Bartosz1984 Napisano 18 Września 2013 Napisano 18 Września 2013 Witam Poszukuję roweru do spokojnego pojeżdzenia sobie po lesie (zarówno śćieżki utwardzone jak i nieutwardzone) no i trochę po asfalcie, bo trzeba jakoś do tego lasu dojechać Wstępnie rzucił mi się w oko MERIDA MATTS 40-D,aczkolwiek kompletni się na tym nie znam i nawet trudno mi określić czy potrzebuję cross,MTB czy trekingowy (dla mnie ich zastosowania za bardzo się pokrywają) Obecnie jeżdżę na "zabytkowym" (rower przeżył ze mną prawie pół mojego życia i należy mu się emeryturka hehe) giant GSR 400 (o takie coś jak to http://st2.static.bikestats.pl/x/b5313-u7242_orig.JPG) Ps. mam 182 cm, waga 75kg
likabu Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Polecam cube aim disc 26". Cały osprzęt shimano acera, tylna przerzutka alivio. Amorek standardowo XCM. Hydrauliki Shimano br-m395. Obręcze alexrims i do tego niezbędne rurki easton. Do wyrwania przez neta za 1900zł z hakiem *.* Stówka może pójść na ucywilizowane oponki i zasuwasz 30 km/h asfaltem.Merida to nie rower. Merida to mydelniczka.
Davken Napisano 19 Września 2013 Napisano 19 Września 2013 Dobra, moim zdaniem dobry byl by dla Ciebie rower typu cross. Napisz trochę obszerniej jak chcesz jeździć na nowej maszynie. Czy pod hasłem "pojeżdzenia sobie po lesie" kryje sie zwykla luźnia jazda dla rekreacji? Bo jeśli tak to cross Poczytaj trochę o przeznaczeniach poszczególnych odmian rowerów Taka zgapa z strony krosa: CROSS Zyskujące na popularności rowery typu cross są kompromisem pomiędzy rowerami stworzonymi do jazdy w terenie, a tymi przeznaczonymi do szybkiego przemieszczania się po utwardzonych nawierzchniach. Brak zbędnego wyposażenia, duże - 28” koła, opony o niskim oporze toczenia, amortyzowany widelec oraz sportowa geometria - wszystko to pozwala na szybką i przyjemną jazdę zarówno po asfalcie, jaki i po szutrowych drogach oraz leśnych ścieżkach. TREKKING Dla tych, którzy kochają podróżować i lubią długie wyprawy rowerowe, proponujemy linię modeli turystycznych- Kross Trekking. Rowery z tej serii zostały stworzone z myślą o pokonywaniu długich dystansów. Zostały zaprojektowane tak, aby przejazd wielokilometrowymi odcinkami odbywał się w komfortowej pozycji. Solidna konstrukcja ramy wykonanej z materiału Performance Aluminum i odpowiednio dobrana geometria zapewniają stabilne prowadzenie, a trwałe komponenty gwarantują niezawodność nawet w ciężkich warunkach.
Bartosz1984 Napisano 19 Września 2013 Autor Napisano 19 Września 2013 Tak, zwykła jazda dla rekreacji No kross to ładnie wyjaśnia,ale np romet wrzuca tego typu rowery do kategorii MTB np taki Rambler 5.0 albo 6.0. Z krossa widzi mi się Evado 3.0 lub 4.0 ale pojęcia nie mam czym one się różnią w tym sensie,że niewiele mi mówi w czym lepsze/gorsze jest np Shimano Alivio M431 od Shimano Altus M191 Kolega na priv podpowiadał mi jeszcze np RockRider 8.1 z Decathlona (wiem, przekracza budżet,ale jak jest wart dopłaty to czemu nie),który też wygląda całkiem interesująco i pod względem wyglądu mi się b. podoba, tylko pytanie co on wart w porównaniu z w/w czy tą meridą chociażby:) Z gianta znalazłem takie modele jak Split 1 czy "revel o disc" i też trudno mi je porównać do w/w
Davken Napisano 20 Września 2013 Napisano 20 Września 2013 Przedewszytkim rowery cross wyróżniają się cienszym bieżnikiem względem mtb i mnieszym skokiem amortyzatora, już w granicy powyżej 2.00 mamy rowery mtb (w przypadku ramblerow to 2.25 wiec sporo- czysty mtb). Jeśli chcesz dokonać opłacalnego zakupu to nie oglądaj sie za Giantami. Kupując ich rowery płacisz dużo za naklejkę na ramie i lepszym wuborem był by juz rambler 6.0 niz split 1. Jeśli nie wiesz co lepsze to wbij np na aledrogo i tam zobacz ceny poszczególnych komponentów (np sram x7, a altus), sprawdź także hierarchie klas shimano i będziesz nieco więcej wiedział. http://wrower.pl/sprzet/przeznaczenie-grup-shimano,3344.html Ten RR 8.1 ma bardzo dobry stosunek cena-osprzęt jeśli chodzi o jego przedział cenowy , jest to rower typowo terenowy ze względu na rzeczy w które został wyposażony i jego geometrię ramy. Na rekreację to ta maszyna raczej nie pasuje lecz nada się do tego. Kupując ten rower na pewno nie wykorzystasz jego możliwości do których został zaprojektowany (klasa osprzętu kwalifikuje się już na zawody mtb). Jeśli Ci się ta maszynka spodoba, a może się BARDZO spodobać ze względu na sprzęt to wymienisz lacze na jakieś ciensze oponki np 1.6 i będzie już lżej się jechało. To fakt że Cube ma fajną ofertę jednak podany aim to takze rasowy terenowiec wiec mamy ta sama sytuacje co w rr 8.1 (opony, geo ramy) Ja na twoim miejscu wybrałbym się do kilku sklepów/salonów rowerowych i tam się zorientował się jakiego dokładnie sprzętu potrzebujesz. Mądzrzy sprzedwcy na pewno Cię dobrze pokierują gdy przedstawisz im swoje potrzeby
Bartosz1984 Napisano 22 Września 2013 Autor Napisano 22 Września 2013 Będąc dzisiaj w centrum handlowym (w innym celu niż zakup roweru) wdepnąłem do martens sport'u i wpadł mi w oko taki stwór jak Kross Level B6 2013 za 2299zł (nawet w necie takiej ceny nie znalazłem) i nawet się trochę na niego "napaliłem",ale znalazłem sobie ten artykuł http://www.team29er.pl/testy/1053-test-roweru-kross-level-b6 i zapał mi lekko opadł,aczkolwiek (podobnie jak tego RR 8.1) nie będę eksploatował w warunkach,w jakich autor tamtego testu go sprawdza, więc może niepotrzebnie się do niego zniechęciłem ? Tak wiem, to nie jest amatorski cross, tylko półzawodowy MTB (poszukam jeszcze u siebie w mieście tych Krossow Evado,żeby to na żywo obejrzeć),ale wygląda ciekawie. Co mnie zdziwiło - nie ma toto nawet nóżki do postawienia go ?
Avatarus Napisano 23 Września 2013 Napisano 23 Września 2013 Jeśli chcesz montować nóżkę do stawiania roweru to nawet nie kupuj mtb ... Nie do tego on jest stworzony - kup jakiegoś cross-a za mniej niż 2k przynajmniej na alivio, i powinien Ci posłużyć parę lat
Davken Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Zniżka 900 stowek to fajnie ale uwarzaj aby sprzedawca nie wcisnął Ci go na chamca, bo tak teraz będą robić. W 1 kolejności sugeruj się wlasnymi odczuciami (rozmiar ramy) a później słuchaj sprzedawcy bo Ci nie zawsze maja jako priorytet dobro klienta i liczy sie kasa za sprzedany rower, co z tego czy za duży/mały wazne ze sprzedany. Nie raz można się spotkać z takimi dużymi obniżkami, bo jeśli zostaje jeden egzemplarz danego roweru w dużym lub małym rozmiarze ramy to zawsze jest niska cena i jeśli jeszcze chcą się go pozbyć tak jak z b6 13". Założę się że możesz coś podobnego w okolicy znaleźć bo teraz dużo rowerów tak bedzię wyprzedawanych z 30% obiżkami Nie wiem czy ten b6 przyda Ci się do zwyklej rekreacji bo to rower "race" choć z tym bym uwarzał ze względu na lichą ramę na którą jest dużo narzekania, a także na gwrację z nią która nie zawsze jest uzwględniana choć była przestrzegana... Kup jakiegoś crossa, napisz jak coś Ci zaproponują jakąś okazje albo jak coś upatrzysz. Myślę że z crossa bedziesz bardziej zadowolony niż z roweru typu mtb. Jeśli już mtb to jakie koło 26 czy 29 lub 27,5? Bo z tym trzeba się "przejechać" ale jak do rekreacji to raczej większe koło
Bartosz1984 Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 No więc połaziłem sobie do swoich lokalnych sklepików i niestety na moim "zadupiu" górny przedział cenowy jaki sprowadzają "na wystawę" to 2000 zł i facet mi proponował evado 2.0 2013 (rabat 20% od ceny katalogowej),ale malowanie białe więc średnio mi się widział i jakiś taki wynalazek http://www.bikeplanet.pl/434-cube-ltd-cls-2013.html. (za ~1750) Ale jak popatrzyłem na specyfikację tych modeli to w sumie to taki mój "zabytek+amortyzator+nowa nieporysowana rama i opony,a mam ochotę na coś choć ciut porządniejszego Dlatego szukając dalej po necie nadal mam ochotę na Kross evado, ale 4.0 (bo ten już ma chyba o pół nieba lepszy osprzęt od tego 2.0),ale ze "stajni" Rometu wyczaiłem takie coś http://e-sportowiec.com.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=2006 albo 29 calowe http://www.arkus.sklep.pl/-p-4766.html ale nie wiem jak się ma Kross do Rometu jakościowo...
Davken Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Dobrze by było jakbyś zadał sobie pytania: 1) cross czy mtb? 2) hydrauliczne tarcze czy v-ki 3) jeśli "górala" to czy 29 czy 27.5 czy 26? Poczytaj trochę o przeznaczeniu, wadach i zaletach poszczególnych rozwiązan np. hamulce, rozmiar koła, typ roweru. Ad1. Mtb- rower w teren, agresywny bieżnik czyli lepiej się trzyma podłoża lecz ciężko się pedałuje ze wzdlędu na szerokie opony, rama bardziej sportowa, brak mozliwosci montazu stopki czy bagaznika(przeważnie), najlepiej spisije sie poza drogami utwardzonymi-asfalty Cross- rower na utwardzone podłoza, scieżki rowerowe, jakies lekkie drogi lesne, cienki bieznik, łatwiej sie pedałuje, rower na szybkie wycieczki niz w terenowe przygody Ad.2 tarcze hydrauliczne- ciężki teren- woda, błoto, snieg, wtedy gdy liczy sie moc hamowania (zawody, maratony),drogie, trudnie w serwisie i kosztowne w utrzymaniu, dla amatora zbedne chyba ze ma sie duży budzet i wielkie wymagania, cieżkie V-brake- lepiej dobre V niz niskie modele tarcz, łatwe w obsłudze, tanie, prawie bez obsługowe przyzwoita moc hamownia, dla większości zadowalające i wystarczające, na zawody tez sie nadawają, lekkie Ad3. 29- taki jakby czołg jak sie rozpedzi to fajnie jedzie latwiej na nim utrzymac stala predkos (większe koło- większa masa rotująca, efekt żyroskopu) rower mniej zwrotny i z gorszym przyspieszeniem niz jego mniejsi bracia, koło 29 cali czyli tak jaby cross z 28 tylko ze z terenowymi kołami, dla wyzszych osób- rozmiar, cięższy niz 26, taki terenowiec z zacięciem szosowca z racji rozmiaru kól, latwiej zbiera zakrety- lepsza przyczepnosc z powodu wiekszej powierzchni styku z podłożem, pewnieszy- wiecej wybacza rowerzyscie, z reguły droższy niż 26 26- przeciwienstwo 29 calowca, zwrotny, bardziej techniczny, lzejszy, lepsza zwinnosc, przyspieszenie, tańszy choć w niektórych markach np scott 29 i 26 jest takiej samej cenie, osprzęcie, konfiguracji a na przykład w cube jest 200 stowki tanszy i taki sam jak 29 27.5- kompromis pomiedzy '9 a '6 Uff, taki zarys ogólu, pisane pobierznie i tak fest ogólnie i prosto, tresciwie Bierz raczej crossa
Bartosz1984 Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 Ad 1) No właśnie tu by się przydał taki kompromis tzn cross, który się nie "przestraszy" jak nagle okaże się,że coś co na mapie było leśną ścieżką, w rzeczywistości jest rajdem między drzewami,bo ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu (albo nigdy),a na mapie to taka sama ścieżka jak taka uczęszczana "na bieżąco" Ad 2) v-ki myślę,że wystarczą w zupełności Ad 3) myślę,że 26-27,5.
Sotnikov Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Ad 1) No właśnie tu by się przydał taki kompromis tzn cross, który się nie "przestraszy" jak nagle okaże się,że coś co na mapie było leśną ścieżką, w rzeczywistości jest rajdem między drzewami,bo ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu (albo nigdy),a na mapie to taka sama ścieżka jak taka uczęszczana "na bieżąco" Ad 2) v-ki myślę,że wystarczą w zupełności Ad 3) myślę,że 26-27,5. Spokojnie, cross się nie przestraszy jak wiedziesz do lasu i będzie dla Ciebie przy założeniach które podałeś najlepszym wyborem. Gdybyś stwierdził, że jeździsz jednak więcej po lesie niż po asfalcie to zawsze możesz kupić do niego opony bardziej terenowe. Nie będzie tak samo dobrze jak na MTB ale spokojnie wystarczy. I nie pakuj się w hamulce tarczowe -V-ki dadzą rade . A, i osprzęt przynajmniej Alivio. Jeśli zaś chcesz pakować się w miejsca,gdzie jak napisałeś "ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu" to pomyśl jednak nad MTB. Kupno roweru, to wbrew pozorom nie taka łatwa sprawa
Bartosz1984 Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 nie pakuj się w hamulce tarczowe -V-ki dadzą rade . A, i osprzęt przynajmniej Alivio. Jeśli zaś chcesz pakować się w miejsca,gdzie jak napisałeś "ostatni raz ktoś żywy tam był wieki temu" to pomyśl jednak nad MTB. Kupno roweru, to wbrew pozorom nie taka łatwa sprawa No właśnie osprzęt to patrzę,że Kross Evado 3.0 ma zestaw Altus/Alivio,a Evado 4.0 Alivio/Deore ale oba mają już te "niedobre" hamulce tarczowe,a ubogie Evado 2.0 z v-brake ma osprzęt raptem Acera :/ W przypadku Rometa v-brake kończą się na Ramblerze 5.0, ten 6.0 ma już tarcze - one są serio aż takie trudne w eksploatacji ?? Fakt, trudniej to dobrać niż notebooka, przynajmniej mi-informatykowi A co powiecie o tym : http://author.pl/rowery/rowery-crossowe/cross/reflex ? co ta firma sobą reprezentuje ?
Sotnikov Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 No właśnie osprzęt to patrzę,że Kross Evado 3.0 ma zestaw Altus/Alivio,a Evado 4.0 Alivio/Deore ale oba mają już te "niedobre" hamulce tarczowe,a ubogie Evado 2.0 z v-brake ma osprzęt raptem Acera :/ W przypadku Rometa v-brake kończą się na Ramblerze 5.0, ten 6.0 ma już tarcze - one są serio aż takie trudne w eksploatacji ?? Fakt, trudniej to dobrać niż notebooka, przynajmniej mi-informatykowi Jeszcze trochę Ci zamieszam w głowie Gdybyś sie zdecydował na rower MTB (ten z Dechatlona ma bdb stosunek jakość-cena) to wówczas lepiej jest mieć od razu tarczówki, a to dlatego, coraz trudniej jest dostać sensowne obręcze i amortyzatory MTB pod hamulce typu V. W przyszłości, przy wymianie tych elementów może być problem. Spokojnie poradzisz sobie z eksploatacją tarczówek - są po prostu bardziej skomplikowane ale to nie jest czarna magia. Tak więc najlepiej będzie, jeśli zdecydujesz się wpierw na konkretny typ roweru i podasz ostatecznie modele które Cię interesują, bo porównać MTB bezpośrednio do crossa jest ciężko. A co powiecie o tym : http://author.pl/rowery/rowery-crossowe/cross/reflex ? co ta firma sobą reprezentuje ? Moim zdaniem, ta firma w przedziale rowerów cross, ma niekorzystny stosunek cena-jakość. Drogo po prostu. A tego crossa widziałeś? http://www.unibike.pl/zethosgts.html Oraz Evado 5 w bdb cenie: http://www.mudserwis.com/kross-evado-50-2013-p-3319.html
Bartosz1984 Napisano 24 Września 2013 Autor Napisano 24 Września 2013 No modele to tak mi się upatrzyły: Kross evado 4.0 2013 - z racji na osprzęt Author Reflex (ma v-brake'a,ale wszędzie alivio)- mam od nich kask chyba drugi sezon, nie miałem okazji sprawdzać jak chroni, dlatego trochę się obawiam,że jak firma jest od wszystkiego to jest do.. Rambler 6.0 (osprzęt) lub ten Jolene 2 Nie przeszkadza mi,że model jest np 2013, nie mam manii posiadania wszystkiego naj naj, więc wolę lepszy osprzęt z rocznika 2013 w cenie gorszego z 2014 No ten unibike osprzęt rewelacja,ale cena też..to już chyba bardziej viper gts A tym evado 5.0 w tej cenie dałeś mi do myślenia Szczególnie,że znalazłem jeszcze ciut taniej http://www.top-narty.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=226269 A może mnie ktoś oświecić w kwestii rozmairu ramy bo tak wg tej rozpiski http://www.kross.pl/pl/poradnik/dobor-ramy powinienem mieć w przypadku cross'a 18",a w przypadku innych 20",a wszystkie sklepy przy krossach posługują się rozmiarówką "odzieżową - M,L,XL i weź tu traf Chyba znalazłem, przy każdym rowerze na stronie Krossa podają co się kryje pod M,L,XL i jest to przy evado: M-19", L- 21", XL-23", czyli jednak mam zastosować do evado chyba "rozmiarówkę" city/trekking (20") i wziąć ramę L, bo chyba lepiej większą, niż mniejszą skoro równej potrzebom (między M i L) nie ma?
Sotnikov Napisano 24 Września 2013 Napisano 24 Września 2013 Chyba znalazłem, przy każdym rowerze podają co się kryje pod M,L,XL i jest to przy evado M-19", L- 21", XL-23", czyli jednak mam zastosować do evado chyba rozmiarówkę city/trekking (20") i wziąć ramę L, bo chyba lepiej większą, niż mniejszą skoro równej potrzebom (między M i L) nie ma? Raczej 19'' ale najlepiej będzie jeśli się przymierzysz w sklepie. Niekoniecznie lepiej mieć większą ramę . Musisz mieć bezpieczną przestrzeń pomiędzy kroczem a górną rurą ramy. Idź do sklepu i przymierz dany rozmiar. Stań nad ramą i zobacz czy wchodzą Ci przynajmniej trzy palce pomiędzy krocze a górna rurę ramy. W duuużym uproszczeniu: większa rama = wygodniej na długich asfaltowych trasach. Mniejsza = zwinniejsza w terenie, bezpieczniejsza. A wszystko co napisałem powyżej, jest o kant kuli potłuc bez przymiarki.
emi363 Napisano 26 Września 2013 Napisano 26 Września 2013 Który trekkingowy lepszy i dlaczego:damski 17" Unibike Voyager czy Kross Trans Pacific, waham się pomiedzy tymi dwoma, może ktoś mi pomoże podjąć decyzję?
Davken Napisano 27 Września 2013 Napisano 27 Września 2013 W jakiej cenie są te rowerki? Jeśłi chodzi o wybór to raczej ten Unibike ze względu na damską ramę. Najlepiej isc przymierzyć się do obydwu jeszcze raz i potem zdecydować który wygodniejszy. Oba są prawie takie same Który trekkingowy lepszy i dlaczego:damski 17" Unibike Voyager czy Kross Trans Pacific, waham się pomiedzy tymi dwoma, może ktoś mi pomoże podjąć decyzję?
likabu Napisano 28 Września 2013 Napisano 28 Września 2013 Nie bierz krossa. W rowerach tej marki jak już pewnie obiło ci się o uszy skoro czytałaś testy niemiłosiernie pękają ramy. Unibike będzie dobrym wyborem.
nemo2009 Napisano 30 Września 2013 Napisano 30 Września 2013 Rama ładnie się prezentuje w Jolene 29"(na żywo w sklepie). 29 calowe http://www.arkus.skl...l/-p-4766.html�
Bartosz1984 Napisano 2 Października 2013 Autor Napisano 2 Października 2013 A co sądzicie o marce Kellys,a konkretnie o modelu Axell http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/cross/axell ?
patryks49 Napisano 2 Października 2013 Napisano 2 Października 2013 http://tablica.pl/oferta/scott-fx30-dh-fr-unikat-bomber-deore-avid-elixir-3-truvativ-downhill-ID3lAzb.html#d08614911c myślę że ten rowerek na pewno sprostałby twoim oczekiwaniom. Cena jest bardzo okazyjna bo jak patrzyłem chcą nawet po 4000zł za te modele. Na asfalt tylko opony bym zmienił. Osprzętu na pewno nie zajeździsz:)
Davken Napisano 3 Października 2013 Napisano 3 Października 2013 Za ile, w jakiej cenie? Ja nad Jolene bym się zastanowił, cienkie oponki do tego i mamy dobry zakup A co sądzicie o marce Kellys,a konkretnie o modelu Axell http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2013/cross/axell ?
Bartosz1984 Napisano 3 Października 2013 Autor Napisano 3 Października 2013 Za ile, w jakiej cenie? Ja nad Jolene bym się zastanowił, cienkie oponki do tego i mamy dobry zakup Ale Jolene 29 waży ponad 15,5kg to kurde jak jakiś trekking. jak już romet to myślałem nad Jolene 2 http://www.arkus.sklep.pl/rower-romet-jolene-2-2013-p-4765.html a co do tego Kellysa to znalazłem za 2k PLN http://www.domenasportowa.pl/product-pol-27934-Rower-crossowy-Kellys-Axell-2013.html
Davken Napisano 4 Października 2013 Napisano 4 Października 2013 Romet JOLENE 29er: waga: http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=126&mar=210&art=4570 test: http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,pgbll90ezb Do tego jakies cienkie opony (może nawet na podmiane w sklepie, uważaj zeby nie wciśli Ci wtedy jakiś tańszych od tych fabrycznych) i bedzie idealny bo za cene 2k to to najlepszy z możliwych wyborów. Romet 29er na cienkich oponach- zaleta roweru mtb i cross w jednym Ale Jolene 29 waży ponad 15,5kg to kurde jak jakiś trekking. jak już romet to myślałem nad Jolene 2 http://www.arkus.sklep.pl/rower-romet-jolene-2-2013-p-4765.html a co do tego Kellysa to znalazłem za 2k PLN http://www.domenasportowa.pl/product-pol-27934-Rower-crossowy-Kellys-Axell-2013.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.