokojnie jadę dłuższy czas, wolę wyższe kadencje ale jak się człowiekowi spieszy to i tak pojedzie.
Mod Team Puklus Napisano 22 Września 2013 Mod Team Napisano 22 Września 2013 Też mam 44/11 ale moja krowa nie pozwala tego wykorzystać ... dlatego najpierw trzeba sie dowiedzieć co autor ma a nie radzić w ciemno. A no i regulamin, tak powinieneś sobie go odświeżyć.
tobo Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 Wydaje mi się że założyciel tematu ma dosyć prosty rower, prawdopodobnie "mtb" z korbą z blatem 42 zęby i wolnobiegiem od 13 zębów, skoro przy podanych prędkościach już idzie za lekko. Prawdopodobnie w takim przypadku korba nie umożliwia wymiany zębatek gdyż są one ze sobą trwale połączone, znitowane. Jedyna możliwość zrobienia z tym czegoś to nabycie innej korby. Przy systemie wolnobiegu musiałbyś wymienić go wraz z kołem na system tzw kasety, ponieważ nie zamontujesz wolnobiegu z mniejszą zębatką niż taką która najprawdopodobniej teraz jest. Chcąc dokonać tych zmian musisz się liczyć z większym wydatkiem - koło, korba, kaseta, może łańcuch, jeśli obecny napęd jest mniej lub bardziej zużyty. Jeśli posiadasz z tyłu 6 lub mniej biegów dodatkowo czeka cię wymiana manetki z prawej strony. Jeśli jest ona obecnie połączona z dźwignią hamulcówą, tzw klamkomanetka, to przy wymianie musisz też nabyć dźwignię hamulca. W tym momencie trzeba postawić pytanie o sens tych wymian - zależnie od klasy roweru i jego obecnego stanu. Jeśli sytuacja wygląda faktycznie tak jak napisałem to najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana korby na bardziej szosową, są takowe w miarę tanie posadające największą zębatkę 48 zębów, która wyrówna "miękkość" przełożeń przy pozostawieniu wolnobiegu.
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 22 Września 2013 Napisano 22 Września 2013 my sie tu produkujemy a autor milczy od kilku dni. chyba nie warto interesowac sie tym tematem, skoro autor sobie go odpuscil. pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.