Skocz do zawartości

[do 2000zł] las+asfalt


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Poszukuję roweru do  spokojnego pojeżdzenia sobie po lesie (zarówno śćieżki utwardzone jak i nieutwardzone) no i trochę po asfalcie, bo trzeba jakoś do tego lasu dojechać :)

 

Wstępnie rzucił mi się w oko MERIDA MATTS 40-D,aczkolwiek kompletni się na tym nie znam i nawet trudno mi określić czy potrzebuję cross,MTB czy trekingowy (dla mnie ich zastosowania za bardzo się pokrywają)  :)

 

Obecnie jeżdżę na "zabytkowym" (rower przeżył ze mną prawie pół mojego życia i należy mu się emeryturka hehe) giant GSR 400 (o takie coś jak to http://st2.static.bikestats.pl/x/b5313-u7242_orig.JPG) :)

 

Ps. mam 182 cm, waga 75kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam cube aim disc 26". Cały osprzęt shimano acera, tylna przerzutka alivio. Amorek standardowo XCM. Hydrauliki Shimano br-m395. Obręcze alexrims i do tego niezbędne rurki easton. Do wyrwania przez neta za 1900zł z hakiem *.*

Stówka może pójść na ucywilizowane oponki i zasuwasz 30 km/h asfaltem.dozownik-mydla-MINI-MERIDA-TOP.gifMerida to nie rower. Merida to mydelniczka. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, moim zdaniem dobry byl by dla Ciebie rower typu cross. Napisz trochę obszerniej jak chcesz jeździć na nowej maszynie. Czy pod hasłem "pojeżdzenia sobie po lesie" kryje sie  zwykla luźnia jazda dla rekreacji? Bo jeśli tak to cross :)

 

Poczytaj trochę o przeznaczeniach poszczególnych odmian rowerów

 

Taka zgapa z strony krosa:

 

CROSS

 

Zyskujące na popularności rowery typu cross są kompromisem pomiędzy rowerami stworzonymi do jazdy w terenie, a tymi przeznaczonymi do szybkiego przemieszczania się po utwardzonych nawierzchniach. Brak zbędnego wyposażenia, duże - 28” koła, opony o niskim oporze toczenia, amortyzowany widelec oraz sportowa geometria - wszystko to pozwala na szybką i przyjemną jazdę zarówno po asfalcie, jaki i po szutrowych drogach oraz leśnych ścieżkach.

 

TREKKING

 

Dla tych, którzy kochają podróżować i lubią długie wyprawy rowerowe, proponujemy linię modeli turystycznych- Kross Trekking. Rowery z tej serii zostały stworzone z myślą o pokonywaniu długich dystansów. Zostały zaprojektowane tak, aby przejazd wielokilometrowymi odcinkami odbywał się w komfortowej pozycji. Solidna konstrukcja ramy wykonanej z materiału Performance Aluminum i odpowiednio dobrana geometria zapewniają stabilne prowadzenie, a trwałe komponenty gwarantują niezawodność nawet w ciężkich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zwykła jazda dla rekreacji :)  No kross to ładnie wyjaśnia,ale np romet wrzuca tego typu rowery do kategorii MTB np taki Rambler 5.0 albo 6.0. Z krossa widzi mi się Evado 3.0 lub 4.0 ale pojęcia nie mam czym one się różnią w tym sensie,że niewiele mi mówi w czym lepsze/gorsze jest np Shimano Alivio M431 od Shimano Altus M191 ;)

 

Kolega na priv podpowiadał mi jeszcze np RockRider 8.1 z Decathlona (wiem, przekracza budżet,ale jak jest wart dopłaty to czemu nie),który też wygląda całkiem interesująco i pod względem wyglądu  mi się b. podoba, tylko pytanie co on wart w porównaniu z w/w czy tą meridą chociażby:)

 

Z gianta znalazłem takie modele jak Split 1 czy "revel o disc" i też trudno mi je porównać do w/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedewszytkim rowery cross wyróżniają się cienszym bieżnikiem względem mtb i mnieszym skokiem amortyzatora, już w granicy powyżej 2.00 mamy rowery mtb (w przypadku ramblerow to 2.25 wiec sporo- czysty mtb). Jeśli chcesz dokonać opłacalnego zakupu to nie oglądaj sie za Giantami. Kupując ich rowery płacisz dużo za naklejkę na ramie i lepszym wuborem był by juz rambler 6.0 niz split 1.

 

Jeśli nie wiesz co lepsze to wbij np na aledrogo i tam zobacz ceny poszczególnych komponentów (np sram x7, a altus), sprawdź także hierarchie klas shimano i będziesz nieco więcej wiedział. http://wrower.pl/sprzet/przeznaczenie-grup-shimano,3344.html

 

Ten RR 8.1 ma bardzo dobry stosunek cena-osprzęt jeśli chodzi o jego przedział cenowy :D, jest to rower typowo terenowy ze względu na rzeczy w które został wyposażony i jego geometrię ramy. Na rekreację to ta maszyna raczej nie pasuje lecz nada się do tego. Kupując ten rower na pewno nie wykorzystasz jego możliwości do których został zaprojektowany (klasa osprzętu kwalifikuje się już na zawody mtb). Jeśli Ci się ta maszynka spodoba, a może się BARDZO spodobać ze względu na sprzęt to wymienisz lacze na jakieś ciensze oponki np 1.6 i będzie już lżej się jechało. 

 

To fakt że Cube ma fajną ofertę jednak podany aim to takze rasowy terenowiec wiec mamy ta sama sytuacje co w rr 8.1 (opony, geo ramy)

 

Ja na twoim miejscu wybrałbym się do kilku sklepów/salonów rowerowych i tam się zorientował się jakiego dokładnie sprzętu potrzebujesz. Mądzrzy sprzedwcy na pewno Cię dobrze pokierują gdy przedstawisz im swoje potrzeby :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc dzisiaj w centrum handlowym (w innym celu niż zakup roweru) wdepnąłem do martens sport'u i wpadł mi w oko taki stwór jak Kross Level B6 2013 za 2299zł (nawet w necie takiej ceny nie znalazłem) i nawet się trochę na niego "napaliłem",ale znalazłem sobie ten artykuł http://www.team29er.pl/testy/1053-test-roweru-kross-level-b6 i zapał mi lekko opadł,aczkolwiek  (podobnie jak tego  RR 8.1) nie będę eksploatował w warunkach,w jakich autor tamtego testu  go sprawdza, więc może niepotrzebnie się do niego zniechęciłem ? Tak wiem, to nie jest amatorski cross, tylko półzawodowy MTB (poszukam jeszcze u siebie w mieście tych Krossow Evado,żeby to  na żywo obejrzeć),ale wygląda ciekawie. Co mnie zdziwiło - nie ma toto nawet nóżki do postawienia go ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zniżka 900 stowek to fajnie ale uwarzaj aby sprzedawca nie wcisnął Ci go na chamca, bo tak teraz będą robić. W 1 kolejności sugeruj się wlasnymi odczuciami (rozmiar ramy) a później słuchaj sprzedawcy bo Ci nie zawsze maja jako priorytet dobro klienta i liczy sie kasa za sprzedany rower, co z tego czy za duży/mały wazne ze sprzedany.

 

Nie raz można się spotkać z takimi dużymi obniżkami, bo jeśli zostaje jeden egzemplarz danego roweru w dużym lub małym rozmiarze ramy to zawsze jest niska cena i jeśli jeszcze chcą się go pozbyć tak jak z b6 13". Założę się że możesz coś podobnego w okolicy znaleźć bo teraz dużo rowerów tak bedzię wyprzedawanych z 30% obiżkami :)

 

Nie wiem czy ten b6 przyda Ci się do zwyklej rekreacji bo to rower "race" choć z tym bym uwarzał ze względu na lichą ramę na którą jest dużo narzekania, a także na gwrację z nią która nie zawsze jest uzwględniana choć była przestrzegana...

 

Kup jakiegoś crossa, napisz jak coś Ci zaproponują jakąś okazje albo jak coś upatrzysz.

Myślę że z crossa bedziesz bardziej zadowolony niż z roweru typu mtb. Jeśli już mtb to jakie koło 26 czy 29 lub 27,5? Bo z tym trzeba się "przejechać" ale jak do rekreacji to raczej większe koło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc połaziłem sobie do swoich lokalnych sklepików i niestety na moim "zadupiu" górny przedział cenowy jaki sprowadzają "na wystawę" to 2000 zł i facet mi proponował evado 2.0 2013 (rabat 20% od ceny katalogowej),ale malowanie białe więc średnio mi się widział i jakiś taki wynalazek http://www.bikeplanet.pl/434-cube-ltd-cls-2013.html. (za ~1750) Ale jak popatrzyłem na specyfikację tych modeli to w sumie to taki mój "zabytek+amortyzator+nowa nieporysowana rama  i opony,a mam ochotę na coś choć ciut porządniejszego :)

 

Dlatego szukając dalej po necie  nadal mam ochotę na Kross evado, ale 4.0 (bo ten już ma chyba o pół nieba lepszy osprzęt od tego 2.0),ale ze "stajni" Rometu wyczaiłem takie coś http://e-sportowiec.com.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=2006 albo 29 calowe http://www.arkus.sklep.pl/-p-4766.html ale nie wiem jak się ma Kross do Rometu jakościowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było jakbyś zadał sobie pytania: 

1) cross czy mtb?

2) hydrauliczne tarcze  czy v-ki

3) jeśli "górala" to czy 29 czy 27.5 czy 26?

 

Poczytaj trochę o przeznaczeniu, wadach i zaletach poszczególnych rozwiązan np. hamulce, rozmiar koła, typ roweru.

 

Ad1.

Mtb- rower w teren, agresywny bieżnik czyli lepiej się trzyma podłoża lecz ciężko się pedałuje ze wzdlędu na szerokie opony, rama bardziej sportowa, brak mozliwosci montazu stopki czy bagaznika(przeważnie), najlepiej spisije sie poza drogami utwardzonymi-asfalty

 

Cross- rower na utwardzone podłoza, scieżki rowerowe, jakies lekkie drogi lesne, cienki bieznik, łatwiej sie pedałuje, rower na szybkie wycieczki niz w terenowe przygody

 

Ad.2

tarcze hydrauliczne- ciężki teren- woda, błoto, snieg, wtedy gdy liczy sie moc hamowania (zawody, maratony),drogie, trudnie w serwisie i kosztowne w utrzymaniu, dla amatora zbedne chyba ze ma sie duży budzet i wielkie wymagania, cieżkie

 

V-brake- lepiej dobre V niz niskie modele tarcz, łatwe w obsłudze, tanie, prawie bez obsługowe przyzwoita moc hamownia, dla większości zadowalające i wystarczające, na zawody tez sie nadawają, lekkie

 

Ad3.

29- taki jakby czołg jak sie rozpedzi to fajnie jedzie :) latwiej na nim utrzymac stala predkos

(większe koło- większa masa rotująca, efekt żyroskopu) rower mniej zwrotny i z gorszym przyspieszeniem niz jego mniejsi bracia, koło 29 cali czyli tak jaby cross z 28 tylko ze z terenowymi kołami, dla wyzszych osób- rozmiar, cięższy niz 26, taki terenowiec z zacięciem szosowca z racji rozmiaru kól, latwiej zbiera zakrety- lepsza przyczepnosc z powodu wiekszej powierzchni styku z podłożem, pewnieszy- wiecej wybacza rowerzyscie, z reguły droższy niż 26 

 

26- przeciwienstwo 29 calowca, zwrotny, bardziej techniczny, lzejszy, lepsza zwinnosc, przyspieszenie, tańszy choć w niektórych markach np scott 29 i 26 jest takiej samej cenie, osprzęcie, konfiguracji a na przykład w cube jest 200 stowki tanszy i taki sam jak 29

 

27.5- kompromis pomiedzy '9 a '6

 

Uff, taki zarys ogólu, pisane pobierznie i tak fest ogólnie i prosto, tresciwie :) Bierz raczej crossa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1) No właśnie tu by się przydał taki  kompromis tzn cross, który się nie "przestraszy" jak nagle okaże się,że coś co na mapie było leśną ścieżką, w rzeczywistości jest rajdem między drzewami,bo ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu (albo nigdy),a na mapie to taka sama ścieżka jak taka uczęszczana "na bieżąco" ;)

 

Ad 2) v-ki myślę,że wystarczą w zupełności

Ad 3) myślę,że 26-27,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ad 1) No właśnie tu by się przydał taki  kompromis tzn cross, który się nie "przestraszy" jak nagle okaże się,że coś co na mapie było leśną ścieżką, w rzeczywistości jest rajdem między drzewami,bo ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu (albo nigdy),a na mapie to taka sama ścieżka jak taka uczęszczana "na bieżąco" ;)
 
Ad 2) v-ki myślę,że wystarczą w zupełności
Ad 3) myślę,że 26-27,5.

Spokojnie, cross się nie przestraszy jak wiedziesz do lasu i będzie dla Ciebie przy założeniach które podałeś najlepszym wyborem.

 

Gdybyś stwierdził, że jeździsz jednak więcej po lesie niż po asfalcie to zawsze możesz kupić do niego opony bardziej terenowe. Nie będzie tak samo dobrze jak na MTB ale spokojnie wystarczy.

 

I nie pakuj się w hamulce tarczowe -V-ki dadzą rade . A, i osprzęt przynajmniej Alivio.

 

Jeśli zaś chcesz pakować się w miejsca,gdzie jak napisałeś "ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu" to pomyśl jednak nad MTB.

 

Kupno roweru, to wbrew pozorom nie taka łatwa sprawa ;)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 nie pakuj się w hamulce tarczowe -V-ki dadzą rade . A, i osprzęt przynajmniej Alivio.

 

Jeśli zaś chcesz pakować się w miejsca,gdzie jak napisałeś "ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu" to pomyśl jednak nad MTB.

 

Kupno roweru, to wbrew pozorom nie taka łatwa sprawa ;)

 

No właśnie osprzęt to patrzę,że Kross Evado 3.0 ma zestaw Altus/Alivio,a Evado 4.0 Alivio/Deore ale oba mają już te "niedobre" hamulce tarczowe,a ubogie Evado 2.0 z v-brake ma osprzęt raptem Acera :/

 

W przypadku Rometa v-brake kończą się  na Ramblerze 5.0, ten 6.0 ma już tarcze - one są serio aż takie trudne w eksploatacji ??

 

Fakt, trudniej to dobrać niż notebooka, przynajmniej mi-informatykowi :)

 

 

A co powiecie o tym : http://author.pl/rowery/rowery-crossowe/cross/reflex ? co ta firma sobą reprezentuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie osprzęt to patrzę,że Kross Evado 3.0 ma zestaw Altus/Alivio,a Evado 4.0 Alivio/Deore ale oba mają już te "niedobre" hamulce tarczowe,a ubogie Evado 2.0 z v-brake ma osprzęt raptem Acera :/

 

W przypadku Rometa v-brake kończą się  na Ramblerze 5.0, ten 6.0 ma już tarcze - one są serio aż takie trudne w eksploatacji ??

 

Fakt, trudniej to dobrać niż notebooka, przynajmniej mi-informatykowi :)

 

Jeszcze trochę Ci zamieszam w głowie :) Gdybyś sie zdecydował na rower MTB (ten z Dechatlona ma bdb stosunek jakość-cena) to wówczas lepiej jest mieć od razu tarczówki, a to dlatego, coraz trudniej jest dostać sensowne obręcze i amortyzatory MTB pod hamulce typu V. W przyszłości, przy wymianie tych elementów może być problem.

 

Spokojnie poradzisz sobie z eksploatacją tarczówek - są po prostu bardziej skomplikowane ale to nie jest czarna magia.

 

Tak więc najlepiej będzie, jeśli zdecydujesz się wpierw na konkretny typ roweru i podasz ostatecznie modele które Cię interesują, bo porównać MTB bezpośrednio do crossa jest ciężko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A co powiecie o tym : http://author.pl/rowery/rowery-crossowe/cross/reflex ? co ta firma sobą reprezentuje ?

 

Moim zdaniem, ta firma w przedziale rowerów cross, ma niekorzystny stosunek cena-jakość. Drogo po prostu.

 

A tego crossa widziałeś? http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

Oraz Evado 5 w bdb cenie: http://www.mudserwis.com/kross-evado-50-2013-p-3319.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No modele to tak mi się upatrzyły:

Kross evado 4.0 2013 - z racji na osprzęt

Author Reflex (ma v-brake'a,ale wszędzie alivio)- mam od nich kask chyba drugi sezon, nie miałem okazji sprawdzać jak chroni, dlatego trochę się obawiam,że jak firma jest od wszystkiego to jest do.. :)


Rambler 6.0 (osprzęt) lub ten Jolene 2
 

Nie przeszkadza mi,że model jest np 2013, nie mam manii posiadania wszystkiego naj naj, więc wolę lepszy osprzęt z rocznika 2013 w cenie gorszego z 2014 ;)

 

No ten unibike osprzęt rewelacja,ale cena też..to już chyba bardziej viper gts

 

A tym evado 5.0 w tej cenie dałeś mi do myślenia ;) Szczególnie,że znalazłem jeszcze ciut taniej http://www.top-narty.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=226269

 

A może mnie ktoś oświecić w kwestii rozmairu ramy bo tak wg tej rozpiski http://www.kross.pl/pl/poradnik/dobor-ramy

 powinienem mieć w przypadku cross'a 18",a w przypadku innych 20",a wszystkie sklepy przy krossach posługują się rozmiarówką "odzieżową - M,L,XL  i weź tu traf ;)

 

Chyba znalazłem, przy każdym rowerze na stronie Krossa podają co się kryje pod M,L,XL i jest to przy evado:  M-19", L- 21", XL-23", czyli jednak mam zastosować do evado chyba "rozmiarówkę" city/trekking (20") i wziąć ramę L, bo chyba lepiej większą, niż mniejszą  skoro równej potrzebom (między M i L)  nie ma? 

 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem, przy każdym rowerze podają co się kryje pod M,L,XL i jest to przy evado  M-19", L- 21", XL-23", czyli jednak mam zastosować do evado chyba rozmiarówkę city/trekking (20") i wziąć ramę L, bo chyba lepiej większą, niż mniejszą  skoro równej potrzebom (między M i L)  nie ma? 

 

 

 

 

 

Raczej 19'' ale najlepiej będzie jeśli się przymierzysz w sklepie. Niekoniecznie lepiej mieć większą ramę . Musisz mieć bezpieczną przestrzeń pomiędzy kroczem a górną rurą ramy. Idź do sklepu i przymierz dany rozmiar. Stań nad ramą i zobacz czy wchodzą Ci przynajmniej trzy palce pomiędzy krocze a górna rurę ramy.

 

W duuużym uproszczeniu: większa rama = wygodniej na długich asfaltowych trasach. Mniejsza = zwinniejsza w terenie, bezpieczniejsza.

 

A wszystko co napisałem powyżej, jest o kant kuli potłuc bez przymiarki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej cenie są te rowerki? Jeśłi chodzi o wybór to raczej ten Unibike ze względu na damską ramę. Najlepiej isc przymierzyć się do obydwu jeszcze raz i potem zdecydować który wygodniejszy. Oba są prawie takie same :)

 

Który trekkingowy lepszy i dlaczego:damski 17" Unibike Voyager czy Kross Trans Pacific, waham się pomiedzy tymi dwoma, może ktoś mi pomoże podjąć decyzję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tablica.pl/oferta/scott-fx30-dh-fr-unikat-bomber-deore-avid-elixir-3-truvativ-downhill-ID3lAzb.html#d08614911c myślę że ten rowerek na pewno sprostałby twoim oczekiwaniom. Cena jest bardzo okazyjna bo jak patrzyłem chcą nawet po 4000zł za te modele. Na asfalt tylko opony bym zmienił. Osprzętu na pewno nie zajeździsz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ile, w jakiej cenie? Ja nad Jolene bym się zastanowił, cienkie oponki do tego i mamy dobry zakup :)

 

Ale Jolene 29 waży ponad 15,5kg to kurde jak jakiś trekking. jak już romet to myślałem nad Jolene 2 http://www.arkus.sklep.pl/rower-romet-jolene-2-2013-p-4765.html a co do tego  Kellysa to znalazłem za 2k PLN http://www.domenasportowa.pl/product-pol-27934-Rower-crossowy-Kellys-Axell-2013.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet JOLENE 29er:

waga: http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=126&mar=210&art=4570

test: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,pgbll90ezb

 

Do tego jakies cienkie opony (może nawet na podmiane w sklepie, uważaj zeby nie wciśli Ci wtedy jakiś tańszych od tych fabrycznych) i bedzie idealny bo za cene 2k to to najlepszy z możliwych wyborów.

 

Romet 29er na cienkich oponach- zaleta roweru mtb i cross w jednym :D

 

Ale Jolene 29 waży ponad 15,5kg to kurde jak jakiś trekking. jak już romet to myślałem nad Jolene 2 http://www.arkus.sklep.pl/rower-romet-jolene-2-2013-p-4765.html a co do tego  Kellysa to znalazłem za 2k PLN http://www.domenasportowa.pl/product-pol-27934-Rower-crossowy-Kellys-Axell-2013.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...