Skocz do zawartości

[~4000zł] Pierwsza szosa


pedge

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałbym aby ktoś bardziej obeznany w temacie wyppowiedział się na temat szosy (to będzie moja pierwsza szosa) do 4tys zł.

 

Obecnie zastanawiam się nad dwoma modelami Meridy z 2013 roku:

 

 Merida Race Lite 900 http://www.rowerymer...wer-merida.html

 Merida Race Lite 903 http://www.rowerymer...wer-merida.html

 

Oba rowerki przy obcenych przecenach można kupić za odpowiednio 2,5tys zł i 3,6 tys zł więc mieszczą się w cenowych granicach.

 

Oczywiście każdy powie, że 903 ma lepszy osprzęt i tutaj brzmi moje pytanie: czy jako laik w temacie szos będę odczuwał dużą różnicę pomiędzy tymi dwoma rowrerami. Chodzi mi o to czy warto dopłacać ponad 1tys zł do Tiagry i 4 przełożeń (900 ma ich 16 903 - 20). Jako takim rozwiązaniem byłby zakup 901 na Sorze i 18 przełożeniach - ale po prostu nie podoba mi się w niej malowanie. A jestem zdania, że rower oprócz osprzętu musi się rownież podobać właścicielowi.

 

Za wszystkie wypowiedzi, opinie i innepropozycje z gory dziękuję.

 

Napisano

Jak mozesz nieco naciagnac budzet na tego Canyona, to jak napisal kolega powyzej, raczej watpliwe jest, ze znajdziesz cos ciekawszego w tej cenie, pomijajac jakies mega promocje.

Napisano

Budżet +/- można naciągnąć o 1000zł (najwyżej kupie miesiąc później). Co do Canyona bardzo dobry rowerek, propozycja http://allegro.pl/rower-szosowy-corratec-dolomit-ultegra-55cm-l-i3504725679.html też mi się bardzo podoba. Moje pytanie brzmi co z serwisowaniem takiego roweru na gwarancji? Za każdym razem pakować w karton i odsyłać na drugi koniec Polski? Podałem Meride ponieważ przedstawicielstwa z Meridy, Krossa, Gianta mam pod nosem.

Napisano

Ciekawa propozycja. Nie wiem na ile rzeczywiste sa podawane wagi ale 9kg, to jest troche duzo. Pewnie dzieki tej nieco przyciezkawo-wygladajacej ramie. W porownaniu z Canyonem, to walec drogowy  :) 

Napisano

Ciekawa propozycja. Nie wiem na ile rzeczywiste sa podawane wagi ale 9kg, to jest troche duzo. Pewnie dzieki tej nieco przyciezkawo-wygladajacej ramie. W porownaniu z Canyonem, to walec drogowy  :) 

 

 

Tylko czy dla mnie laika i amatora kupującego I szosę w życiu te 1-2 kg robi różnicę, Z drugiej strony kocham góry więc podejrzewam, że po dłuższym jeżdżeniu każdy gram jest ważny. Moim zdaniem nie wyprzedza się na prostej - wyprzedza się na podjazdach - i to jest piękne :) Przesiadając się z MTB, który waży z 13-15kg na kołach 26x2.1 na szosę to i tak będę zapewne czuł kolosalną różnicę.

 

Zapomniałem dodać, że nie zamierzam startować w żadnych zawodach maratonach etc Jeżdżę turystycznie i dla siebie - na MTB średnio na wycieczkę w np. Sobotę 150-250km, z czego 100% asfalt więc stąd planowanie zakupu szosy. Myślałem nad crossem ale jak zobaczyłem w sklepie na żywo te cudaczne rowery to odpada, wolę mieć na utrzymaniu dwa rowery MTB i szosę.

Napisano

Jak zalapiesz bakcyla, to zrozumiesz, ze przepychanie kazdego dodatkowego kilograma, szczegolnie pod gore jest meczace.

Ale z tego co piszesz, to robisz niezle przebiegi. Tym bardziej, wez pod uwage rower, rame, ktora bedziesz mogl rozwijac w czasie.

Komponenty ulegaja zuzyciu, a z kowadlasta rama nic nie zrobisz. Ewentualnie mozesz sprzedac  :thumbsup:

Napisano

Zapomniałem dodać, że nie zamierzam startować w żadnych zawodach maratonach etc Jeżdżę turystycznie i dla siebie

 

Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

 

A skoro pokonujesz takie dystanse to wystartowanie w jakiś 'zawodach' to wręcz przyjemność. Przecież tam też w większości startują amatorzy. A przekonasz się, że na szosie wszystko dzieje się szybciej :)

Napisano

a jaki osprzęt będzie najbardziej optymalny? Sora rozumiem odpada Tiagra czy 105? Ja wiem, że osprzęt można zawsze zmienić ale jak patrzę na ceny np samych klamkomanetek słabo mi się robi. Lepiej na dzień dobry kupić rower z fajną ramą i gorszym osprzętem, co będzie bazą do rozbudowy czy bardzo średni rower ze średnim osprzętem i średnią ramą a jak złapie się bakcyla to sprzedać i kupić coś dobrego?

 

I sorry za dziwaczne pytania ale 5tys zł w dzisiejszych czasach to jak dla mnie sporo. Tym bardziej, że liczę się z tym, że samo kupno roweru to nic, do tego trzeba zakupić jakieś buciki i pedały. Jak na razie jeżdżę w Shimano M520 i buciki z NW. W takim komplecie na szosie chyba nie pojadę, ale z braku laku lepsze coś takiego na dzień dobry niż platformy. Chyba, że się mylę i jak w butach MTB i SPD wyskoczę na szosę to na drodze będą mnie palcami wytykać?:)

Napisano

Manetki 105tki to prawdziwa loteria :) Jedne działają lekko inne opornie. Zależnie od stopnia intensywności eksploatacji roweru sprawdzaj czy linka w manetce nie pęka - to dosyć uciążliwa przypadłość manetek szosowych (szczególnie modeli ze schowanymi pod owijką pancerzami) - jak główka linki się oderwie to możesz mieć duuuży problem.

Przerzutki przednie z obu wymienionych grup lubią pękać na przednim łączniku wózka - najpierw wygina się zewnętrzna blacha prowadnicy, a potem dup :)

Kaseta 105 ma alu pająk łączący największe koronki, tiagra to nitowane wytłoczki z blachy. Korba 105 ma puste ramiona. 

 



To jak wyybrać rower - dobra rama czy dobry osprzęt zależy od tego czy rower w danej postaci ma być zakupem ostatecznym czy jest bazą do zmian. 

Napisano

Co do drugiej propozycji praktycznie w tej samej cenie można dostać Canyon na shimano 105.

 

http://www.canyon.com/_pl/roadbikes/bike.html?b=3073#tab-reiter2

 

4200 bez kosztów wysyłki.

 

Niby trzeba sprowadzać ale ciekaw jestem czy ktoś znajdze coś lepszego o podobnej wadze (8,15 kg).

 

Tylko trzeba wziąć poprawkę na to, że katalogowa cena Meridy 903 jest z kosmosu. Bez problemu można znaleźć ten rower za 3400 na znanym portalu aukcyjnym... Sam kupiłem za 3300.

 

Z kolei ten Canyon za 4200 jest bez wysyłki i tylko w rozmiarach XXXL. Realnie dostępne są modele na 2014 r. za 4400 bez przesyłki. Zatem w praktyce są to rowery z zupełnie różnych przedziałów cenowych.

 

Ja naciągnąłem budżet 3000. Gdybym naciągał 4000, to pewnie jeździłbym Canyonem. 

Napisano

Tylko trzeba wziąć poprawkę na to, że katalogowa cena Meridy 903 jest z kosmosu. Bez problemu można znaleźć ten rower za 3400 na znanym portalu aukcyjnym... Sam kupiłem za 3300.

 

Z kolei ten Canyon za 4200 jest bez wysyłki i tylko w rozmiarach XXXL. Realnie dostępne są modele na 2014 r. za 4400 bez przesyłki. Zatem w praktyce są to rowery z zupełnie różnych przedziałów cenowych.

 

Ja naciągnąłem budżet 3000. Gdybym naciągał 4000, to pewnie jeździłbym Canyonem. 

 

 

Ja aktualnie 903 mam proponowaną za ok 3,5tys zł w sklepie Meridy 3km od miejsca mojego zamieszkania, na aukcjach najtaniej za ok właśnie 3,3tys zł

Napisano

903 jeszcze niżej powinni sprzedać, albo i nie zależy od sklepu. Tak czy inaczej mając Tiagre 10s będzie łatwiej później wymienić osprzęt bo większość teraz średniej półki jest pod 10s. To argument, aby jak masz możliwość nie brać Sory.

Napisano

A pytanie trochę z inne beczki: korby i kasety. Na co zwracać uwagę? czy korba 50/34 z kaseta 12-28 będzie dobra jak w okolicach gdzie jeżdżę mam parę ładnych górek do zaliczenia? Pytam o tą konkretną konfigurację bo widzę, że jest ona chyba najbardziej popularna w tej klasie rowerów.

Napisano

Korba kompaktowa jest dla cieniasow. Jest bardzo popularnym wyborem wsrod wielu szosowcow. Ja mam sporo wzgorz dookola. Na standrdowej korbie rzezilbym i to nie licho. Jak masz w miare plasko, standard powinien byc OK, no chyba ze jestes terminatorem, to i gorki na standardzie przelecisz.

Kaseta 12-28 wybitnie miekka. Taki zestaw nie powinien przysporzyc ci klopotow na podjazdach. A jak noga bedzie mocniejsza, to ewentualnie zmienisz kasete na nieco lepiej zestopniowana i szybsza, np 11-23, 11-25.

Napisano

A pytanie trochę z inne beczki: korby i kasety. Na co zwracać uwagę? czy korba 50/34 z kaseta 12-28 będzie dobra jak w okolicach gdzie jeżdżę mam parę ładnych górek do zaliczenia? Pytam o tą konkretną konfigurację bo widzę, że jest ona chyba najbardziej popularna w tej klasie rowerów.

 

Tak jak pisze 1415chris - musisz to dobrać pod swoją moc i tereny. Oczywiście trzeba wziąć poprawkę na to, jaką kadencję preferujesz.

 

Ja mam dokładnie taką konfigurację w 903. Preferuję raczej wysoką kadencję. W najbliższej okolicy prawie wszystkie okoliczne wzniesienia mogę robić z blatu. Gdybym jeździł tylko po oklolicy, to mógłbym brać nawet standard 53/39 + 11-25. Choć z drugiej strony - nawet nie miałbym gdzie dokręcać tymi najcięższymi przełożeniami, więc trudno byłoby uznać taki wybór za trafny.

 

Jeździłem też po górach - na razie tylko Salmopol i Kubalonka. Tam już bardzo cieszyłem się, że kasetę mam "miękką", bo inaczej za dużo musiałbym jechać bardzo mocno lub wręcz w trupa. Na wiosnę, gdy forma będzie jeszcze w produkcji, te 28 będzie zbawienne.

 

Reasumując. Korby 53/39 są IMHO tylko tych ze stalowymi łydami lub bardzo niskokadencyjnych kolarzy nizinnych. Dla zwykłych śmiertelników zdecydowanie kompakt 50/34. W zależności od terenu i preferowanej kandencji kasety można brać nawet 30Z lub z grup MTB. Ja jestem bardzo zadowolony z 12-28. Rozpiętość jest spora, a przy 10 rzędach różnice między przełożeniami nie są duże.

Napisano

Czyli nic tylko czekać na jakąś mega wyprzedaż meridy 903, bo canyon faktycznie lekki, na lepszym osprzęcie i kołach ale w zasadzie o ponad 1tys zł droższy od Meridy i brak rozmiarów ramy z kolekcji 2013 :(

Napisano

Są jeszcze modele 2014 ale one już są w cenie 4,5k. W dostępności jest napisane kiedy można je nabyć.

 

 

tylko na obecną chwilę na stronie meridy nie ma kompletnie nic na temat szos na 2014 (chyba, że ja nie znalazłem)

Napisano

Ty nie znalazłeś...

 

http://2014.merida-bikes.com/en_int/bike/finder?category=48&weight=&travel=

 

Na pierwszy rzut oka: znika seria Road Race Lite i zostaje zastąpiona Sculturą nie-CF (bo chyba do tej pory Scultura była tylko karbonowa, czy nie?). Geometria alu-Scultury jest dość podobna do Road Race Lite.

 

Seria Ride w 2013 w Polsce miała tylko jednego przedstawiciela. Ride=inna geometria. Przede wszystkim wyższa główka sterowa.

 

Oczywiście link jest do stron międzynarodowej. W Polsce na pewno będzie tylko część oferty.

Napisano

Ty nie znalazłeś...

 

http://2014.merida-bikes.com/en_int/bike/finder?category=48&weight=&travel=

 

Na pierwszy rzut oka: znika seria Road Race Lite i zostaje zastąpiona Sculturą nie-CF (bo chyba do tej pory Scultura była tylko karbonowa, czy nie?). Geometria alu-Scultury jest dość podobna do Road Race Lite.

 

Seria Ride w 2013 w Polsce miała tylko jednego przedstawiciela. Ride=inna geometria. Przede wszystkim wyższa główka sterowa.

 

Oczywiście link jest do stron międzynarodowej. W Polsce na pewno będzie tylko część oferty.

 

 

Mnie właśnie chodziło o polskie przedstawicielstwo ofertę no i ceny

Napisano

 

 

Ja jednak wolę przymierzyć rower, mieć serwis pod domem etc, tutaj cena w euro więc na doby kurs trzeba czekać + koszty wysyłki no i wyjdzie na to, że sporo budżet przekroczę. Natomiast patrząc na osprzęt to chyba dwie klasy wyżej od Tiagry nad którą się zastanawiam, bo rozumiem jest Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...