lovtza Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam Na forum jestem nowy i chcialem sie przywitac. Mam tez takie pytanie do was. Czy na biegu 2 z przodu da sie ustawic tak przerzutke zeby caly zakret z tylej od 1 do 8 byl dostepny ? bez otarc lancucha o przednia przerzutke ?? Rower to Kross Level A3 tyle ze z tylu jest Deore. Ogolnie wszystko dziala super na biegach przod 1 tyl pracuje bez problemu caly zakres, na biegu przod 3 to samo caly zakres dziala. Jednak jak zmienie na 2 to musialem isc na kompromis i ustawic tak zeby dzialalo bezblednie od 3 do 8 na tyle. Reasumujac. Przerzutka dziala super jednak jak mam ustaione 2 z przodu to lancuch obciera jak mam ustawione 1 lub 2 z tylu [ zakres sam ustawilem tak zebym mial od 3 do 8 z tyly dostepne, moglem ustalic tak ze lanuch by obcieral przy polozeniach 7-8 z tylu wolalem jednak ten zakres jako roboczy ] Jezeli da sie to zrobic to bede modzil dalej ale jakbym nie ustawial to na 2 biegu z przodu nie udaje mi sie wyregulowac przerzutki przedniej tak zeby caly zakret tylny pracowal bez obtarc, musialem cos wybrac. Pozdrawiam
Jaca911 Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 musialem cos wybrac Jedynym sensownym wyborem jest taki aby cały zakres tylnej kasety był dostępny z blatu numer 2, a i tak nie będziesz używał wszystkich biegów z tyłu z jednym blatem. Generalnie reguluje się zakres dla środkowego blatu żeby opędził jak najwięcej a 1 i 3 z przodu co wyjdzie. Mniej więcej tak: 1 z przodu z tyłu 1-6 2 z przodu z tyłu 2-7 3 z przodu z tyłu 3-8 I to jest prawie ideał wyregulowania dla 8 rzędów. Przy dużej dozie zaparcia da się lepiej ale po co?
mklos1 Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Czy na biegu 2 z przodu da sie ustawic tak przerzutke zeby caly zakret z tylej od 1 do 8 byl dostepny ? bez otarc lancucha o przednia przerzutke ?? Statystycznie rzecz biorąc - nie. Takie rzeczy udają się tylko w przypadku bardzo długich ram, czyli gdy odległość od suportu do tylnej osi jest stosunkowo duża. Dodatkowo płaszczyzna drugiego blatu musi trafiać idealnie w środek kasety - co jest mało prawdopodobnie. Mam Level A4 z 2011 i trochę walczyłem z napędem. To co podkreślił @@Jaca911, powinno się udać, aczkolwiek fajerwerków nie oczekuj, bo to będzie na granicy obcierania...
tobo Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeśli ćwiczyłeś różne kombinacje ustawień i jest tak jak jest to oznacza prawie na 100 procent że ocierania nie wyeliminujesz. Tym bardziej że występuje ono przy więcej niż jednym biegu z tyłu. Istnieją jednak opcje mniej legalne niż książkowe ustawienie skrzyni biegów, np można spróbować "wymodelować" klatkę przedniej przerzutki. Wiąże się to jednak z ryzykiem upośledzenia zmiany z przodu. Można też spróbować założyć łańcuch 9sp, jest on odrobinę węższy - jednak to ma sens jedynie wtedy gdy ocieranie jest minimalne i to tylko przy skrajnie zewnętrznych koronkach kasety - u Ciebie jednak tej wersji nie ma. Można też zamienić lewą manetkę na manetkę obrotową z mikroindeksem - wtedy konieczność idealnego wyregulowania napędu nie ma miejsca.
lovtza Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 No to super Bardzo wam dziekuje za odpowiedzi byly bardzo pomocne Czyli jednak sie nie mylilem i wszystko dziala dobrze. Tez tak pomyslalem sobie, ze jak by bylo dluzsza rama to by sie udalo bo kat bylby inny zgiecia lanucha. Jestem zatem zadowolony z ustawienia. Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2013 Da sie to wyeliminować jednak trzeba nabyć odpowiednią przerzutkę, o odpowiedniej szerokości klatki w tym miejscu jakie jest ci potrzebne tylko czy jest sens inwestowania ?
lovtza Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 2i regulaminu No wlasnie mysle, ze nie Chodzilo mi glownie o to czy dobrze wykonanlem regulacje, bo jakbym nie ustawial to nie szlo tego osiagnac, moze gdzies blad popelnilem ale teraz widze, ze jest ok. Nie bede inwestowal w cos co ogolnie nie jest mi potrzebne, z roweru i tak jestem bardzo zadowolony
dziobolek Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Da sie to wyeliminować jednak trzeba nabyć odpowiednią przerzutkę... Albo odpowiednie manetki, np. SRAM Attack gripshift z mikroindeksem
Mod Team Puklus Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2013 No sorry ale wtedy to nawet nie trzeba regulować
dziobolek Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 No i właśnie to jest bajka czyż nie...???
lovtza Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Napisano 11 Sierpnia 2013 To jeszcze nie dla mnie takie zabawki Na chwile obecna jestem zadowolony z efektow jakie osiagnalem W zasadzie chodzilo mi glownie o to czy na moim sprzecie sie da jak widac nie i spoko
Jaca911 Napisano 11 Sierpnia 2013 Napisano 11 Sierpnia 2013 Na czasówce TdF w Eurosporcie pokazywali elektryczny układ przerzutek Campy. Z Bajerów najlepszy był jak zmiana przełożeń z tylu skutkowala automatyczną korekta położenia klatki przedniej przerzutki. Tam nic nie obcierało a można klatkę zawęzić.
Mod Team Puklus Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 11 Sierpnia 2013 No i właśnie to jest bajka czyż nie...??? Bajka bajka wiem bo mam Na czasówce TdF w Eurosporcie pokazywali elektryczny układ przerzutek Campy. nic nowego ze tak powiem, bayer fajny ale nie należy do tanich rozwiązań
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.