Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wersja LADY od zwykłej różni się tym że ma mostek krótszy o 1cm oraz kierownicą bardziej gietą, Lady jest adresowane do kobiet, a po drugie owszem im wyższy numer po "v" tym rower ma lepszy osprzęt ale uważam że do V4 2009 nie warto dopłacić, ma lepszy amortyzator to się zgadza, ma wiecej biegów - również, ma lepszą przerzutkę z tyłu - owszem, ale ma zamontowany piastę pod wolnobieg oraz 8 biegowy wolnobieg, który jest rozwiązaniem jak dla mnie archaicznym, owszem V3 2009 też ma wolnobieg z tym że 7 biegowy, chodzi o to że piasty pod wolnobieg są bardziej awaryjne niż te na kasetę, a więc wydaję mi się że lepiej zostawić to 130zł na późniejsze ewentualne wymiany, co do amortyzatora to jechałem na tym Zoomie co jest w Hexagonie V3 i na XCM z V4 przy mojej wadze 85kg różnicy nie poczułem ani nie zauważyłem.

 

Ewentualnie polecam Hexagona V6 2008 ale ciężko znaleźć odpowiednią ramę, głownie zostały rozmiary 15" czasami na allegro 17" sie trafi.

Witajcie :) To mój pierwszy post na tym forum :)

 

Szukam roweru za ok. 1000zł do jazdy we wszystkich warunkach, śnieg, deszcz, las, asfalt - ten rower ma to wytrzymać. Teraz mam Mexllera X Race, jednak chciałbym coś lepszego, o innej konstrukcji i teraz pytanie - czy odczuję różnicę miedzy takim Hexagonem V4 a tym Mexllerem? Pytam, bo musiałbym w mój władować 100zł w przerzutki, do tego linki i pancerze...bla bla i w sumie gdyby zsumować to za ile ten rower kupiłem i te wszystkie bajery to wyjdzie na jedno. Pomyślałem, że ten oddam do komisu/allegro i kupie coś w cenie 1k. Doradźcie, jestem zielono żółty w temacie, coś tam wiem, ale to jeszcze nie no... :laugh:

 

Z góry dzięki

Shinshiro

Mogłbyś coś wiecej napisać o tym rowerze, jaki osprzęt itp, bo w internecie nie znalazłem zbyt wielu informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolnobieg_rowerowy

Jeżeli chodzi Ci o szybką jazdę po lesie w różnych warunkach pogodowych to polecam Hexa V6 2008, kupując V6 zyskujesz już "mocniejszą" piastę pod kasetę (mniej awaryjną) amortyzator XCM/XCP zależy na jaki etap produkcji trafisz, lepsze manetki oraz 8 przełożen z tyłu.

Edytowane przez afly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłbyś coś wiecej napisać o tym rowerze, jaki osprzęt itp, bo w internecie nie znalazłem zbyt wielu informacji na ten temat.

 

Tylnie przerzutki shimano tourney, przednie sis(nie jestem pewien, jest naklejka poprostu ;p), manetki i hamulce vbrake, widelec/armor zoom, korba suntour, reszta jest tu: http://www.interbike.pl/showpage.php?pageID=21. Co prawda nic z tej strony nie zrozumiałem, ale może znajdziesz tam jeszcze coś interesujacego :)

Edytowane przez Shinshiro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że taki Hexagon v3 spełni moje oczekiwania ? A amortyztory jak jakościowo w nim ?

Na ceneo są jego 3 opcje : Hexagonv3, hexagaon atb v3, hexagon v3 2009 , nie liczyłem lady. I mówisz że nie opłaca się dopłacać 100zł do v4 ?

A mówiłeś też coś o Unibike. Jakiś przykłąd i jak ma się to do krossa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że taki Hexagon v3 spełni moje oczekiwania ? A amortyztory jak jakościowo w nim ?

Na ceneo są jego 3 opcje : Hexagonv3, hexagaon atb v3, hexagon v3 2009 , nie liczyłem lady. I mówisz że nie opłaca się dopłacać 100zł do v4 ?

A mówiłeś też coś o Unibike. Jakiś przykłąd i jak ma się to do krossa

Za tą cenę jak najbardziej spełni twoje oczekiwania, a co do amortyzatora to bliżej mu do jakiegoś prototypu że tak napiszę, dobrym i tanim amortyzatorem jest XCR (oferowany w Hexagonach V6 2007), poprostu ten zoom (amortyzator) jest wstawiony do tego roweru po to aby ładnie wygladał a w dodatku aby firma mogła na nim zarobić, pisząc krótko nie jest rewelacyjny, ale czy znajdziesz coś lepszego w tej cenie, wątpie.

 

Tylnie przerzutki shimano tourney, przednie sis(nie jestem pewien, jest naklejka poprostu ;p), manetki i hamulce vbrake, widelec/armor zoom, korba suntour, reszta jest tu: http://www.interbike.pl/showpage.php?pageID=21. Co prawda nic z tej strony nie zrozumiałem, ale może znajdziesz tam jeszcze coś interesujacego :P

Duża i zauważalną różnicę byś poczuł po zmianie swojego obecnego rowerku na Kross`a Level A2 2009, co Hexagona V4 owszem byłaby rożnica ale już wydaję mi sie że nie aż tak bardzo odczuwalna jak w przypadku levela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ekross.pl są dwie wersję v3 2009 i 2008 roznica 100 zł. 2009 droższy. Przyjżyj się proszę i powiedz czy opłaca się dopłacić te 100 zł. Hexagon 2008 i Hexagon 2009

Osobiście bym dopłacił, V3 2009 ma lepszą przerzutkę z tyłu, w dodatku TX-50 jest dla mnie jedną z najgorszych przerzutek (2008), Altus już tutaj jednak daję rożnicę oraz w modelu 2009 jest lepsza korba, oraz głowna rzecz dlaczego warto to w modelu 2009 jest dużo lepsza rama! (zapomniałem o tym wcześniej napisac)"http://www.nartyrowery.pl/index.php?modules=produkt&&&action=zobacz&&&id=7545"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj głównie o pisząc o zmianie miałem na myśli osprzęt, jest dużo lepszej jakości w porównaniu do Tourney, szybkosc i precyzja jest na znacznie większym poziomie, co do V6 jestem zadowolony, dotychczas pogiąłem tylną tarczę oraz korbę, rower byłby naprawdę ok gdyby nie co bardziej sztywna rama. Ogólnie do szaleństw po lesie i po mieście polecam, jednak na podjazdach wypada gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok bd celowal na jakiegos v3 z 2009. A w czym rama jest lepsza ?

Odczuwalna większa sztywność ramy oraz tylne widełki w kształcie litery S.

 

Przepraszam ^^" To X Drive ;) Nie wiem czemu mi się pogmatwalo :thumbsup:

na pewno odczujesz rożnicę nawet po zmianię na Hexagona V4, dlaczego? Lepszy amortyzator, brak tylnego "amortyzatora" czyli uniknięcie efektu bujania, lepsze wykorzystanie dostarczanej przez Ciebie energii oraz dużo lepsze hamulce, szczerze nie inwestowałbym w ten rower, ponieważ w miarę sensowną korbę kupisz na allegro za 75zł (bez przesyłki) do tego jakies manetki w miarę dobre 70zł, jeżeli liczyłeś że wyniesię Ciebie to 100zł to jestem pewny że sprzęt nie jest dobrej klasy a więc naprawdę nie warto inwestować tylko brać coś swieższego i bez tylnego amortyzatora!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczuwalna większa sztywność ramy oraz tylne widełki w kształcie litery S.

 

 

na pewno odczujesz rożnicę nawet po zmianię na Hexagona V4, dlaczego? Lepszy amortyzator, brak tylnego "amortyzatora" czyli uniknięcie efektu bujania, lepsze wykorzystanie dostarczanej przez Ciebie energii oraz dużo lepsze hamulce, szczerze nie inwestowałbym w ten rower, ponieważ w miarę sensowną korbę kupisz na allegro za 75zł (bez przesyłki) do tego jakies manetki w miarę dobre 70zł, jeżeli liczyłeś że wyniesię Ciebie to 100zł to jestem pewny że sprzęt nie jest dobrej klasy a więc naprawdę nie warto inwestować tylko brać coś swieższego i bez tylnego amortyzatora!!

 

Więc zbieram na Hexagona :thumbsup: Szczerze powiedziawszy byłem na to nastawiony od początku - cała para przy podjazdach szła gwizdek, bo przez amortyzator chuśtałem się, męczyło mnie to masakrycznie (tak, przy lekkich podjazdach siedzę). Liczyłem że te 100zł to same przerzutki, ale rzeczywiscie, 3 stówy trzeba by wyłożyć ;) Rozumiem że hexagon będzie odrazu zdatny do jazdy i poza podstawowymi czynnościami konserwacyjnymi/regulacyjnymi nie będę musiał w niego nic ładować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinnien być jak najbardziej zdatny do jazdy, starałbym sie upolować Hexagona V6, ponieważ w V4 strasznie odgania mnie piasta na wolnobieg, ale to już twój wybór, jeżeli będziesz dużo jeździł to i tak będziesz musiał w przyszłości wymienić naped i koła więc nie ma co się w sumie martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ah - i jeszcze jedno - ile mniej więcej wart byłby mój rower?

Pozdrawiam :)

Tutaj już wszytko zależy od stanu wizualnego roweru, jego stopnia zurzycia, czy był konserwowany, jaki przebieg itp. Cieżko go nawet by ocenić na taką odległośc, weź pod uwagę fakt ze masz koła 24" (powołując się na opis), mogą być ewentualne problemy z jego sprzedaża (mniej chętnych), cena zawszę zależy od kupujących, no chyba że chciałbyś za niego dostać przynajmniej połowę kwoty to może być ciężko ze sprzedaża, a już na pewno na tym forum gdzie ludzie są uświadomieni bardzo dobrze w roweruch jakie kupują i wiedzą czego chcą :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak już się zdecydowaliście na Krossy V4 2009 czy V6 to polecam ten sklep

http://www.mudserwis.com/index.php

Sam kupiłem u nich V4 za 900zł + wysyłka gratis a cenę można negocjować i to całkiem sporo w dół.

Pisałem o tym kilka stron wcześniej (z 5-10 stron)

A jeżeli chodzi o recenzję V4 to nie chce mi się pisać o nim ale w ciężki teren też nim można wjechać i bez problemowo daje radę (ale downhill'u nie próbowałem bo szkoda, żebym go zniszczył przy jakimś upadku) jedyną wadą jest w nim chyba waga bo 14kg ale absolutnie mi to nie przeszkadza bo naprawdę świetnie nim się jeździ po lesie i wszelkim innym terenie.

I przestrzegam przed Krossami na alledrogo.pl ponieważ tamte krossy są złożone na ramie A2 a części typu przerzutki czy obręcze jako takie są gorszej jakości dlatego te rowerki są takie tanie i o wiele tańsze niż oryginalne Krossy na oryginalnych pozdzespołach.

Edytowane przez Seb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze jak rama sztywniejsza ? Większy ból podczas zjazdy z krawężników ? :)

 

Przepraszam że piszę jedno po drugim ale nie ma opcji edytuj [ nie wiem czemu czasami tylko jest ]. Czy to nie przeszkadza że w Hex v3 przezrzutka przednia kosztuje 15 zł ? Shimano TY-10 ?

 

[ oo nagle pojawila sie opcja edytuj a dodatkwoo samo polaczylo moje posty :) ]

 

Miedzy kross v4 a v3 rozni sie tylko tylnia przerzutka i widelec czy to az roznica 100 zł? Na stronie jest mozliwosc negcjonowania ceny nawet do 25 % gdyby mi sie udalo v4 wynegocjowac do 700 to brac czy bardziej v3 do 600 ?

Edytowane przez selol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze jak rama sztywniejsza ? Większy ból podczas zjazdy z krawężników ? :thumbsup:

 

Przepraszam że piszę jedno po drugim ale nie ma opcji edytuj [ nie wiem czemu czasami tylko jest ]. Czy to nie przeszkadza że w Hex v3 przezrzutka przednia kosztuje 15 zł ? Shimano TY-10 ?

 

[ oo nagle pojawila sie opcja edytuj a dodatkwoo samo polaczylo moje posty :) ]

 

Miedzy kross v4 a v3 rozni sie tylko tylnia przerzutka i widelec czy to az roznica 100 zł? Na stronie jest mozliwosc negcjonowania ceny nawet do 25 % gdyby mi sie udalo v4 wynegocjowac do 700 to brac czy bardziej v3 do 600 ?

Im bardziej rama sztywniejsza tym większa częsc energi "dostarczana" na pedały jest przekazywana na napęd, czyli lepiej wykorzystujesz moc którą dostarczasz do poruszania sie na rowerze. To że przerzutka z przodu jest tańsza o te 20zł to nie przeszkadza, ponieważ w trudnych warunkach jeździł nie będziesz, oraz zbyt często z niej korzystał też nie będziesz.

Te hexagony jak Ci wcześniej pisałem różnią sie jeszcze ilościa biegów ale to tak nawiasem, nie myśl ze większa ilosc biegów da Ci większa predkosc na rowerze bo tak nie będzie, ostatnie zębatki są 14T. Jeżeli utargujesz większa kwotę w dół na Hexagona V4 niż na V3 (czyli V4 obniża Ci o 50zł a V3 o 40zł) to bierz V4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...