Skocz do zawartości

[3000-4000 zł] Rower do szybkiej jazdy dla grubasa


lenar87

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

to mój pierwszy wpis na forum (choć czytam je od kilku miesięcy), więc wybaczcie jeśli palnę jakąś głupotę.

Otóż mam 26 lat, wzrost 183 cm, waga 116kg. Jestem po kontuzji kolana, która wydarzyła się kilka lat temu i która uniemożliwia mi moje ulubione bieganie za piłką nożną tudzież tenisową. Od brata zaraziłem się w tym roku pedałowaniem. Od 3 lat mam rower Unibike Mission (specyfikacja z 2009 lub 2010), który przez te lata nakręcił maksymalnie 100km, w tym roku od 1 czerwca nakręciłem już prawie 2 tys. km (średnio 120 km tygodniowo). Gdy zaczynałem problemem było przejechać 20 km, miesiąc temu zrobiłem swoją pierwszą setkę "na raz" - czas 5:15h. Jeśli tylko praca i rodzina mi pozwala, próbuję trenować w układzie wtorek 20km, czwartek 40, sobota 60km (plus minus 15km).

Od czerwca testowałem i sprawdzałem, w czym czuję się dobrze. Czy to są bezdroża, czy równiutka szosa, czy może jeżdżenie po wioskach i zwiedzanie coraz dalszych okolic mojego zlokalizowanego między Łodzią a Warszawą miasta. Okazało się, że największy fun mam z długich dystansów, gdzie na rowerze spędzam 3-4 h (tak...niestety na chwilę obecną jest to dla mnie spory dystans przy średniej 21-22km/h), gdzie walczę sam ze sobą, z górkami i mogę trochę odpocząć od myślenia o pracy i "porozmawiać" sam ze sobą.

Od dwóch-trzech miesięcy zastanawiam się nad kupnem na nowy sezon, nowego roweru. Zdaję sobie sprawę z tego, że jestem grubasem i mam pewne ograniczenia co do wyboru modelu. Unibike mnie nigdy nie zawiódł, DMC ich rowerów to 140 kg, więc się mieszczę, więc skłaniałem się do Unibike Expert 29er i próby jego delikatnego uszosowienia. Ostatnio wybrałem się na wycieczkę z kumplem zaprawionym w bojach od lat, który posiada trekkingowego Focusa z nexusem i cieniutkimi oponkami. Zafascynowało mnie, jak ten rower przekłada siłę nóg na asfalt - dosłownie dwa zakręcenia pedałami i odjeżdżał mi jak chciał, Pomijam to, że 75km zrobiłem na najwyższych biegach, a kumpel pedałował jak balerinka, mając o wiele niższą kadencję. To skłoniło mnie do przyjrzenia się crossom z oferty Unibike i upolowałem Xenona. i tutaj pojawia się problem oraz pytania:

1) Co lepiej wybrać do mojej wagi i moich preferencji (90% drogi 10% lekki teren)? Podejrzewam, że Xenon ale...
2) Jeśli Xenon, to czy mam martwić się o centrowanie kół? Na moim Missionie zrobiłem 2 tys. km i koła są prościutkie. Expert 29 ma szerokie koła i wydaje mi się, że bardziej wytrzymałe (2,25") niż ta sama obręcz w Xenonach ale węższa (1,50"). Czy mam rację?
3) Czy skok amortyzatora w Xenonie - 63mm nie jest dla mnie za mały?
4) Czy Expert 29 nie będzie po prostu dla mnie lepszy, bo to MTB i się nie połamie?
5) Czy komfort jazdy bardzo będzie się różnił między Expertem 29 a Xenonem?
6) Czy jeśli założę, że jestem w stanie dołożyć trochę do Experta 29 na dodatkowy osprzęt by go trochę uszosowić (spd, opony typu semi slick - np. Schwalbe Marathon Almotion, lemondka) zmniejszę różnicę komfortu do Xenona jednocześnie zachowam walory ważne ze względu na moją tuszę (duży skok amora + wytrzymalsza rama)? Mówiąc o doposażeniu mam nadzieję, że po prostu zbiję cenę poza sezonem i będę mógł wydać pieniądze na te elementy.

7) Jeśli Expert 29 to jaki rozmiar ramy brać pod uwagę, jeśli Xenon, to jaki rozmiar? Aktualnie jeżdżę na Missionie (koła 26", rama 21") i jest wygodnie, może mam czasami wrażenie, że chętnie dałbym odetchnąć trochę nadgarstkom (chyba za szeroka kierownica), stąd też pomysł o lemondce.

Dodam, że najbardziej zależy mi na podniesieniu prędkości średniej, komforcie na długich dystansach oraz na ułatwieniu podjazdów pod górę, które są teraz dla mnie katorgą.

Przepraszam, za tak długi wpis, ale chciałem mocno skonktetyzować to, o czym myślę od długiego czasu i nie mogę znaleźć odpowiedzi :).

Pozdrawiam!

Napisano

Kupiłem Unibike Evo 29 w kwietniu kiedy miałem jeszcze 130kg+ i do dzisiaj po prawie 4k kilometrów nic się z nim nie dzieje, w expercie jest chyba taka sama rama. Do twojego zastosowania brał bym Xenona.

Napisano

Pytanie, czy węższe obręcze nie będą mieć większych skłonności do centrowania? Pytanie drugie - niby osprzęt różni się niewiele, jednak który z rowerów jest w tym zakresie lepszy?

Napisano

Expert nie nadaje się do żwawego pokonywania długich dystansów po drodze ze względu na swoją korbę 42z. Opony w nim zamontowane to walce, które również się nie nadają do tego celu.

Napisano

Też zwracam się ku Xenonowi, boję się tylko, że ( a ) jest delikatniejszy i go połamię, ( b ) węższe koła będą się centrować i co chwila będę musiał jeździć do serwisu. Jeśli tak nie jest, to tylko pytanie, jakiemu rozmiarowi ramy mam się przyjrzeć wg Was (183cm) i dla mnie problem rozwiązany :) - biorę Xenona.

Napisano

W tym wypadku (Expert) wakazana była by wymiana korby na crossową 48-36-26 + wymiana przerzutki przód, + jak wyżej - opon ...

Napisano

Z tą waga to przesadzasz ale nie Ty jeden. Na takie zastosowanie bez dwóch zdań Xenon. Co do kół bo tak się martwisz to pewności nigdy miał nie będziesz i to też w przypadku Experta. Jak będzie żle to wsadzisz mocniejsze szprychy i po kłopocie. To nie jest majątek choć upierdliwa sprawa.
 

Napisano

Koła w tych 2 modelach to patrząc na specyfikacje to samo, u mnie w Evo są nawet gorsze piasty i do dzisiaj koło proste. Zrobiłem 220km na rapid robach 2.25 i nie męczyłem się jakoś specjalnie, bierz Xenona wytrzyma bez problemu taką jazdę.

Napisano

Z tą waga to przesadzasz ale nie Ty jeden.

 

 

Co masz na myśli? :)

 

Skoro polecacie Xenona, a jest praktycznie po sezonie i można się targować, co byście do niego sugerowali mi dołożyć? Ja skłaniam się podobnie jak w przypadku Experta do gładszych opon, lemondki ze względu na drętwiejące ręce i bolące stawy oraz do jednostronnych spd. Czy macie może coś, co wydaje się Wam w mojej sytuacji bardziej "palącą" potrzebą tego roweru?

Napisano

Opony powinny wystarczyć na początek, zbliża się pora deszczowa gdzie na błoto i jesienne liście przyda się trochę bieżnika, wytarguj jak największy rabat potem będziesz zmieniał to co ci będzie przeszkadzać.

Napisano

Co masz na myśli? :)

 

 

Dokładnie to;

 

 

 Zwracam się ku Xenonowi, boję się tylko, że ( a ) jest delikatniejszy i go połamię. 

 

Nie ma się czego obawiać przy eksploatacji przewidzianej dla tego typu roweru.

 

 

 

Napisano

Witam Wszystkich,

 

Podłaczę sie pod temat, bo też mocno zastanawiałem się nad kupnem Xenona. Niestety po obdzwonieniu kilku sklepów obawiam się, że już nie da się go nigdzie dostać. Zaczęło się jednak trochę wyprzedaży i za około 3200zł można kupić np. Cube Nature Pro i Kross Evado 7.0. Jak te rowery wygladają w porównaniu do Xenona ? Byłby to dobry zakup w tej cenie ?

 

Pozdrawiam

Napisano

Dodam, że najbardziej zależy mi na podniesieniu prędkości średniej, komforcie na długich dystansach oraz na ułatwieniu podjazdów pod górę, które są teraz dla mnie katorgą.

Co to znaczy komfort?

Na podjazdy sztywny widelec lub amor z blokadą, grawitacja jest nieubłagana przy Twojej wadze.

Expert nie nadaje się do żwawego pokonywania długich dystansów po drodze ze względu na swoją korbę 42z.

Ciekawe. Przełożenie 42:11 daje 40km/h przy kadencji 85.
Napisano

Update - dziś dzowniłem do Unibike. Produkcja Xenona wznowiona zostanie w styczniu 2014. Więc nigdzie go już raczej nie uświadczę. Niemniej dziękuję za pomoc. Wiem, co będę kupował.

Napisano

 

Panowie, a jak wygląda ten rower pod względem DMC? Próbuję znaleźć info ale nie mogę. No i jak on się ma osprzętowo względem Xenona? Patrzę na ten rower od dwóch dni i coraz bardziej mi się podoba, ale w tych dwóch kwestiach nie potrafię rozstrzygnąć jak jest...

 

 

Chyba 140kg, ale mój Niemicki opiera się o google translate.

Może ktoś odpowie bardziej precyzyjnie na podstawie zdjęcia ?

post-168916-0-77467300-1379623803_thumb.jpg

Napisano

A jak to sprzętowo wygląda? Widzę, że napęd ten sam Deore XT, ale reszta zupełnie inna. Szczególnie hamulce mnie interesują - dużo czytałem o Shimano SLX ale nie wiem dużo o tej Magurze MT2..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...